Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työnantaja pakottaa pitämään videota päällä Teams-kokouksessa?

Vierailija
10.08.2020 |

Jos työntekijä osallistuu kokoukseen omassa kodissaan, voiko työnantaja pakottaa pitämään videota päällä Teams-kokouksessa?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole näyttänyt kasvojani kameralle muulloin kuin esittäytyessäni kokouksen aluksi. Meillä kokouksissa keskitytään aivan muihin asioihin kuin osallistujien kasvoihin.

Vierailija
42/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta eipä minulla ole ikinä ollut kameraa tietokoneessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht. toivon ettei työantajat pakottaisi tähän. Minulle tulee todella epämukava olo kun näen itseni siitä kamerasta, kaikki keskittyminen menee siihen että näytän kamalalta. Joo, vika on päässäni, mutta livenä samanlaista ongelmaa ei ole.

Vierailija
44/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaista oikeesti riittää vaikka teitä olisi iso määrä videokuvan kanssa ja joku vielä näyttäisi sharescreenillä erikseeen tarkasteltavaa videota. Ei siitä ole tarpeen huolehtia.

Jokaisen olisi syytä tottua omaan naamaansa - se johtaisi terveempään itsetuntemukseen ja terveempään suhtautumiseen myös muiden ulkonäköön. Sinänsähän teams pitääkin oman naaman nykyään tosi pienenä ja zoom ei näytä ollenkaan itselle.

Vierailija
45/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esim. sen kameran eteen voi laittaa kuvan itsestä. Tarviiko sen livekuvaa olla?

Vierailija
46/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella idioottimaista, että ei pidä teams palaverissa videota päällä, ethän tavallisessakaan palaverissa istu missään sermin takana? 

Musta on idioottimaista katsoa jonkun pärstää varsinkin jos osa on kamera päällä ja osa ei.

Vierailija
47/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidetään kameraa päällä. Näin pidetään sosiaalinen kanssakäyminen mahdollisimman normaalina.

T. Ulkosuomalainen

Vierailija
48/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa kameran päällä pitäminen niin kauan kuin siitä on sovittu etukäteen. Muuten istun kotona ojasta kömpineen röllin näköisenä, sovittuina kokouspäivinä taas laittaudun vähän ja puen siistimpää päälle.

Vierailija
49/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työnantajan tekemät bränditaustat videon taustakuvaksi. Ideanahan ei ole esitellä kotiaan, vaan luoda sujuvampaa vuorovaikutusta. Mä ainakin mieluummin pitäisin kameran päällä, mutta meillä on niin paljon porukkaa kokouksissa ettei yleensä pidetä.

Vierailija
50/63 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin työnantajaa jos moinen pakotus tulee. Jonkinlainen epäluottamus täytyy olla johdon ja työntekijöiden välillä tai yleisesti huonoja, vanhakantaisia ja heikkoja johtajia.

Joidenkin maailmankuvassa ihmisten välinen vuorovaikutus on kyttäämistä, vi##uilua, alistamista ja narsismia. Joillekin se on kokonaisvaltaista sanallista, ilmein ja elein ilmaistavaa yhteistyötä, josta jää tärkeitä elementtejä pois, jos toista/toisia ei näe.

Vierailija
51/63 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa kameran päällä pitäminen niin kauan kuin siitä on sovittu etukäteen. Muuten istun kotona ojasta kömpineen röllin näköisenä, sovittuina kokouspäivinä taas laittaudun vähän ja puen siistimpää päälle.

Sama. Mihinkään yllättäin jonkun intomielen keksimään "laitetaas kamerat päälle"- kuvioon en lähde mukaan. Olen yleensä nuhjaantuneessa aluspaidassa, tukka sekaisin, ilman meikkiä, karmeimmat kotirillit päässä ja taustalla näkyy petaamaton sänky ynnä vaatekasoja.

Muutenkin kyllä keskittyisin mieluiten itse asiaan, puhujan ruudulta jaettuna. Naamat eivät minulle tuo mitään lisäarvoa kommunikaatioon - lähinnä häiritsevää nähdä 12 lärviä ja omansa koko ajan. Normipalaverissa fokus olisi puhujassa, ei sielläkään ole kaikki suorassa rivissä pöydän toisella puolella ja mukana myös peili josta näkyy koko ajan oma naama.

Erittäin luonnottoman tuntuista.

Vierailija
52/63 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hyvä jos Teamsissa saisi oman videon piiloon itseltään ja vain yhden puhujan videon näkyville kerrallaan. Sitten vastaisi jotekin paremmin luonnollista live-paltsua.

Vierailija
53/63 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen olisi syytä tottua omaan naamaansa - se johtaisi terveempään itsetuntemukseen ja terveempään suhtautumiseen myös muiden ulkonäköön. Sinänsähän teams pitääkin oman naaman nykyään tosi pienenä ja zoom ei näytä ollenkaan itselle.

Olen vankasti täysin eri mieltä.Omaa naamaa ei ole kiva katsella eikä siihen totu paitsi jos on itseään ihaileva narsisti.

Vierailija
54/63 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi sillä viestinnästä jopa 95% on ei-verbaalista.

Vain naiset voi peukuttaa tätä faktaa vastaan 😅

Vierailija
55/63 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on tottuneet puukottamaan selkään puskasta joten ei ihme että on tällainen video päälle -vastarinta.

Vierailija
56/63 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä mikä siinä kameran päällä pitämisessä on niin vaikeaa? Kyllähän toimistollakin normaalisti muut näkevät sut.

Mun mielestä ainakin on paljon kivempaa nähdä kelle puhun, kuin puhua mustalle ruudulle. Jotenkin outo ajatuskin että pitäisin kameran pois päältä palaverissa 😀

Puhelimessa puhuminenkin on ihan outo ajatus?

Vierailija
57/63 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki keitä oma naama ahdistaa: laittakaa pehmennys videoon päälle eli filtteri. Sekin helpottaa ja on kamera päällä kuten vaaditaan. Ja oman naaman saa piilotettua kun täppää sen "keskity puhujaan" päälle

Vierailija
58/63 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä 2 vuotta vanha ketju nostettiin?

Vierailija
59/63 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, kaikista pahinta on jos joku pomo yhtäkkiä sanoo että kamerat päälle.

Vierailija
60/63 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä 2 vuotta vanha ketju nostettiin?

Ihan sun iloksi.