Korona vie hiuksetkin päästäni
Sairastin vaikean koronan huti-toukokuussa, olin jopa teholla useamman päivän.
Taudin jälkeen tullut vaikka mitä jälkioireita.
Huomasin myös pian sairaalasta kotiuduttuani, että hiuksia lähtee ja paljon ja ne menivät muutenkin tosi huonoon kuntoon. Viime viikolla kävin tutulla kampaajalla ensimmäistä kertaa sairauden jälkeen ja hän kauhistui kuinka paljon tukka lyhentynyt.
Pelottaa, että kohta olen kalju. Biotiinia olen syönyt muutaman vuoden ja se teki hiuksista silloin selkeästi paksummat, mutta nyt siitä ei ole mitään apua.
Kommentit (26)
Käskekää se Akuutin lapsettomuuslääkäri tänne, kun ei meillä mummoilla ole asiaa hänen vastaanotolle:-D
Olen itse menettänyt paljon hiuksiani järjettömän dieetin vuoksi aikanaan. Hiusten ylenmääräinen lähteminen pysähtyi järkevöidyttyäni, mutta eivät aivan ennalleen kasvaneet. Hiusten putoaminen kestää koronan jälkeen ilmeisesti noin puoli vuotta ennenkuin pysähtyy.
Suosittelevat biotiinia, rautaa ja D-vitamiinia, eli esim.kanaa, munia jne yleisesti terveellistä syömistä. Ja tietysti stressin välttämistä, mutta on vaikeaa tietysti olla stressaamatta, kun pelkää kaljuuntumista.
Vielähän ei kai voida tietää, onko koronan aiheuttamalla hiustenlähdöllä erilaisia pitkäaikaisvaikutuksia kuin yleensä rankkojen sairauksien jälkeen.
Myös kova stressaaminen ja yleinen huoli koronasta omaisille jne voi myös aiheuttaa joillekin hiustenlähtöä vaikkei koronaan sairastuisikaan.
Jos hiukset lähtevät ihan tukkoina ja tulee kaljuja läiskiä päähän, kannattaa mennä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normaalia minkä tahansa vaikean sairastelun jälkeen. Hius myös kasvaa niin hitaasti, että niiden palautumiseen menee valtavasti aikaa.
Jep, ei liity vain koronaan. Läheiseni oli teholla influenssan takia yli kuukauden, jonka jälkeen hiukset lähti ihan tukkoina. Aikanaan rauhoittui ja nykyään hiukset ihan normaalit.
Minkälaista vitamiinia ne siellä teholla syöttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normaalia minkä tahansa vaikean sairastelun jälkeen. Hius myös kasvaa niin hitaasti, että niiden palautumiseen menee valtavasti aikaa.
Jep, ei liity vain koronaan. Läheiseni oli teholla influenssan takia yli kuukauden, jonka jälkeen hiukset lähti ihan tukkoina. Aikanaan rauhoittui ja nykyään hiukset ihan normaalit.
Minkälaista vitamiinia ne siellä teholla syöttää?
Tarkoitan sitä valmistetta, onhn sillä joku nimi olemassa pakkauksen kyljessä?
Vierailija kirjoitti:
villarasva ja lanoliini? Oliko ne samaa?
Yleensä on.
Kuinkahan yleistä tuo on????!