Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tytär muuttaa ekaan omaan kotiin, kodin tarvikkeet?

Vierailija
04.08.2013 |

Elikäs tyttäteni muuttaa ensimmäiseen omaan kotiin, koska pääsi opiskelamaan. Onko tässä kaikki tarvittava?

-6 syvää lautasta, 6 matalaa lautasta, 6 pikkulautasta, 6 murokulhoa, 10 mukia

-haarukoita, veitsiä. lusikoita

-paistinlastoja, leikkuulauta, juustohöylä, raastin

-leivontakulhoja

-sähkövatkain

-leivänpaahdin

-vedenketin

-kahvinkeitin

-blenderi

-mikro

-siivousvälineet

-sänky, tuoli, ruokapöytä, kaksi tuolia, kaksi kirjahyllyä, sohva

-pyykinpesukone, kuivausrumpu, asunnossa on jo valmiina tiskikone

-tv, tietokone

-4 lakanasettiä, 12 käsipyyhettä, 12 kylpypyyhettä

kaikki muut ovat jo valmiina paitsi ostamme pyykinpesukoneen, mikron, sähkövatkaimen, sängyn ja sohvan. tyttärenn vanha sänky jää lapsuudenkotiin ja saa mukaansa meidän vanhan kuivausrummun kun ostamme uuden.

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:15"]

Mitä ihmettä=D

Miten kukaan voi elää niin et lakanoita on kaksi? Meillä on useita kymmeniä lakanoita, pussilakanoita parikymmentä per sänky ja tyynynpäällisiä sama määrä.

Vieraslakanat on sit ihan erikseen jatkuvasti kaapissa.

Pyyhkeitä on vähintään 6 iso jokaiselle ja sit on sellaisia kiertäviä pyyhkeitä joita voi  kuka vaan käyttää, myös koirat. Käsipyyhkeitä joita meillä roikkuu vessassa, kylppärissä ja keittiössä on useita kymmeniä. Ne vaihtuu välillä parikin kertaa päivässä jos on ollut kurakeli, jotain kaatuu lattialle tai lapset leikkii niillä.

Miksi tehdä omasta elämästä vaikeaa pihistelemällä petivaatteista  =)

[/quote]

Ei elämä ole ollenkaan vaikeeta. Lakanat ovat sängyssä tai pesussa/kaapissa. So simple.

Yövieraita käy vaan muksuja, niin ne tuovat yleensä oman makuupussinsa. - meilläpäin villitys, lisäksi ovat lähes koko kesän nukkuneet teltassa.

Tuli mieleen, että on tyynyliinoja muutama ylimääräinen sittenkin. Oli taaperovaiheessa enemmän lakanoita, kun mä en joka päivä pyykkiä pese. Vain täysiä koneellisia.

Kurakelillä käytetään suihkua, ei pyyhkeitä. Jos jotain kaatuu niin pyyhitään lattiarätillä tai tiskirätillä tai paperilla... riippuu kaatumisen luonteesta. Käsipyyhkeitä on yksi kummassakin veskissä ja keittiössä. Yhdet kaapissa odottamassa.

Sä varmaan pyärryt, kun kuulet, ettei meillä ole astiastojakaan. Mukeja epämääräisiä määriä, osa pitäisi poistaa, kun eivät tuppaa enää mahtumaan tuohon yhdelle hyllylle. Ei taida olla yhtään lautastakaan enää samaa sarjaa.. ostelen kirppareita uusia sitä mukaan, kun rikki menee.

Aterimetkin on 20 vuotta vanhoja, saatiin tuparilahjaksi anopilta kun muutettiin yhteisen katon alle. Hyvin ovat säilyneet ja riittäneet.

Viinilasejakin on vaan kaksi. Käyttämättömiä, kun juodaan olutta suoraan tölkistä.

Mä roudaan ylimääräiset kamat kirpparille äkkiä tai muuten vaan kiertoon. En ole hamsteri ja hyvin on talous pyörinyt tämän 20 vuotta. Äitini aina kauhistelee, kun kaapissa ei ole pyyhkeitä tarpeeksi. Ei ole vielä selvinnyt mihin se tarvis niitä 30 pyyhettä kerrallaan, kun saunoo ottaa pyyhkeen ja kaikille riittää, vaikkei niitä olekaan kuin tuplat per asukki. Nykyään äiti ottaa oman pyyhkeen mukaan, kun ei kehtaa käyttää mun star wars pyyhkeitä.

Vierailija
62/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:25"]

Tytöllä taitaa käydä paljon yövieraita ja pesulla käydään paljon. Milläköhän tyttö rahoittaa opiskelunsa.

[/quote]

ja miten tämä liittyy tähän keskusteluun? no kuitenkin, opintotuki, opintolaina ja lisäksi tytöllä on säästöjä, ollut välivuoden töissä. ja lisäksi tietenkin me vanhemmat tuemme rahallisesti. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flyygeli?

Vierailija
64/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari hyvää veistä. Esim. kokkiveitsi ja vihannes/juuresveitsi.

Vierailija
65/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oho. Itse olen hankkinut kamani omaan asuntoon tässä kuluneen vuoden aikana, minulla myös muutto nyt syksyllä ekaan omaan kämppään. Vielä puuttuu juttuja mutta onneksi ihminen pärjää vähän vähemmälläkin. Saan olla tyytyväinen siitä, että pääsen aloittamaan ihan oman elämän, jonka järkkäämiseen ei mamilla oo ollu juuri osaa eikä arpaa. Vähän käy kateeksi miten helppoo tyttärelläsi on ollut, mutta toisaalta mietin, mistä kaikesta hän jää paitsi. Mahtaakohan tuntee ittensä oikeesti ees aikuseks. Vähän se käy sääliksi. Ootko miettiny, että ootkohan riistäny tyttäreltäs jotain tärkeetä tähän elämänvaiheeseen kuuluvaa kaikella tolla paapomisella ja hösäämisellä. Juttele ny ees tyttös kanssa äläkä täällä kysele herran jestas :D

Vierailija
66/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:33"]

Tytöllä taitaa käydä paljon yövieraita ja pesulla käydään paljon. Milläköhän tyttö rahoittaa opiskelunsa.

[/quote]

ja miten tämä liittyy tähän keskusteluun? no kuitenkin, opintotuki, opintolaina ja lisäksi tytöllä on säästöjä, ollut välivuoden töissä. ja lisäksi tietenkin me vanhemmat tuemme rahallisesti. AP

[/quote

no tuli vaan mieleen, kun niin paljon petivaatteita ja lakanoita kuluu =)

Vierailija
67/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuresveitset, leipäveitsi, kattilat, paistinpannu, vuoka, kauhat..? Matot, verhot jne..? Muuten ihan hyvin jo kaikkea :)

Vierailija
68/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:38"]

[/quote]

[/quote

[/quote]

no voi hyvänen aika! kyllä huomaa tämän palstan tason taas. meillä on kotona vaihdettu usein lakanat, maks viikon on samat. tyttäreni seksielämä ei minulle kuulu. kuitenkaan ei hänellä ole tarvetta myydä seksiä elääkseen, varmistamme kyllä hänelle elintason. mutta en minä häntä ole vahtimassa, kenen kanssa seksiä harrastaa. AP

Vierailija
69/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesettekö te kahden-kolmen pyyhkeen  omistajat vajaita pesukoneellisia? Muutenhan teillä ei ole puhtaita pyyhkeitä kuin kerran kahdessa viikossa, muuten ne ovat kaikki likaisina. Siis sillä oletuksella, että pesette kätenne käytyänne wc:ssä ja kuivaatte siihen pyyhkeeseen.

Vierailija
70/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:40"]

[/quote]

[/quote

[/quote]

no voi hyvänen aika! kyllä huomaa tämän palstan tason taas. meillä on kotona vaihdettu usein lakanat, maks viikon on samat. tyttäreni seksielämä ei minulle kuulu. kuitenkaan ei hänellä ole tarvetta myydä seksiä elääkseen, varmistamme kyllä hänelle elintason. mutta en minä häntä ole vahtimassa, kenen kanssa seksiä harrastaa. AP

[/quote]

jos kerran viikossa vaihtaa lakanat, niin eikö silloin kahdet riitä? En vaan ymmärrä että pyyhkeitä pitää olla tuollainen määrä, jos pyyhe vaihdetaan kaksikin kertaa viikossa.

Vierailija
71/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote

[/quote]

[/quote]

AP - suurin osa tähän ketjuun vastanneista vaihtaa lakanat ja pyyhkeet kerran kuukaudessa. Tiedäthän sen ominaishajun, joka on näennäissiisteissä asunnoissa, joissa kaikki tekstiilit ovat likaisia. Se leijuu näiden vastaajien ympärillä, ei homee haju vaan selkeän lian.

Vierailija
72/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:41"]

Pesettekö te kahden-kolmen pyyhkeen  omistajat vajaita pesukoneellisia? Muutenhan teillä ei ole puhtaita pyyhkeitä kuin kerran kahdessa viikossa, muuten ne ovat kaikki likaisina. Siis sillä oletuksella, että pesette kätenne käytyänne wc:ssä ja kuivaatte siihen pyyhkeeseen.

[/quote]

meillä menee koneeseen lakanat ja pyyhkeet, kyllä se täyteen tulee ja aina ei mahdukaan kaikki.

Vierailija
73/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan lakanat n. 3 kertaa kuukaudessa ja helteellä vähän useammin, jos on hikinen olo. En kuluta niitä sen enempää pesemällä, koska se on turhaa. Tyynyliinoja saatan vaihtaa useammin. 

Minä autoin poikaani alkuun, mutta kun hän muutti isompaan kaupunkiin missä parempi valikoima, hän halusi suurimman osan valita sieltä itse. Kotoa otti alkuun mukaan retkisängyn ja sitten sanoi, että hän ostaa itse kunnon sängyn. Se on pojalle jonkinlainen itsenäisyyden tavoittelun aste, että hän haluaa ostaa huonekalujakin itse. Autan sitten vähän vaivihkaa ruokakasseilla. 

Vierailija
74/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaisin vetäisen kaikki lakanat ja pyyhkeet läpi pesukoneen ja kuivurin, että illaksi saisi peräti samat petivaatteet käyttöön jos haluais. Ei vajaita koneellisia, vaan kaksi täyttä.

Vierailija
75/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:43"]

[/quote]

[/quote

[/quote]

[/quote]

AP - suurin osa tähän ketjuun vastanneista vaihtaa lakanat ja pyyhkeet kerran kuukaudessa. Tiedäthän sen ominaishajun, joka on näennäissiisteissä asunnoissa, joissa kaikki tekstiilit ovat likaisia. Se leijuu näiden vastaajien ympärillä, ei homee haju vaan selkeän lian.

[/quote]

ei tarvita 12 pyyhettä sinkulle, vaikka vaihtaisi kuinka pyyhettä. Johan kone tuleemtäyteen kun laittaa lakanat, kylpy- ja käsipyyhkeet. Ja sinkulle ei kannata hommata isointa mahdollista konetta, kuten ei asianpesukonettakaan. Kapeat koneet, niin ei tarvitse odottaa viikkoa että saa astiat pestyä täydellä koneella.

Vierailija
76/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin hankin itse, kaikki omaan kotiin... jotain pyysin ja sain jo rippilahjaksi ja synttärilahjaksi..

kai kirtelette yhdessä kirppiksiä ja kierrätyskeskuksia??  mites mattoja? verhoja? pöytäliinoja? tauluja?

mulla oli kyllä mäihä ku sain asua vuoden verran mummoni luonna(valmistuttuani sain työpaikan jo viikon varotusajalla =) ) (ja mummoni luonna on asunut veljeni ja kaksi serkkuakin) (mummoni asuu yksin isossa omakotitalossa espoossa) ennenkuin sain asunon niin säästin palkkani ja hankin sängyn, keittiön pöydän tuoleineen jne..  tarpeellista

Vierailija
77/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettele enää yhtään, että jengillä loppuu kaappitila jo kättelyssä, kun turhaa kamaa paikat täynnä.

Vierailija
78/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:42"]

[/quote]

[/quote

[/quote]

[/quote]

jos kerran viikossa vaihtaa lakanat, niin eikö silloin kahdet riitä? En vaan ymmärrä että pyyhkeitä pitää olla tuollainen määrä, jos pyyhe vaihdetaan kaksikin kertaa viikossa.

[/quote]

mitä se sua liikuttaa montako pyyhettä ihmisillä on? mulla yksinelävällä naisella on 20 käsi- ja 20 kylpypyyhettä.

Vierailija
79/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote

[/quote]

[/quote]

No hitto, enkai mä nyt päädy myymään itteeni tonne kadulle? Mulla ei oo meinaa viel läheskää noita kaikkia.

Vierailija
80/183 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung S4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi