Onko äiti huono äiti jos `jättää` lapset isälle eron tullessa?
Kommentit (11)
Mitä tarkoitat jättämisellä? Ei tapaa ollenkaan vai tapaa lapsia joka toinen viikonloppu?
No ei.
Kuten isäkään ei ole huono isä vaikka lapsi jää äidilleen.
Aikuiset keskenään sopivat kumpi lasten kanssa asuu sen enimmän osa ajasta.
Olen kokenut huonoa omatuntoa siitä että lapsi jäi isälleen kun erosimme. Ikuinen kipupiste.
Lapsen kanssa hyvät välit eikä hän syytä minua mistään. On jo aikuinen.
Silloisessa tilanteessa en voinut toimia toisin.
Et ole huono äiti. Yleensä toinen vanhemmista kantaa aina vähän isompaa vastuuta lapsista. Teillä se on isä, joten on luonnollista että lapset viettävät suurimman osan ajastaan isällään. Minunkin lapseni asuvat pääsääntöisesti isällään ja hyvä niin. Lapsilla on myös uusi äitipuoli, josta ovat olleet kovin innoissaan. Toki tämä hieman särkee sydäntäni, mutta lapsieni paras on tärkeintä.
Äitini lähti joskus -84 tai joskus silloin ja jätti minut, tapasimme sillointällöin, äitini uusi mies oli alkoholistikusipää ja sitä noin 10v nuorempi??
Tapasimme sillointällöin viimeisen kerran joskus -90lopussa kun vein siskoni sinne kylään, sanoimme päivää ja näkemiin.
Nyt kun sain ensimmäisen oman lapsen on yrittänyt soitella ja lähetellä sähköpostia, laitoin pojasta pari kuvaa sille kirjoitin että on myöhäistä enää ottaa yhteyttä.
Näin kerran ihan vahingossa tuon äitini ex miehen ja velipuoleni isän joku vuosi sitten ja teki ihan hillittömästi mieli käydä hakkaamassa tuo mies oikein kunnolla, mutta en kuitenkaan tehnyt sitä ja olen suuresti katunut etten tehnyt. sitä.
tilanne se ett kun ero tulee, ei minulla ole varaa asua täällä asuinalueella. enkä edes halua. nuoren elämä on taas täällä. isällä on varaa pitää nykyinen talo ja nuoren elämä jatkuu ilman minua. tottakai nuori olisi luonani viikonloput. pitää vielä miettiä. yksinäistähän se joka tapauksessa tulee olemaan.
Meillä lapset saattaisivat jäädä isälle, jos joskus eroaisimme.
Minä olen tosin se vastuullinen vanhempi, joka hoitaa lasten vaate-, ruoka-, päivähoito- ja kouluasiat, ilmoitan harrastuksiin ja maksan harrastusmaksut, kuskaan, ostan kaverisynttärilahjat jne. Mies on se ihana kaveri-isä, jonka kanssa pelataan, leikitään ja muutenkin vietetään kivaa vapaa-aikaa, kunhan isä vaan joskus ehtii. Aika usein ei ehdi.
Lapset palvovat isäänsä ja viihtyvät hyvin isossa omakotitalossamme, joka on kaukana kaikesta. Minulla ei olisi varaa pitää tätä taloamme, en edes viihdy täällä kovin hyvin ja haluaisin asua lähempänä mm. lasten koulua ja päiväkotia. Näin ollen minä hankkisin sen pienemmän asunnon, lapsilla ei ehkä olisi omia huoneita enkä voisi käyttää niiden sisustamiseen sitä rahamäärää, mitä täällä on käytetty.
Ymmärtäisin siis hyvin, että lapset haluavat asua isänsä luona, koska se on ollut heidän kotinsa tähänkin asti. Olisin varmaan edelleen se arkiäiti, joka vaatettaisi lapset, ilmoittaisi harrastuksiin ja leipoisi harrastustapahtumiin, juoksisi vanhempainillat ja saattaisi jopa ostaa ruoatkin miesväen taloon, kun muuten söisivät vain pizzaa ja hampurilaisia.
Ihan itseäni säästääkseni olen tullut siihen tulokseen, ettei kannata erota. :(
Sisarpuoleni erotessa lähihuoltajaksi jäi mies. He kuitenkin asuvat aika lähekkäin eli lapset pääsevät koulusta kumpaan kotiin vain. Välit kaikkiin sukulaisiin on hyvät, joten minä voin näiden serkkujen asioissa olla kumpaankiin vanhempaan yhteydessä. Oikeasti tuntuu, että näinpäin eroperhe toimii paremmin. Äiti on ennemän kuin "viikonloppuäiti". Huolehtii lasten asioista edelleen tosi paljon. eli yhteydenpito ei jää kahteen viikonloppuun/kk. Pikkuhiljaa näyttää, että lapset kasvaessaan viettävät aina vain enemän aikaa äitinsä luona. En tosiaan näe siinä mitään eroa. Ainoa on että kun pyydän lapsia lomalle mukaan tms. soitan heidän isälleen, enkä siskopuolelleni. Erossa lapset ja isä jäivät asumaan heidän vanhaan taloonsa ja äiti hankki asunnon parinkilometrin päästä koulusta, toiseen suuntaan.
Ei se huonoa äitiä todellakaan tee, mutta siihen saa varautua, että kaikki ympärilläsi todellakin pitävät sinua huonona äitinä. Kokemusta on. Osa suvusta pisti samantien välit poikki jne. Jännä homma että ketään miestä tämäkään häpeä ei koske, vaikka lähtisivät eivätkä ikinä enää näkisi lapsiaan.
Et.