Mitä ihmiset siis tekee mökeillä koko kesän? Kerro sun tyypillisestä mökkipäivästä tai -viikosta
Ihan aidosti siis tämä kysymys. Mitä siellä oikein tehdään, etenkin jos vietetään koko kesä, tai ainakin pidempiä aikoja putkeen? Onko jatkuva työleiri, minkä työn hedelmistä sitten iltaisin väsyneenä nautitaan vai mikä se juju on? Vai ihan vaan nollausta kaikesta ja reikäverskoissa kulkua?
Emme omista mökkiä eikä perheellä ollut mökkiä, ja harvat kutsut kavereiden mökeille on aina tiivitä visiittejä ja lapsiperheiden hulinaa eikä varmaan anna todellista kuvaa mökkeilystä. Valaiskaa mua, millainen teidän tyypillinen mökkipäivä tai viikko on?
Alkanut keski-ikäistä tämäkin optio kiinnostaa, mutta en tiedä jaksaisinko ihan hahmotonta aikaa vaan jossain keskellä ei mitään.
Kommentit (84)
Olen ollut mökillä siitä saakka kun tuo korona iski, maaliskuusta saakka. Käynyt välillä töissä jonkun viikon.
Ei mitään ongelmaa eikä epäselvyyttä ajankulun ja tekemisen suhteen. Ihan parasta aikaa ja elämää!
Erilaisia brojecteja.
Esim. rankametsää. Jos ei omista metsää, niin kait mökille kuitenkin tie vie ja sen varressa kasvaa ojien pientareilla jos jonkinmoista pajukkoa. Niitä matalaksi, riukuja vesurilla karsien ja karsinnassa tulleet risut nättiin kasaan. Makkaratikkujahan ne, mutta kyllä niillä saunaa lämmittää.
Pari-3 tuntia päivässä korkeintaan tuota. Eikä joka päivä, koko homma alkaa alkaa ennenpitkää maistumaan puulta! Sitten syömään, ja vähän lepoa kiikkustuolissa keinuen ja omissa aatoksissa maailman menoa miettien. Stressittömästi. Jossain vaiheessa aika käy pitkäksi, joten iltapäivällä sitten jotain pihapuuhastelua, remontointia yms. käsillä tekemistä, jota varmasti löytyy joka mökiltä.
Mökkeilyn on tarkoitus irrottaa kaupunkielämästä, jossa saa istua tietokoneen edessä päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käytännössä syö ja juo. Aamu alkaa herkullisella aamupalalla. On munat, pekonit, vohvelit jne. Sen kanssa kahvia, tuoremehua ja proseccoa tottakai. Sitten joku pieni puuhastelu, vaikkapa nyt polttopuiden teko. Siinä kaverina olut/siideri. Siitä sitten ruoan laittoon. Tehdään viimoisen päälle hyvät safkat. On kantarellikeittoa alkupalaksi, itse savustettua nieriää pääruoaksi ja itse tehty mustikkapiirakka vaniljavaahdolla jälkkäriksi. Juodaan jotain hyvää viiniä ja kahvin kanssa konjakit. Siitä saunan lämmittämiseen ja lämmitystömpsyt yrttiviinasta. Sillä eihän se muuten syty. Saunalle kiuasmakkaraa juustolla ja olutta/siideriä kitusiin. Siitä vasta sitten lähdetään varsinaisen iltapalan laittoon. Grilliin ribsejä, wingsejä ja pekonisieniä. Kyytipoikana joku hyvä valpolicella. Iltapalan yhteydessä korkataan vielä joku ginipullo, kun pitää pelata Aliasta tai vastaavaa.
Sitä se on mökkielämä.
Melkoiset viinavarastot teillä mökillä.
Ja ruoka.
Joo, vaikuttaa tosiaan siltä että kirjoittaja painaa jotain 150 kg (jos mies) ja 130 kg jos nainen
Tätä keskustelua lukiessa tulee kateelliseksi niille joilla on mökki veden äärellä :(