Ärsyttävin luonteenpiirre tai ominaisuus ihmisessä?
Mikä ominaisuus tai luonteen piirre toisessa ihmisessä on sinusta sietämättömin?
Kommentit (41)
Ylimielisyys
Näkyy tarpeena ohittaa toinen ihminen tai polkea toisen argumentti alentuvasti alas, käskyttäminen ja nenän vartta katsominen. Arvottaa ihmisiä omien mieltymystensä mukaan tilanteissa, joissa ei ole korrektia.
Imartelu. En siedä sitä nykyään enää yhtään. Paras tapa päästä minusta eroon ikuisesti.
Kiukuttelu (purkaa oman olonsa muihin).
Mikään ketjuissa mainituista ei voita itsekeskeisyyttä. Kaikki hyvä on vaan mun ansiota, minun syystä tapahtui sitä ja sitä, minä olen niin hyvä kaikessa, minun takia tunnet nämä ihmiset, ilman minua sitäkään ei olisi tapahtunut Jne
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttelu (purkaa oman olonsa muihin).
Toi, mutta itselleni tuli toinen sanamuoto mieleen: Jatkuva ärtyisyys.
Sanoisin, että näin 40-v piheys on alkanut nostaa ärsytyskynnystä yhä vahvemmin. Ne samat, jotka pihisteli opiskelijana muiden kustannuksella, tekee sitä edelleen vakaassa, hyvässä elämäntilanteessa. Ei kiitos enää meille kylään.
Tunkeilevaisuus ja ettei kunnioita toisen rajoja.
Esimerkiksi puolitutut, jotka yrittävät halata meluisasti jos paikalla on myös muita, eli yleisöä heidän halausnäytökseensä. Jos tulevat kahden kesken vastaan, ei epätoivottua halailua ilmene.
Saman tarinan kertominen uudestaan ja uudestaan ajaa minut hulluksi hyvin nopeasti.
Hysteerisyys, draamahakuisuus, räväkkyys ja päällepäsmäröinti.
Uhriutuminen ja kaikesta loukkaantuminen. Ottaa niin päähän, kun kaikki on häntä vastaan ja mitään ei voi tehdä, kun tämä trauma/sairaus/tilanne. Ihan kuin kaikilla muillakin ei olisi vaikeaa ja samoja ongelmia kuin hänellä. Ja jos jotain sanoo, joka millään tavalla voidaan tulkita loukkaavaksi, loukkaannutaan, eikä auta vaikka kertoo, ettei tarkoittanut niin ja pahoittelee.
Minunkin ääneni pystyyn nostetulle mulkulle.
Lasten huono kohtelu.
Rajat täytyy olla ja vaatia hyvää käytöstä, mutta se lasten nöyryytys, pelottaminen jatkuvasti huutamalla ja muu kiusaaminen on eri asia.
Viimein pääsin narsistista, mutta kauhun ja uhattuna olemisen tunne ei tunnu helpottavan. Tunki kotiini, penkoi tavaroitani, ei sellaista rajattomuutta voisi edes keksiä.
Vallan väärinkäyttö.
Tätä on kaikilla aloilla, mutta sen huomaa jo Kelan, Verotoimiston, Respan, terveyskeskuksen tms työntekijän silmistä jos nauttii toisen kyykyttämisestä. Onneksi enemmistö ok.
Ihminen jolle oma napa ja perse tärkein. Ihminen joka ei ole empaattinen.