Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävin luonteenpiirre tai ominaisuus ihmisessä?

Vierailija
10.08.2020 |

Mikä ominaisuus tai luonteen piirre toisessa ihmisessä on sinusta sietämättömin?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorituskeskeisyys.

Vierailija
22/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luonteenpiirteet on huonoja jos ne menee ihan yli. Pitäisi osata pitää se kultainen keskitie kaikessa. Ei olla liian kiltti ja uhriutua, vaan sopivan empaattinen joka osaa pitää myös puoliaan. Ei nipottaja, mutta sellainen jolla on asiat järjestyksessä. Ei ylitseampuvan räikeä, mutta ei häpeillä itseään ja kadota massaan. Ei pihi, mutta ei törsäileväkään jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisuusharha+marttyyriys. Vaatii erikoiskohtelua koska on muita pahemmin elämässä kärsinyt. Pahempi kuin tavallinen narsisti, koska ei pyri edes antamaan itsestään hyvää kuvaa vaan pikemminkin säälittävän, ja kaiken pitäisi pyöriä tämän säälittävyyden ympärillä.

Vierailija
24/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorituskeskeisyys.

Osaatko kuvailla millaisessa tilanteessa se ärsyttää? Kysyn, koska en itse muista kokeneeni tuota juurikaan ongelmana elämässä.

Vierailija
25/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys; se venkoilu ja luikertelu sen vuoksi sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
26/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka piilottaa kiusoittelun huumorin piikkiin. Ymmärrän että joskus on kiva kiusoitella toista, mutta että kokoajan... Voi olla ehkä hänen mielestään hauskaa, mutta ei sen kohteen. 

Vierailija
27/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus tuomita ihmisiä pintapuolisista asioista tai erilaisuudesta, josta ei ole todellista haittaa kellekään.

Vierailija
28/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkku!

Vierailija
29/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyys ja toisia ihmisiä väheksyen ja halveksien kohteleminen.

En tiedä miksi tämä ärsyttää eniten.

Toinen ällöttävä luonteenpiirre on se piheys ja kitsastelu. Yök!

Kolmas on se kun tyhmä ihminen haluaa kontrolloida toisia, päättää kaikesta ja olla pomo.

Vierailija
30/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taipumus tuomita ihmisiä pintapuolisista asioista tai erilaisuudesta, josta ei ole todellista haittaa kellekään.

Tämä. Eli vähän kuin ap.

Ihminen joka keksii syitä vihata muita, tai syitä miksi joku on ärsyttävä.

Harvemmin edes mietin tällaisia, tai "vihaan" toista ihmistä. Lapsellista.

Ignoraa negatiivinen ja keskisty hyvään.

Vierailija
31/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorituskeskeisyys.

Miksi tämä on ärsyttävää? Eikö tehokkuus ole vain hyvä asia esimerkiksi työelämässä? 

Vierailija
32/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Eli vähän kuin ap.

Paradoksaalista: syytät minua siitä, mihin itse syyllistyt. En tehnyt tätä avausta syyttääkseni muita, vaan tietääkseni onko minussa jotain, mikä ärsyttää muita, kun saan välillä kurjaa kohtelua helposti osakseni. Esim. juuri tuollaista kiukuttelua, syyttelyä ja ylemmyyttä, mikä kommentistasi välittyi. Ehkä se vika ei olekaan minussa..

Ap

Vierailija
33/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö tehokkuus ole hyvästä työelämässä?"

Kyllä se voi valtavaa kateuttakin herättää. Riippuu toki vähän työpaikasta ja ilmapiiristä, mutta ei kaikkialla katsota hyvällä "liian" ahkeraa työntekijääkään.

Vierailija
34/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän takana pahaa puhuminen ja toisen ihmisen asioiden vatvominen ja levittely.

Vierailija
35/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Eli vähän kuin ap.

Paradoksaalista: syytät minua siitä, mihin itse syyllistyt. En tehnyt tätä avausta syyttääkseni muita, vaan tietääkseni onko minussa jotain, mikä ärsyttää muita, kun saan välillä kurjaa kohtelua helposti osakseni. Esim. juuri tuollaista kiukuttelua, syyttelyä ja ylemmyyttä, mikä kommentistasi välittyi. Ehkä se vika ei olekaan minussa..

Ap

Mitä ihmeen kiukuttelua?

Tasapainoinen ja onnellinen ihminen keskittyy lähimmäisissään siihen hyvään.

Näin minä ainakin teen, kaikenlainen juoruilu on inhottavaa ja vastenmielistä.

Vierailija
36/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selän takana pahaa puhuminen ja toisen ihmisen asioiden vatvominen ja levittely.

Vähän tekopyhästi sanottu. Kaikki tätä käytännössä tekee, vaikka eivät sitä itse huomaa. Tälle on joku evoluution kannalta todettu merkityskin. Joten watch your mouth! Itse tykkään juoruilla, mutta vain niin ettei se aiheuta ongelmia. Kerron mielelläni muiden hyviä kuulumisia eteenpäin. :) Sen sijaan en oikein jaksa ihmisiä, jotka eivät sano ikinä ei juuta ei jaata. Keskustelu on "ilmoja on pidelly"-luokkaa, ei sitä kauaa jaksa. Joillekin on jopa kauppaan meno suuri salaisuus. No, meitä on moneen junaan!

Vierailija
37/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätetään kaikki oikeasti vaaralliset piirteet sivuun, niin omakehu

Vierailija
38/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tekopyhästi sanottu. Kaikki tätä käytännössä tekee, vaikka eivät sitä itse huomaa. Tälle on joku evoluution kannalta todettu merkityskin. Joten watch your mouth! Itse tykkään juoruilla, mutta vain niin ettei se aiheuta ongelmia. Kerron mielelläni muiden hyviä kuulumisia eteenpäin. :) Sen sijaan en oikein jaksa ihmisiä, jotka eivät sano ikinä ei juuta ei jaata. Keskustelu on "ilmoja on pidelly"-luokkaa, ei sitä kauaa jaksa. Joillekin on jopa kauppaan meno suuri salaisuus. No, meitä on moneen junaan!

Ketä kiinnostaa muiden henkilökohtaiset asiat ja kaupassakäynti.

Hyväntahtoisestakin juoruilusta voi tulla rikkinäinen puhelin efekti. Todennäköisesti tuleekin.

En yksinkertaisesti juorua, koskaan. Jos täytyy puhua toisen ihmisen henkilökohtaisista asioista, puhun niistä hänen itsensä kanssa.

Vierailija
39/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Eli vähän kuin ap.

Ap

Mitä ihmeen kiukuttelua?

Tasapainoinen ja onnellinen ihminen keskittyy lähimmäisissään siihen hyvään.

Näin minä ainakin teen, kaikenlainen juoruilu on inhottavaa ja vastenmielistä.

Voit lukea kysymykseni ja ensimmäisen vastaukseni uusiksi. Pyydän sen jälkeen, että arvioit hyvään keskittymisesi uusiksi. Minulle piirtyy nyt sinusta melkoisen ennakkoluuloinen ihminen. Mutta saat olla tietysti sellainen kuin olet.

Vierailija
40/41 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätetään kaikki oikeasti vaaralliset piirteet sivuun, niin omakehu

Se että ihmistä ärsyttää muiden positiiviset piirteet ja niistä täytyy aina vaikka väkisin tehdä jotain negatiivista.