Hyh, antaisitko kissan olla samalla pöydällä täytekakun kanssa?
Luin pipsan blogia ja hienon kakun olivat tehneet mutta en ymmärrä tuota miks kissa päästetään pöydälle? En halua kakkuuni mitään karvoja.
Kommentit (26)
Meillä kissa menee, mihin kissa tahtoo.. Ja vaikka se katti ei oiskaan pöydällä, niin satavarmaan karvaa kuitenkin...
Musta tuo kakku on ihan hieno ja varmasti viel paremmanmakuinen. Kissankarvoista ei pääse. Vaikkei kissa olisi lähelläkään kakkua niin taatusti muutama karva on eksynyt taikinaan. Noin se vain on eläintaloudessa.
Lemmikkien paikka ei ole pöydällä, kamalaa jos ihmiset eivät osaa edes lemmikkejään ohjata ja kouluttaa niin miten heiltä onnistuu lasten kasvatus? :-o
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:10"]
Lemmikkien paikka ei ole pöydällä, kamalaa jos ihmiset eivät osaa edes lemmikkejään ohjata ja kouluttaa niin miten heiltä onnistuu lasten kasvatus? :-o
[/quote]
Heh, mitenkäs sitä kissaa on tarkoitus kouluttaa... :D
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:19"]
[/quote]
[/quote]
Luu-5:lla
[/quote] Kyllä meillä lapsetkin välillä livahtivat pöydälle kun selkänsä käänsi. Luuvitosella ei ajettu pois kylläkään.
[/quote]
[/quote]
Mä ainakin olen kouluttanut kissani käymään hiekkalaatikolla, se ei hypi pöydillä, kirjahyllyssä eikä muillakaan tasoilla, sänkyyn tulee vain luvan kanssa, osaa hakea palloa ja odottaa istuen, kun laitan ruokaa kippoon ja syö vasta luvan kanssa.
Ja muita normaaleja juttuja, tulee luo kutsusta, ei poistu omasta pihasta, kun käydään ulkoilemassa.
olin kerran ystäväni luona syömässä ja hän nosti koiransa keskelle ruokapöytää. koira läppäisi tassunsa pitsalleni ja kaveri vain lirkutteli tälle, että "kyllä mami antaa sinulle omasta pitsasta, ei tarvitse tätin pitsaa ottaa." ei tarvinnut mamin antaa mitään, itselläni meni ruokahalu samantien ja koira söi sitten minun pitsani.
Vaikka kissa ei kävisikään pöydällä kun omistajat ovat paikalla niin aivan taatusti siellä hyppivät kun kukaan ei näe. Niin karvavapaata kotia en ole nähnytkään etteikö jotain karvaa olisi jossain. Mut jotenkin mä epäilen että Pipsa on lavastanut tuon tilanteen.
[/quote]
Eiköhän jokainen päätä tuonkin asian ihan itse, omassa kodissaan ja omassa pöydässään.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:54"]
Vaikka kissa ei kävisikään pöydällä kun omistajat ovat paikalla niin aivan taatusti siellä hyppivät kun kukaan ei näe. Niin karvavapaata kotia en ole nähnytkään etteikö jotain karvaa olisi jossain.
[/quote]
Meillä oli sohvan irtopäällisessä kissankarvoja. Sen takia siinä oli irtopäällinen, oli aina helppo ottaa ja pestä se.
Meillä myös siivotaan.
Ei ole kissankarvoja ruoasta löytynyt eikä kuulemma muutenkaan huomaa päällepäin, että meillä on kissa.
Paitsi siitä, että eteisen nurkassa on ruoka- ja vesikipot ja vessassa hiekkalaatikko.
Niin ja eteisessä on ikkunan edessä tyhjä taso, laitettu ihan kissalle, että saa katsella ikkunasta lintulautaa.
Mun nähden ei ole missään kissaa tai koiraa tai muuta eläintä ruokapöydällä. Tai keittiön työtasoilla ylipäätään.
Kertakaikkiaan vastenmielinen tapa päästää mikään elukka pöydälle ja saa mut harkitsemaan todenteolla syönkö tuollaisessa paikassa yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
Mä ainakin olen kouluttanut kissani käymään hiekkalaatikolla, se ei hypi pöydillä, kirjahyllyssä eikä muillakaan tasoilla, sänkyyn tulee vain luvan kanssa, osaa hakea palloa ja odottaa istuen, kun laitan ruokaa kippoon ja syö vasta luvan kanssa.
Ja muita normaaleja juttuja, tulee luo kutsusta, ei poistu omasta pihasta, kun käydään ulkoilemassa.
[/quote]
Ai, meillä kissat osasivat käydä hiekkalaatikolla ihan itse meille pentuna tullessaan. Emo oli ne siihen opettanut, ei tarvinnut meidän mitään "koulutella". Toisekseen, kissoille neliöitä tärkeämpää on päästä kiipeilemään eri tasoille. Kissasi elämä on siis tosi ankeaa, ellei se tosiaan pääse kotonaan toteuttamaan itseään.
Meillä kissat saavat ihan vapaasti hyppiä kaikille mahdollisille tasoille. Silloin kun päätimme kissoja ottaa, päätimme myös tehdä kodistamme kissan kestävän ja kissoille sopivan. Ainoastaan keittiöön niillä ei ole pääsyä, eikä ruokatilan ruokapöydälle ruoka-aikaan. Jos kokee kissat pöydillä tai hyllyillä niin vastenmielisenä, ei varmaan kannata ottaa sitä kissaa ollenkaan mihinkään nurkkaan kyhjöttämään.
Minäkin muuten koulutan kissojani naksuttimen avulla. Ne noutavat leluja (ovat keksineet leikin itse ja vapaaehtoisesti) ja tulevat luokse kutsuttaessa. Mutta naksutinkoulutuksen tarkoituksena on kissojen aktivoiminen, ei mikään sotilaallinen kuri.
Eikös tuo Pipsa ole sanonut ettei se kissa hypi siellä pöydillä ruoka-aikana mutta muuten saa vapaasti hyppiä. Meillä ainakin saa kissa hyppiä mut ennenkuin ruokaa aletaan tekemään tai vieraita tulee, pöytä pyyhitään. Pipsa muutenkin on siivooja ja sanonut blogissa muutamaan otteeseenkin että hän siivoaa kotona kaksi kertaa viikossa. Eikä noissa kuvissa asunto vaikuta kovin pölykarvaiselta.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 11:11"]
Ai, meillä kissat osasivat käydä hiekkalaatikolla ihan itse meille pentuna tullessaan. Emo oli ne siihen opettanut, ei tarvinnut meidän mitään "koulutella". Toisekseen, kissoille neliöitä tärkeämpää on päästä kiipeilemään eri tasoille. Kissasi elämä on siis tosi ankeaa, ellei se tosiaan pääse kotonaan toteuttamaan itseään.
[/quote]
Mun kissalla ei ollut emoa, oli ainoa pentu, joka jäi eloon, emokin kuoli synnytykseen. Kävin hakemassa sen itselleni, kun se oli onnistuttu pitämään elossa muutaman viikon.
Pieni rääpälehän se oli, mutta sitkeä tapaus.
Mun kissa on ulkona, se kiipeilee puissa, ei tarvitse enää sisällä kiipeillä. En usko, että sen elämä niin kovin ankeaa siis on.
Mä myös leikin kissan kanssa paljon, niin sisällä kuin ulkona.
Siitä huolimatta kissa ei päätä mun kodissa vaan minä ihan itse. Kissa on lemmikki eikä todellakaan samanarvoinen mun kanssa.
Meillä kissa ei saa tulla makuuhuoneeseen eikä vierashuoneeseen (siellä on ovi kiinni) eikä se saa hypätä keittiön pöydälle tai tasoille. Muualla saa kiipeilyä vapaasti.
Meillä kissa ei saa tulla ruokapöydälle tai keittiön tasolle silloin, kun valmistetaan ruokaa tai syödään. Muuten rontti saa kuljeskella missä haluaa. Ennen ruoanlaittoa ja kattamista pöydät suihkutetaan pesuainella ja pyyhitään rätillä. Ja aina käytetään lautasia ja leikkuulautaa, ei tulisi mieleenikään laskea leipää suoraan pöydälle :D
[/quote]
[/quote]
Meillä kissoilta kielletty on myös keittiön tasot ja keittiön pöytä. Tietenkin katit hyppivät siellä kun kukaan ei ole kotona, mutta pääasia on että tietävät sen olevan kielletty ja meidän läsnäollessa sinne ei mennä. Koulutus tapahtui suihkepullon ja sähinän avulla, nykyään tehoaa pelkkä sähinä, jos meinaa tassua nostaa pöydälle. Ne on kuitenkin fiksuja eläimiä, vaikka tekevät oman päänsä mukaan. Koiraa en laske keittiöön ollenkaan
Ällöttävää antaa elukoitten kulkea pöydillä. On sitte kysymys mistä tahansa elukasta. Meillä on koira ja ei tulis mieleenkään antaa sen pomppia millään tasolla. Koira ei edes meidän ruokaillessa tule keittiöön. En pidä siitä, että kun syödään ni se norkoilee pöydän alla tai muuta vastaavaa. Anopillani on kissoja ja siellä ne kissat ovat joskus pomppineet pöydillä. Itse olen sitkeästi niitä nostanut alas, vaikka en siellä asukkaan. Ne ovat oppineet sen, etteivät pompi pöydällä. en todellakaan söisi sellaisessa paikassa yhtään mitään, missä kissat pomppivat pöydällä. Yököttävää.
Hienon kakun?? Oikeasti?? Ja tosi nätisti oli laitettu tarjollekin..