Konetiskiaineesta? Oletko huomannut samaa, kuin minä?
Olen käyttänyt samaa merkkiä vuosia. Nyt mielestäni kone jää jatkuvasti rasvaiseksi sihdistä jo viikossa. Käytän sitten tiskikoneenpesuainetta. Harmittaa nämä "turhat" käyttökerrat tyhjänä. Kone on kuitenki tarkoitettu astioiden pesuun. Enne tätä ongelmaa ei ollut. Onko pesuai etta muutettu?
Kommentit (13)
Halvinta jauhetta ostan ja hyvin pelittää.
Jauhetta ap.kin käyttää. Ennen ei ole ollut tällaista ongelmaa, olen huomannut tämän vasta muutaman viime kuukauden aikana, oikeastaan nyt kesällä. Suodatin siivilä muuttuu reunastaan inhottanan paksurasvaiseksi, mitä ei saa kunnolla käsin pesemälläkään pois. Se tabletti kyllä pesee sitten.
Meillä joskus heittää ne murut lautasten pinnoille, jos on ehkä liian täysi kone
Käytän konetiskiaineena ainoastaan niitä geelinappeja, kone vaihdettiin hiljattain uuteen eikä rasvajäämiä juurikaan ollut. Koneenpesuainetta ei olla käytetty kertaakaan.
heippa. tarkistapa koneen suihkuvarret, pääseekö vesi suihkuamaan esteettömästi.
Niihin jää töhnät. esim. jos jonkun astian pohjassa hintalappu, se on ihan pahinta. Jotkut tillinsilput kanssa. Ei tule puhdasta.
Nimimerkki ihmetteli samaa asiaa että kun ei tule puhdasta...nyt tulee kun on suihkuvarsien vesiaukot puhtaat
Astioiden esitiskaus on tiskikoneeseen laittaessa on tärkeää, jotta koneeseen ei jää näitä hankalia roskia vaikeuttamaan pesua.
Eikö se ole ihan sama pestä ne astiat käsin, jos pitää esipestä ennen koneeseen laittoa?
Meillä on upon kone, joka jyrisee ja kolisee pari tuntia, jos ei siinä ajassa saa omin voimin pestyä astioita, niin lähtee kone vaihtoon. En esipese koskaan astiota.
Meidän kone on uusi, keväällä hankittu. suihkuvarsissa ei käsittääkseni ole ongelmaa. Mutta se rasva tarttuu siivilän reunamuoviin. Täytyypi kokeilla välillä jotain tablettipesuaineita. Olen kyllä ollut vakiintunut jauheen käyttäjä jo hinnankin takia. Ap.
mä vaihdan tiskikoneen pesuaineen parin kerran välein... tai sitten mulla on kahta eri ainetta ja käytän niitä vuoroon...
En ole huomannt, mutta käytän kaikkein kalleimpia pesunappeja, joissa on nestemäinen ainekin mukana (Fairyn eri versiot). Pesukone täytyykin puhdistaa ajoittain esim. sitruunahapolla tai sitä varten tarkoitetulla tuotteella. Kertymiä tulee ihan kuten pyykkikoneeseenkin.
Sen sijaan olen joskus kokeillut Pirkan tiskitabletteja. Niistä jää paperimaista moskaa koneeseen. Mitä lie täyteainetta.
Tiskaan paljon, 2-3 koneellista päivässä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 08:47"]
mä vaihdan tiskikoneen pesuaineen parin kerran välein... tai sitten mulla on kahta eri ainetta ja käytän niitä vuoroon...
[/quote]
tähän mä ryhdyn myös.. T.ap
M en ole humannut, että pesuaineen vaihto auttaisi. Mulla nämä ongelmat alkoivat kun vaihdettiin tiskikone 15-votta vanhan hajottua uuteen. Imeiseesti tämä uusi on niin ekologinen ja vähän vettä kuluttava, että nyt se ei sit enää pese astioita puhtaaksi Ja jää itsekin paskaiseksi. Koneen piti olla hyvä laatumerkki.
Auttaa, kun käyttää kolmen tunnin ja 70 asteen höyrypesuohjelmaa ja nestemäistä tiskiainetta. Oko keittiö haisee tiskiaineelta ja ekologisuus on varmaan näillä ohjelmilla vähäisempää kuin sen vanhan koneen aikana, mutta eihän siinäkään mitään järkeä ole, että astiat on likaiset pesun jälkeen!
Nykyään ovat usein fosfaatittomia. Syy?