Leuat kipeänä aamuisin, mistä apua? :(
Leuat napsuu aina suun avatessa ja ovat aamuisin jumissa. Tällä hetkellä toinen puoli on ollut todella kipeä jo monta päivää.
Käytän yökiskoa, koska olen narskutellut hampaita lapsesta asti. Se auttaa suojaamaan hampaita muttei auta leukoja.
Hammaslääkärit sanovat, ettei mitään voida tehdä. Mihin voin mennä saamaan esimerkiksi jonkinlaista helpottavaa hierontaa näihin? Itse en osaa painella oikeita kohtia.
Kommentit (6)
Kiitos edelliselle vastaajalle. Onkohan täällä sellaisia, jotka olisivat saaneet jostakin pysyvän avun?
Alli virvaus: tuossa on sama juttu kuin kaikessa lihasjumituksessa eli että hieronta ei anna kuin hetkellisen avun, pitäisi voimistella itse ja päivittäin, että homma oikenee...?
Rentouta poskilihaksiasi. Ajattele tietoisesti, että nyt rentoudut ja sitten höllennä ylä- ja alaleuan purentaotetta. Haukotteleminenkin auttaa, kuten kaikki toiminta, joissa hampaat eivät joudu puristuksiin toisiaan vasten.
Minulla se auttaa hieman suun seudun lihasjännitykseen, mutta leuka napsuu yhä, eikä sille voi mitään. Kun leukaniveliin tulee muutoksia, ei sille voi tehdä juuri mitään. Oma leuan napsahtelu johtuu virheellisestä purennasta.
Kiitos! Entä olisiko mitään ammattilaista, jonka luona voisin käydä leukahieronnassa?
Minä olen käynyt muutaman kerran fysioterapeutilla hieronnassa tuon narskuttelun ja siitä aiheutuvien leukavaivojen takia. Fysioterapeutti antoi ensin poskien ja leuan alueelle jonkinlaista sähköhoitoa, sitten hieroi leukoja ja niskaa. Tuon jälkeen leuat olivat kyllä paremman tuntuiset, mutta valitettavasti vaikutus kesti minulla vain max päivän ja seuraavan yön narskuttelun jälkeen tilanne oli sama kuin ennen.
Kiitos edelliselle vastaajalle. Onkohan täällä sellaisia, jotka olisivat saaneet jostakin pysyvän avun?