Blogisti muuttaa yli 40v vuokralle yksiöön
Vaikka on työskennellyt sairaanhoitajana vuosikymmenet. Aika surullista.
Kommentit (44)
Kakkahattutäti kirjoitti:
Mikä meni pieleen?
Ap:n sanajärjestys.
Ei vuokralla asumisessa sinänsä mitään ihmeellistä ole, mutta tässä oli kyseessä velkakierre eli suomeksi sanottuna raha-asiat sössitty.
Toisaalta onhan se hyvä, että näistäkin asioista puhutaan avoimesti ja joku voi jopa ottaa opikseen, ettei tee samoja virheitä.
Juuri näin. Tämä kyseinen blogisti on itse kertonut että tienaa yleensä vähintään 40 000€ vuodessa. On kahden lapsen yh ja maksanut vuokraa kolmiosta 600€ kuukaudessa. Kuitenkin matkustellut yms tuhlannut n 100 000€ velat.
Vierailija kirjoitti:
Onpa pitkä vuokrasopimus.
No 40 vuotta määräaikainen.
Katsokaahan 2 videota niin teille selviää koko pandemia harjoitus oikeilla viruksilla ja ketkä tämän takia. Joe Bidenin sanoin: rokotuksella käynnistetään New world order. Se on siis satanistit( globalistit) vs Trump
1.
THE GREAT RESET: Davos & the Plot to Cancel Trump
2.Watch President Donald Trump's full speech at the Davos World Economic Forum
Ihme ettei suomen media julkaise näitäkään faktoja vaan ajattelemattomat lampaat ajetaan omasta halusta piikille. Lisäksi kuunnelkaa Samuli Perälän youtubea niin suomeksi kuulette faktoja ja lisäksi Robert Kennedy Jr. Videot youtubesta näistä rokotteista. Itse tajusin nyt mistä kyse ja tämä globalistien meno on kuin painajaisesta...
100 K kulutusluottovelkaa. Ei tunnukaan omat 10 K sössityt velat NIIN pahoilta, vaikka nekin harmittaa ja kaduttaa todella paljon. Teki oikein kun muutti halvempaan asumismuotoon, ainakin yrittää korjata tilanteensa. Minä en tästä kovinkaan paljoa halvempaan asuntoon pääse, ellei joku kaupungin asunto vapaudu.
Kyseisen blogin kommenttikentässä joku kysyi, aikooko tämä blogisti lopettaa velan ottamisen. Hän vastasi, että ei tiedä, ja että ei ehkä pysty. Siis toisin sanoen pitää ovea auki sille, että ottaa vielä ehkä lisää velkaa -jos jostain vielä saa?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Onko se tämä me naisten sivulla oleva blogi, joka on lopetettu helmikuussa?
https://www.menaiset.fi/blogit/elaman-keskivaiheilla
mikä tuossa on surullista? Minäkin olen yli 40 ja vuokralla yksiössä. On minulla omistuasuntojakin, mutta ei eri paikkakunnalla, joten nyt näin. Ei mitenkään surullista, varsin vaivatonta elämistä vuokralla eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisin pk-seudun ulkopuolella enkä Tampereella, Oulussa tai Turussa harkitseisin useampaan kertaan onko asunnon ostamisessa mitään järkeä. Suurimmassa osassa Suomea asuntojen hinnat tulee laskemaan tai romahtamaan, enkä ymmärrä mitä fiksua näiltä alueilta asunnon ostamisessa on.
Asun syrjäseuduilla,  talo maksettu jo aikoja sitten, nyt varaa sijoittaa nekin rahat, millä muuten maksaisin vuokraa...
Ihan mukavaa vauhtia saa omaisuutta kerrytettyä, vaikka talon arvo laskisikin. 
Vierailija kirjoitti:
Onko se tämä me naisten sivulla oleva blogi, joka on lopetettu helmikuussa?
https://www.menaiset.fi/blogit/elaman-keskivaiheilla
On.
Minä muutan yksiöön vuokralle , kunhan lapset on aikuiset. Odotan jo sitä omaa pientä pesää.
Vierailija kirjoitti:
Ei vuokralla asumisessa sinänsä mitään ihmeellistä ole, mutta tässä oli kyseessä velkakierre eli suomeksi sanottuna raha-asiat sössitty.
Toisaalta onhan se hyvä, että näistäkin asioista puhutaan avoimesti ja joku voi jopa ottaa opikseen, ettei tee samoja virheitä.Juuri näin. Tämä kyseinen blogisti on itse kertonut että tienaa yleensä vähintään 40 000€ vuodessa. On kahden lapsen yh ja maksanut vuokraa kolmiosta 600€ kuukaudessa. Kuitenkin matkustellut yms tuhlannut n 100 000€ velat.
No sillä on ollut hauskaa. Kyllä noilla tuloilla saa velat maksettua.
Mitä ihmettä tässä muka on outoa? Ei enää tarvitse niin isoa asuntoa kun poika muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, minäkin 43-vuotias ämmä ja vanhapiika, vuokralla asun 30 neliön yksiössä. On se kyllä kun ei millään meinaa mahtua suomalaiseen keskiluokkaisen hyvän elämän käsikirjoitukseen.
Tämä oli niin hyvin sanottu, että piti lainata.
Se on muuten jännä miten joukossamme on ihmisiä, joilla tuntuu olevan pakkomielle juurikin käsikirjoittaa (ja saada muut noudattamaan itse keksimäänsä satua), että millaista on hyvä elämä, millainenon menestynyt ihminen ja miten pitää elää, jotta voi ihmisen voi katsoa olevansa hyvinvoiva, sosiaalinen, terve jne.
miksei voi vain antaa ihmisten elää siten kuin parhaaksi katsovat ja antaa niiden ihmisten itse kertoa ovatko elämässään onnellisia vai eivät.
Luulin jo että Henna on palannut. Kuulosti ihan hänen aloittamaltaan ketjulta. Näin jo sieluni silmin aloituksen jälkeen vastaukset "Näin on! T. Mies maalta" "Hyvin kirjoitettu! T. Lääkäripsykiatri"
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yli 40v. ja asun vuokralla yksiössä. Eikö saisi?
Palstasääntöjen mukaan se on väärin. Onko tukka leikattu lyhyeksi?
Kiinnitti hieman huomiota halu ostaa yksiöön "ruokaryhmä, sänky, dohva, matot, verhot" ja valita tarkkaan mitä ottaa mukaan. Jos on yksiö niin tossa se oli. Itsepä luottonsa maksaa mut ymmärrän, mistä ne on tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli niin hyvin sanottu, että piti lainata.
Se on muuten jännä miten joukossamme on ihmisiä, joilla tuntuu olevan pakkomielle juurikin käsikirjoittaa (ja saada muut noudattamaan itse keksimäänsä satua), että millaista on hyvä elämä, millainenon menestynyt ihminen ja miten pitää elää, jotta voi ihmisen voi katsoa olevansa hyvinvoiva, sosiaalinen, terve jne.
miksei voi vain antaa ihmisten elää siten kuin parhaaksi katsovat ja antaa niiden ihmisten itse kertoa ovatko elämässään onnellisia vai eivät.
Eihän sen pitäisi kenenkään peppua kutittaa, mutta niin se vaan tuppaa menemään, että viime kädessä ne sadan tonnin ulosotot jää yhteiskunnan maksettavaksi.
Mällätään omat fyrkat, ja sitten ollaan toimeentulotuen luukulla ja käsi toisten taskussa.
Vai oletko sinä niitä, joiden mielestä on ok jättää laskut maksamatta, koska kapitalistiset suuryritykset riistää?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisin pk-seudun ulkopuolella enkä Tampereella, Oulussa tai Turussa harkitseisin useampaan kertaan onko asunnon ostamisessa mitään järkeä. Suurimmassa osassa Suomea asuntojen hinnat tulee laskemaan tai romahtamaan, enkä ymmärrä mitä fiksua näiltä alueilta asunnon ostamisessa on.
No vaikka se, että asuminen on halvempaa.

Ajatella, minäkin 43-vuotias ämmä ja vanhapiika, vuokralla asun 30 neliön yksiössä. On se kyllä kun ei millään meinaa mahtua suomalaiseen keskiluokkaisen hyvän elämän käsikirjoitukseen.