Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä tyttärelläsi on alkanut murrosikä?

Vierailija
15.07.2006 |

Minun tyttö on reilut 10v ja hänellä on alkanut jo rinnat hieman kasvaa. Tuntuu niin hurjalta, että jo noin nuorella pitää murrosikä alkaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-11 vuotiaana alkoi jo menkatkin... että elä ihmettele;)

Vierailija
2/10 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..10 vuotiaana hikoilin jo kuin mikä! Joten olethan muistanu keskustella tyttösi kans jo näistä naisten jutuista? Jos et, niin kipinkapin juttelemaan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi vasta 14 vuotiaana ja silti se oli kova paikka!

t.ap

Vierailija
4/10 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mummo kertoi, että viimeksi kun tyttö oli siellä lomalla, niin olivat kovasti keskustelleet murrosiästä ja siihen liittyvistä asioista. Tytär oli kysellyt mummolta ja toisilta serkuilta asiasta.

t.ap

Vierailija
5/10 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus vaikka mummon kanssa juttelu näistä asioista voi olla tytölle helpompaa kuin äidin kanssa. Voi kokea äidin tavallaan " liian läheiseksi" . Eikä sillä kai mitään väliä ole, mistä tietonsa saa, kunhan tieto on oikeaa. Ja että halutessaan kotona on asioista mahdollisuus puhua.

itse silloin 10-vuotiaana menkkojen alkaessa olin kyllä aika maassa. Ei paljoa lohduttanut äitin ja valistuslappujen toitotus siitä miten ihanaa on kun on nainen, naurettavin idea jossain valistusvihkosessa oli leipoa kakku kuukautisten alkamisen kunniaksi :D... ei sitä siinä iässä osaa iloita. Mutta kyllä se siitä;)

kakkonen

Vierailija
6/10 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh äh äh ngghhnhnn OOOOOOO!

Vierailija
7/10 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että lapseni saisi olla vielä lapsi ilman menkkoja monta vuotta! Jospa ne alkavatkin vähän myöhemmällä iällä, kun itsekkin olin jo kasi luokalla.

Muita murrosiän tuomia muutoksia ei vielä ole. Karvoitusta ei ole, eikä hikoile, ei ole finnejä, ainoastaan rinnat ovat hieman kasvaneet. Jotenkin tuntuu niin oudolta, että pieni tyttäreni akaa kasvaa naiseksi!

t.ap

Vierailija
8/10 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla rinnat alko kasvaa jo 8w ja menkat alko 11w. Mitä nuorenpana menkat alkaa niin sitä nolompaa se on. Ite olin reilusti ensimmäinen ja muilla n.1-4 w sen jälkeen.

Vierailija
9/10 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti oli pikkutyttö vielä 16-vuotiaaksi asti. Sitten aikuistui hetkessä.

Vierailija
10/10 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi rinnat pikkuhiljaa kasvaa 9-10 ikäsenä, menksut kuitenkin vasta melkein 14-vuotiaana.