Mitä teette, jos huomaatte, että uusi tuttavuus on poliittisesti valveutunut?
Kommentit (15)
Lopettelen keskustelun ja poistun takavasemmalle. En ole tekemisissä.
Eipä siinä mitään, jos on todellakin valveutunut. Moni vain jankuttaa omaa poliittista agendaansa osaamatta perustella mielipiteitään ja faktat on hukassa. Jos ainoat mielipiteet on "Kyllä Suomella on varaa auttaa kaikkia" tai "Kaikki muualta muuttaneet on rikollisia", niin eihän siitä keskustelua synny.
Tulee mieleen avarakatseinen sisareni, jonka mielestä kaikkia pitää auttaa. Kun kysyin, paljonko hän on henkilökohtaisesti halukas maksamaan lisää veroja muiden auttamiseksi, kasvoille ilmestyi tuskallisen ristiriitainen ilme.
On kivaa olla hyväntahtoinen hölmö, kun ei tarvitse miettiä syitä ja seurauksia.
Kuuntelen kohteliaasti ja puntaroin, että pistääkö se minut vai agendansa korkeammalle. Kyllä tiedän tasan tarkkaan minkälaista murhanhimoa se herättää, jos menee vahingossa sanomaan jotain väärää.
Väittelen. Perustelen miksi ei kannata äänestää ja miksi politiikka on turhaakin turhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Väittelen. Perustelen miksi ei kannata äänestää ja miksi politiikka on turhaakin turhempaa.
Kerro meillekin miksi ei kannata äänestää!
Harmi, että ihmiset niin karttavat poliittista keskustelua arkielämässään. Itse en ole koskaan riitautunut politiikasta puhuttaessa kenenkään kanssa, mutta olen kyllä huomannut, että aihetta vältellään, ja että se saa ihmiset vaivautuneiksi.
Onkohan olemassa jotakin politiikkapositiivista liikettä, joka rohkaisisi ihmisiä miettimään ja keskustelemaan yhteiskunnallisista asioista? Itse ainakin haluaisin liittyä jäseneksi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään, jos on todellakin valveutunut. Moni vain jankuttaa omaa poliittista agendaansa osaamatta perustella mielipiteitään ja faktat on hukassa. Jos ainoat mielipiteet on "Kyllä Suomella on varaa auttaa kaikkia" tai "Kaikki muualta muuttaneet on rikollisia", niin eihän siitä keskustelua synny.
Et taida olla koskaan keskustellut kenenkään oikean ihmisen kanssa.
Zincc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istahda hetkeksi miettimään mitä hyötyä siitä olet saanut ja mieti, onko ollut koskaan mitään järkeä äänestää. Ei kannata turhaan vaivautua.
Olen hyvin poliittisesti valveutunut ja aktiivinenkin, mutta en todellakaan tuputa sitä kenellekään. Yritän pääsääntöisesti olla puhumatta politiikkaa muiden kanssa viimeiseen asti, mutta jos minut siihen väen vängällä pakotetaan inttämällä ja tenttaamalla, niin sitten täältä pesee, en pehmentele yhtään.
S.B. kirjoitti:
Harmi, että ihmiset niin karttavat poliittista keskustelua arkielämässään. Itse en ole koskaan riitautunut politiikasta puhuttaessa kenenkään kanssa, mutta olen kyllä huomannut, että aihetta vältellään, ja että se saa ihmiset vaivautuneiksi.
Onkohan olemassa jotakin politiikkapositiivista liikettä, joka rohkaisisi ihmisiä miettimään ja keskustelemaan yhteiskunnallisista asioista? Itse ainakin haluaisin liittyä jäseneksi.
Älä ota pulttia. Suomalainen voi ottaa kaiken puhumisen henkilökohtaisena loukkauksena. Hän on niin juntti ettei tajua mitä on small talk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istahda hetkeksi miettimään mitä hyötyä siitä olet saanut ja mieti, onko ollut koskaan mitään järkeä äänestää. Ei kannata turhaan vaivautua.
Istahdin. En vieläkään ymmärrä, miksei pitäisi äänestää. Miten muuten pääsisin valitsemaan edustajani eduskuntaan?
Mielenkiintoista olisi kuulla, mitä ap tarkoittaa poliittisesti valveutuneella. Tällä palstalla harvemmin yleensäkään valveutuneita mielipiteitä kohtaa.
On mulle ok kunhan osaa puhua muustakin ja on avarakatseinen. Mun ystävän mies puhuu mielellään politiikkaa ja todella mustavalkoisesta näkökulmasta, sitä on tympeää kuunnella.