Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikasta jäi niin paha kokemus että se vahingoitti minua lähes lopullisesti.

Vierailija
10.08.2020 |

Olen 28v nainen ja tämä oli joku viimeinen tippa. Olin aloittanut uudessa työpaikassa, heti ensimmäisenä päivänä eräs vanhempi nainen otti minua silmätikuksi. Kun pomoni esitteli minua tälle naiselle, niin tämä nainen katsoi minua päästä varpaisiin ja huokaili. Eli tämä oli hänen tapansa tervehtiä täysin tuntematon ihminen.
Sain selkeät ja tarkat työtehtävät, kenellekkään ei ollut minun kanssa ongelmia ja minuun oltiin jopa tyytyväisiä. Hoidin kuulemma tehtäväni hyvin, ahkerasti, olin rehellinen ja aktiivinen.

no tämä nainen päivittäin tuli sabotoimaan työni, hän tuli sekoittamaan paperit ja jotenkin alkoi todella pahasti kritisoimaan työn tavat. Tämä meni yhä pahemmaksi. Alkoi menemään siihen että hän alkoi kritisoimaan ääneni, vaatteitani, tyylini, jopa kasvojen ilmeet, työkokemukseni ja lista jatkuu loputtomiin.

Kun tämä työ sitten loppui (koska oli määräaikainen) olin pelkkää varjo ittestäni. Työkaverit huolestuivat minusta ja huomaisivat. Tämä kyseinen nainen oli kuulemma muillekki aiheuttanut todella paljon mielipahaa, ja äärimmäisen epäreiluja tekoja. Kokouksissa hän 2 kertaa nousi seisomaan ja huutaamaan minulle. Tähän sitten pomot puuttuivat ja käskivät hänen lopettaa.

Kun kuukaudesta toiseen joku kokoajan kritisoi ja arvioi sun olemus, äänensävy, työntavat jne. niin jotain menee sun sisältä rikki.
En uskaltanut enää hakeutua mihinkään töihin kun ajattelin että olen tosi huono. Itkin jopa pomon huoneessa ja sanoi että meidän kolleega tuhosi minut ja pari muita. Pomo meinasi itse itkeä koska hän oli myös kiusattu.

Juttuhan on siinä että tämä nainen oli täysin tyranni ja kukaan ei tykännyt hänestä. Tämä ei yhtään lohduta koska hän onnistu tappaa minut henkisesti. Muuten vain kuin nuorena ihmisenä on kokoajan paineen alla ja joutuu tekee paljon töitä elämänsä eteen.

Jos ei riitä ymmärrystä niin jätäthän kommentoimatta. Kärsin tällä hetkellä vakavasta masennuksesta josta on todella kovaa työtä päästä ylöspäin. Olen ajatellut itsemurhan monta kertaa mutta yritän jaksaa. Yritän jokapäivä ajatella että minullakin on oikeus elää ja tehdä töitä. Yritän joka päivä ajatella että minä riitän.
Mulla valuu kyyneleet tällä hetkellä kun kirjoitan tätä tekstiä ja on pahaa olla. Olen todella rikki. Minulla kehittyi sosiaalinen fobia. En uskalla mennä mihinkään kun pelkään että minussa on joku vika.

Uskokaa kuin sanon kun joka nylkee sua henkisesti tolla tavalla, niin on pitkä matka palautua siihen mitä oli.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin ristiriita oli se että muut työkaverit ja pomot kehuivat minua. Sanoivat että olin ollut ahkera, tein työt todella hyvin ja minusta oli suuri apu. Työtodistukseni on laaja ja erinomainen.

Tää yks sitten kokouksessa sai muhun raivokohtauksia. Pomo otti puhutteluun onneksi.

Vierailija
2/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

☹❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nuori vaan aikuinen. Aikuiset puolustaa itseään ja pitää puolensa

Vierailija
4/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nuori tai lapsi. Opettele laittamaan kiusaajat nippuun

Vierailija
5/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sinä kaikille hulluille voit?

Ilmoita aviin

Vierailija
6/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua <3 Sinussa ei ole vikaa vaan siinä kiusaajassa on. Jos joku saa aiheutettua toiselle tuollasta kärsimystä niin voi vaan kuvitella miten ahdistava sen henkilön sisäinen maailma on.

Sä olet hyvä ja tärkeä just sellaisena kun olet <3

Vierailija
7/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on mulkkuja. Se tyyppi oli sekopää, joten sun ei tarvitse yhtään välittää sen mielipiteistä. Häntä pystyyn!

Vierailija
8/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole nuori vaan aikuinen. Aikuiset puolustaa itseään ja pitää puolensa

Olet ajattelematon hölmö, joka ei osaa ajatella kenenkään muun kokemuksia kuin omiaan!!! Voimia AP, hirveää ettei tuollaisista ihmisistä päästä eroon työyhteisöissä! Samantapaisia riittää, luultavasti lainaamani kommentin tyyppi samaa luokkaa... 🙄

Vierailija
9/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi miks ei ne anna kenkää tällaisille työelämänpilaajille. Hirveän suuret vahingot heistä loppujen lopuksi aiheutuu.

Vierailija
10/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut tuhottiin toimistotyössä, jossa itseäni vanhempi nainen haukkui ja arvioi minua päivittäin 5 vuoden ajan. 5 vuotta kestin kunnes en enää jaksanut. Ammattiliitto ja esimies olivat kädettömiä. Puhkesi masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko ja paniikkihäiriö. Olen ollut pitkään työttömänä ja on korkea kynnys hakea töitä, koska pelkään ihmisiä.

Vierailija
11/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi surulliselta. Tarvitset ehdottonasti keskusteluapua heti. Tuliko tuo romahdus työn päättymisen jälkeen? Voimia ❤️

Vierailija
12/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi ihan hyvin olla sellainen tapaus jonka voi puida oikeudessa asti. Vainoaminen on rikos nimittäin. Tee see ja masennuksesi hellittää. Tuollainen on väärin yksiselitteisesti. Naisen pitäisi hoitaa mielenterveyttään muuten kuin toisia alas painamalla. Tee rikosilmoitus ja hanki taakse ihmisiä jotka tajuavat asian. Annan sivutukea jo täältä. Jos alistut masennut. Älä tee niin itsellesi. Hae oikeutta vaan. halia ja tsempit.

Vierailija
13/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin ristiriita oli se että muut työkaverit ja pomot kehuivat minua. Sanoivat että olin ollut ahkera, tein työt todella hyvin ja minusta oli suuri apu. Työtodistukseni on laaja ja erinomainen.

Tää yks sitten kokouksessa sai muhun raivokohtauksia. Pomo otti puhutteluun onneksi.

Valitse kuunnella ja uskoa niitä, jotka kehuivat sinua. Yksi työkaveri oli hullu, joten hänen puheille ei kannata antaa painoarvoa. 

Vierailija
14/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut muilta kehuja niin yritä päästä yli tuon yhden hankalan ihmisen mielipiteestä. Et varmaan itsekään ajattele itsestäsi noin? Älä anna yhden kritisoijan ylittää muiden kehuja. Me olemme usein herkkiä haukkumiselle ja uskomme mitä joku mieleltään epävakaa meistä sanoo. Kannattaako uskoa?

Vierailija
15/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin näet tilanteen, että siinä on YKSI sairas tyyppi ja muut sitä väistelee.

Ehkä voit laittaa sen omaan koriinsa ja nousta ylös?

Eikö ne muut kehut kuulu?

Missä muualla olet joutunut siirtämään itsesi sivuuntai et ole tullut kuulluksi? Missä olet oppinut väistämään ja laittamaan omat tarpeeksi sivuun, etkä ole voinut puolustaa itseäsi?

Se on jäänyt tähän aikuisuuteesi jäänteenä jostain menneestä. Näin uumoilen.

Suosittelen psykologille terapiaan.

Saisit käsiteltyä traumasi.

Sinulla on oikeus.

Sinä olet just hyvä.

Sinä.

Sinä olet tärkeä.

Vierailija
16/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus saa tämänkin menneen asian nostamaan päätään ja se esiintyy sulla nyt kiukkuisena mörkönä josta on vaikea päästää irti. Vaikka et olisi masentunutkaan, taatusti tuollainen kaivaa mieltä lopun ikää. Älä jää liiaksi märehtimään tuota vaan katso eteenpäin.

Ja kun sulla on sen verran voimia, niin jätä ihmeessä tästä ihmisestä ilmoitus johonkin ylemmälle taholle. Työterveyden tai työsuojelun yhdyshenkilön on todellakin hyvä tietää mitä tuolla on tapahtunut ja tapahtuu varmasti edelleen - nyt jollekin muulle. Hyvähän sun olisi purkaa kokemaasi puhumalla. Kiltit ja vähän hiljaiset ja ujot ihmiset kärsivät. Ei tuollaisille ole helppo pistää vastaan ellei ole ollut talossa pitkään ja kasvattanut paksua nahkaa.

Pää pystyyn ja tervehtymistä sulle.

Vierailija
17/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläl 56 vuotias nainen kirjoittelee. Kyllähän siinä ihminen menee rikki kun tollaista kohtelua saa, minulla on samoja kokemuksia. Nyt jo vuosia taistellut masennuksen kanssa josta en nouse millään.

Vierailija
18/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että se ihminen ei ole ihminen arvioimaan sua. Itelläki huonoi kokemuksii hoitoalan työpaikkojen ilmapiiristä, ihan elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä täynnä. Kannattaa muistaa et se on niiden todellisuus (kaikki kamalaa, paitsi ehkä se joka nuolee eniten peppua), ei sun todellisuus ja voit itse luoda oman todellisuutesi ☀️

Vierailija
19/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hullu voi todella yllättää ja siinähämmentyy.

Vierailija
20/100 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua tuhota tällä tavalla nuoria aikuisia jotka ovat työelämän alussa. Tiedän yhden tyypin joka meni aivan sekasin, oli hoitotyössä jossa vanhemmat naiset kiusasivat hänet työkyvyttömäksi. Tää tyyppi ei ole edes 30v vielä. Lopetti täysin elämisen eikä edes käy enää suihkussa.