Onko sinulla kukaan sukulainen tai muu läheinen tehnyt itsemurhan?
Kysymys otsikossa. Oliko se yllätys vai ei yllätys?
Minun serkku teki 30-vuotiaana itsemurhan ja se oli yllätys kuin salama kirkkaalta taivaalta. Hän oli hyvässä työssä, kohtuullinen taloudellinen tilanne, paljon ystäviä ja vaihtuvia poikaystäviä sekä läheiset välit vanhempiin, sisaruksiin ja sisarten lapsiin.
Kommentit (16)
Eno, kun olin lapsi. Hyppäsi sillalta alas ja hukkui. Oli skitsofreniaa ja muita mielenterveysongelmia ja hyväksikäyttöä ainoan "ystävän" osalta, josta kuulin kylläkin vasta kun olin jo lukiossa.
Serkku aikuisiällä. Huhupuheiden mukaan ampui itsensä. En tiedä syytä. Lapset ja vaimo jäi kaipaamaan.
Entinen poikaystävä. Olisi ilmeisesti halunnut palata yhteen, koska oli ennen tekoaan kysellyt minusta. Itse en ollut halukas palaamaan yhteen. Seuraavaksi sitten kuulinkin hänen itsemurhastaan.
Isäni kun olin teini. Nuorena aikuisena ystäväni. Itsekin yritin. Exä on yrittänyt, ei hajua onko myöhemmin onnistunut. Ystävä on yrittänyt. Muutama kaveri on yrittänyt. Ei oikein minkään olisi pitänyt tulla yllätyksenä, elämät oli niin pahassa jamassa. Tosin lapset olis tarvinnut isää ja minä olisin tarvinnut ystävääni, hän vielä sanoi ettei aio yrittää enää.
Mikä tän idea on?
Myös mieheni serkku teki itsemurhan. (sama vastaaja kuin viestin 3 kirjoittaja)
Serkkupoika, masennusta taustalla.
Oma poikani yritti ja myöhemmin kuolikin yliannostukseen. Myös mt ongelmia taustalla.
Jokaisella on joku tuttu, sukulainen, tai ystävä tehnyt itsarin. Minulla yksi läheinen - ja n. 15 vähemmän läheistä tuttavaa on päättänyt päivänsä omatoimisesti. Varmaan heitä on enemmänkin mutta nuo on tullut tietooni. Nuorin 15 v, vanhin 73. Kaikki ovat olleet yllätyksellisiä itsareita!
Luku voi tuntua suurelta, mutta moneen ihmisen olen ehtinyt tutustua 70-vuotisen elämäni aikana.
Joo mullaki on serkku tappanu ittensä kolmikymppisenä
Setä ja isän serkku ampuivat itsensä. Pikkuserkku hirtti itsensä.
LouLou kirjoitti:
Kukaan?
Niin "kukaan", kun oletetaan, ettei kukaan ole sitä tehnyt. "Joku" kun oletetaan, että joku on tehnyt sen.
Ei taida sukulaisissa olla ketään, mutta kaksi työkaveria, lapsena lähinaapurissa perheen isä, lapsuuden kylillä yksi tuttu mies.
Älkää vastatko tälle. Kysyy samaa joka päivä. Sadistinen ihminen, joka nauraa kokemuksillenne. Suojelkaa itseänne.
Isoisä, täti, serkku ja entinen paras kaveri nyt ainakin. Lisäksi moni muu puolituttu.
Asuin lapsuuteni surkeassa pikkukaupungissa jossa oli paljon työttömyyttä, alkoholismia ja itsemurhia.
Kukaan?