Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten eroon banaanikärpäsistä?

Vierailija
04.08.2013 |

niitä parveilee keittiössäni ihan jonkin verran...siivonnut olen eikä tiskiä ole mutta edelleen ne siellä on...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut erilaisia juttuja, mm. Lasiin omenaviinietikkaa, sokeria, tippa fairya on hyvä, myös normaali viini, sokeri ja fairytippa toimii. Roskiskaappien siivous ja muut jutut olet varmasti tehnytkin. Myös sähkölätkällä paukkuu mukavasti, saattaa hetkessä saada parikymmentäkin osumaa. :) Tänä vuonna olen ollut tosi tarkka roskisten ja kompostiämpärin kanssa, viime vuonna en ollut tarpeeksi tarkka.

Vierailija
2/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:17"]

Olen kokeillut erilaisia juttuja, mm. Lasiin omenaviinietikkaa, sokeria, tippa fairya on hyvä, myös normaali viini, sokeri ja fairytippa toimii. Roskiskaappien siivous ja muut jutut olet varmasti tehnytkin. Myös sähkölätkällä paukkuu mukavasti, saattaa hetkessä saada parikymmentäkin osumaa. :) Tänä vuonna olen ollut tosi tarkka roskisten ja kompostiämpärin kanssa, viime vuonna en ollut tarpeeksi tarkka.

[/quote]Meillakin kokeiltiin tuota etikka-astiaa ja lisaksi sita karpasteippia joka ripustetaan karpasia vangitsemaan, mutta karpaset havisivat vasta kun luin jostain etta kattotuuletimen paallapitaminen auttaa, ja niinhan se auttoikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta banaaneja

Vierailija
4/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä etikka-fairy-vesi-seoksessa mittasuhteet ovat tärkeitä, meillä kärpäset eivät ole haksahtaneet ihan joka seokseen. Enkä tietenkään koskaan paljoa mittaile, joten en tiedä mikä mittasuhde olisi oikea :D

Meillä kärpäsiä lentelee ehkä parikymmentä, mutta lisääntymistä on havaittavissa välittömästi jos a) leivinpelti jossa on ruuanmurusia unohtuu yöksi keittiöön b) keittiössä on hedelmiä tai c) roskiksessa on ruokaa (esim. viilipurkki, josta ei ole huuhdeltu viiliä pois.

Hedelmiä toki kannattaa säilyttää jääkaapissa, eikä mitään ruokaa esillä.

Itselläni kärpästen hävitys on hankalaa kun minulla on keittiössä yrttiviljelmä. Kannoin sen tänään parvekkeelle, mieluummin kuolevat yrtit kuin minä banaanikärpäs-hermoromahdukseen :)

Vierailija
5/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrttiviljelmän pienet mustat kärpäset on muuten useimmiten harsosääskiä. Ne lisääntyy kosteassa mullassa, niiden kantaa voi vähentää antamalla kasvien pintamullan kuivahtaa, ja ostamalla puutarhakaupasta liima-ansoja.

Vierailija
6/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mikrokärpäset on kammottavia. Auttaisikohan jos pitäisi liesituuletinta päällä? t. nimim. hermot menee just heti kohta...

Vierailija
7/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyttämällä

Vierailija
8/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 23:54"]

Myrkyttämällä

[/quote]

Siis mitä pitää myrkyttää? Et taida olla ihan jyvällä asiasta. Tähän aikaan vuodesta mikrokärpäsiä ilmestyy "tyhjästä". Hieman tarkempaa neuvoa olisin vailla, mitä myrkkyä ja minne?

Vierailija
9/10 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese keittiö äärimmäisen hyvin. Roskiskaapin seinät ym. Sitten imuroit kärpäset joka päivä pois kunnes niitä ei ole. Pidä tasot tyhjänä, hedelmät jääkaapissa. Ei mitkään ansat auta.

Vierailija
10/10 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 00:03"]

Pese keittiö äärimmäisen hyvin. Roskiskaapin seinät ym. Sitten imuroit kärpäset joka päivä pois kunnes niitä ei ole. Pidä tasot tyhjänä, hedelmät jääkaapissa. Ei mitkään ansat auta.

[/quote]

Ei auta pesu, puunaus ja imurointi. Kokeiltu on. Ainoa vaikutus on työllistävä vaikutus, ennen kun kärpäset syksyn myötä häviävät :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän