Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kukaan voi olla raskaana "tietämättään"?

Vierailija
04.08.2013 |

Koska vauvan liikkeet tuntuvat jo tosi aikaisessa vaiheessa 16~20 viikon tienoilla.

Kuinka nämä muka tietämättään raskaana olevat selittävät vauvan liikkeet?

Vaikka olisi esim. kuinka läski, niin tunteehan sen kun vauva alkaa pyörimään ympäriinsä ja potkii joka suuntaan. Ei niitä vauvan liikkeitä voi selittää millään ilmavaivoilla. Ne on kuitenkin sen verran voimakkaita.

Sama myös, kun vauva vaihtaa esim. asentoaan kyljeltä toiselle, niin siinä samalla myös äidin "maha liikkuu". Eli joskus vauvamaha on äidin vasemmalla puolella, joskus oikealla. Eli vatsa on täysin toispuoleinen. Siis sen vauvan nyrkit ja jalat voi kädelläkin tuntea, kun vauva potkii tai nyrkkeilee. Nehän tuntuvat ja näkyvät möykkyinä käteen.

Paskapuhetta tuo, että "olikin tietämättään yllättäen raskaana".

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on langanlaiha tuttava, joka viimeisillään käytti kireitä farkkuja & kireää toppia jonka helma tungettu housuihin..  luulin vitsiksi, kun pari viikkoa viimeisimmän tapaamisen jälkeen kuulin että on synnyttänyt!

toisessakin raskaudessa maha oli surkean pieni pömppö, kun patsasteli bikineissa näytti kuin olisi vaín vähän lihonut

itselläni tulee nykyisin,kahden lapsen jälkeen ärsyttävän kovia haamupotkuja, yhtenä päivänä olin saada sokin kun tuntui kuin vauva olisi painanut nyrkillä kylkeä! :O syön kuitenkin minipillereitä & parhaillaan on menkat, joten ilmavaivathan ne siellä vain pelottelevat :D

Vierailija
22/35 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 14:43"]

minulla on langanlaiha tuttava, joka viimeisillään käytti kireitä farkkuja & kireää toppia jonka helma tungettu housuihin..  luulin vitsiksi, kun pari viikkoa viimeisimmän tapaamisen jälkeen kuulin että on synnyttänyt!

toisessakin raskaudessa maha oli surkean pieni pömppö, kun patsasteli bikineissa näytti kuin olisi vaín vähän lihonut

itselläni tulee nykyisin,kahden lapsen jälkeen ärsyttävän kovia haamupotkuja, yhtenä päivänä olin saada sokin kun tuntui kuin vauva olisi painanut nyrkillä kylkeä! :O syön kuitenkin minipillereitä & parhaillaan on menkat, joten ilmavaivathan ne siellä vain pelottelevat :D

[/quote]No mä säikähdän noita just koska mulla oli raskaudessakin menkat eka kuukautena molemmilla kerroilla, joten mietin aina että jos tällä kertaa oliskin loppuun saakka.

4/18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei tule isoa raskausmahaa eikä sen kummempia oireitakaan.

Vierailija
24/35 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut nuorimmaisen liikkeitä, eikä se mikään ihme olekaan sikäli, että vauva ei ultrassakaan potkinut, ehkä vähän varpaita heilutteli. Joskus kokeilin huvikseni liikelaskentaa, enkä koko raskauden aikana saanut tarvittavaa määrää täyteen. Synnyttyäänkin vauva oli hyvin rauhallinen paikoillaan viihtyvä, tekemisiinsä keskittyvä tapaus, toisin kuin isosisaruksensa. Ja kun vielä kuukautisetkin tulivat varmaan puoleen väliin eikä sillä kertaa ollut yhtään pahoinvointiakaan, niin olisi voinut tieto raskaudesta mennä tällä monen lapsen äidillä ohi, ellei vauvaa olisi kovasti yritetty ja ns. omaa napaa tarkkailtu, ja ellei olisi supistellut kovasti melkein koko raskausajan.

Vierailija
25/35 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ryhmästä jäi juuri keväällä yksi tyttö pois, tosi pieni ja hoikka. Kolmen viikon päästä oli pyöräyttänyt esikoisensa. KUKAAN meistä 60:sta muusta opiskelijaryhmäläisestä ei ollut huomannut mitään raskauteen viittaavaa ulospäin.

Vierailija
26/35 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierukka. Nyt on alkanut epäilyttämään nämä oudot muljahdukset vatsassa. Olen ollut viidesti raskaana aiemmin. En ole idiootti mutta nyt on sellainen olo että mahtaako siellä vatsassa asustaa joku. Olen kyllä lihonnut jonkin verran. Menkat tulee kierukasta johtuen hyvin niukkoina ja toisaikaisina. Väsymystäkin on mutta kaikenmoinen stressi varmaan aiheuttaa sen. Sitten on myös sellaisia harjoitussupistuksia eli että vatsa menee kovaksi muttei tule kipua. Olisi varmaan viisasti osta testi mutta kun järki sanoo vastaan kuitenkin. Ehkä sitten vaan kärsin ilmavaivoista. Onko joku huomannut raskauden vasta vauvan liikkeistä??

Vierailija
27/35 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää raskaudesta viikolla 21. Olin kyllä tuntenut vauvan "kuplinnan" mutta koska sairastan IBS:iä en pitänyt sitä normaalista poikkeavana. Kuukautiset minulle tulee muutenkin todella epäsäännöllisesti, 6kk ilman on aivan normaalia.

Vierailija
28/35 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka sai tietää raskaudesta viikolla 16. Oli hormonikierukka, pidin raskautta lähes mahdottomana ja menkkojen poisjäämisen ajattelin johtuvan kierukasta. Olisi pitänyt testi tehdä niiden pois jäätyä, mutta enpä tehnyt. Maha ei ollut kasvanut käytännössä yhtään, olen aina ollut hoikka. Satunnaista pahoinvointia, mutta ei aamuisin. 

Vierailija
29/35 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, joka sai tietää raskaudesta viikolla 16. Oli hormonikierukka, pidin raskautta lähes mahdottomana ja menkkojen poisjäämisen ajattelin johtuvan kierukasta. Olisi pitänyt testi tehdä niiden pois jäätyä, mutta enpä tehnyt. Maha ei ollut kasvanut käytännössä yhtään, olen aina ollut hoikka. Satunnaista pahoinvointia, mutta ei aamuisin. 

Ihan uteliaisuudesta, mitä kierukalle sitten tapahtui? Poistettiinko se vai kasvoiko vauva vaan kierukka kainalossa?

Vierailija
30/35 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten osasit lopulta tehdä testin? Ja tosiaan mitä tapahtui kierukalle?

Vierailija
31/35 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/35 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/35 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oli todella hiljainen hissukka vatsassa (sen jälkeen on kyllä kunnostautunut kaikin puolin) ja vatsa mulla on tavallisestikin sitä mallia, et oon aina saanut paljon näit ootko raskaana - kommentteja. Tosin esikoista odottaessa tiesin varsin hyvin olevani raskaana kun häntä ihan tekemällä tehtiin, mutta halusin pitää raskauden salassa mahdollisimman pitkään. Aika moni kollega yllättyi kun jäin mammalomalle. Vauva oli niin tukevasti lantion sisällä, että kävely oli hankalaa viikon 35+ jälkeen.  Voi olla että menkkojen poisjäännin ohella se oli eka raskausoire johon olisin reagoinut jos en olisi tiennyt olevani raskaana. Toisen lapsen odotus olikin sitten ihan erilainen.

Vierailija
34/35 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/35 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin sisko on latinoamerikkalainen pieni ja laiha nainen, sillä oli pieni tyttö ennästään. Yhtäkkiä yks päivä sen veli sanoo että sen siskolla oli kova mahakipu ja se vietiin sairaalaan ja se synnytti pienen pojan eikä ikinä olis voinut kuvitella! Olin että mitä hullua, missä vaiheessa se oli raskaana?? Oli sille muutama kilo tullut lisää mutta ei mitenkään että olis voinut sanoa että raskaana olisi! Ei olis voinut kuvitellakkaan, menkat sillä myös oli koko raskauden.. Miten se oli mahdollista niin en tiedä, eikä oo huhu puhetta kun itse todistin sen omilla silmilläni..