Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikkialan ammattilaiset, voisitteko kertoa

Vierailija
04.08.2013 |

mitä ihmeellistä on unplugged-versiossa? Halua kysyä siksi, kun mieheni perusteli yhden laulajan olevan paria muita parempi tällaisen unplugged-vedon perusteella. Vertailtiin kolmea eri laulajaa, jotka ovat laulaneet samojen soittajien eri bändeissä/samoissa bändeissä. Itse sanoin että eiköhän nuo kaksi muutakin olisi osaneet laulaa akustisena.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava käsite koko unplugged. Tosiasiassahan suurin osa näistä "akustisista" vedoista ei edes ole akustisia, vaan kyseessä on vain riisutumpi versio vähemmillä soittimilla ja sähkökitarat on vaihdettu puoliakustisiin.. 

Vierailija
2/5 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:25"]

Huvittava käsite koko unplugged. Tosiasiassahan suurin osa näistä "akustisista" vedoista ei edes ole akustisia, vaan kyseessä on vain riisutumpi versio vähemmillä soittimilla ja sähkökitarat on vaihdettu puoliakustisiin.. 

[/quote]

Tuntu vähän pahalta, kun mies veti nokkiinsa mulle, kun näytin hapanta naamaa tuosta asiasta... Ärsytti kun hän perusteli paremmuuden tällä unplugged-versiolla (jossa siis tosiaan on mikrofooni, kitara puoliakustisena (siis akustinen vahvistuksella yms.). Minun ymmärtääkseni on vaikeampi laulaa livenä bändin edessä kuin vähemmillä peleillä "akustisena". (Kyllä ne kaikki kolme laulaa osaa...) No onneksi jostain sain edes vahvistusta. Turha miehen kanssa edes tästä keskustella. Ja toki MAKUASIOSTA ei voi kiistellä ja hänen mielipidetään kysyinkin, mutta tapa jolla hän sen perusteli.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/5 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laulaja, eikä omasta mielestäni laulajan taitavuutta voi perustella siitä, että laulaako hyvin akustisesti vai "ison" bändin kanssa. Tosiaan tuossa ap:n esimerkissä molemmissa laulaja lauloi mikkiin, joten siinä mielessäkään en näe eroa. Ilman mikrofonia ääni on erilainen ja laulaja myös käyttää ja säätelee ääntään eri tavoin mikrofonin kanssa ja ilman. Toki laulajan ääni voi tulla paremmin esiin ja varsinkin sävyerot erottua paremmin, kun on riisutumoi bändi. Kiinnostaa kovasti, että ketkä nämä laulajat olivat, joita vertailitte?

Vierailija
5/5 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:34"]

Itse olen laulaja, eikä omasta mielestäni laulajan taitavuutta voi perustella siitä, että laulaako hyvin akustisesti vai "ison" bändin kanssa. Tosiaan tuossa ap:n esimerkissä molemmissa laulaja lauloi mikkiin, joten siinä mielessäkään en näe eroa. Ilman mikrofonia ääni on erilainen ja laulaja myös käyttää ja säätelee ääntään eri tavoin mikrofonin kanssa ja ilman. Toki laulajan ääni voi tulla paremmin esiin ja varsinkin sävyerot erottua paremmin, kun on riisutumoi bändi. Kiinnostaa kovasti, että ketkä nämä laulajat olivat, joita vertailitte?

[/quote]

Ronnie James Dio, Ian Gillan ja David Coverdale. Ja vimppa oli miehen mielestä paras.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi