Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 40v naiset ja ehkäisy

Vierailija
03.08.2013 |

Mitä ehkäisyä te yli 40 v. vakisuhteessa elävät naiset käytätte?

Kertokaa ehkäisyn hyvät ja huonot puolet

- kiitos

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qlaira, eli e-pillerit. Olen 47v.

Toivottavasti alkaisi jo kohta vaihdevuodet...

Vierailija
2/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettiin kondomia. Yksi lapsi sai siitä huolimatta alkunsa ja hän syntyi, kun olin 42. Sen jälkeenkin oli kuitenkin vain kondomi käytössä 52-vuotiaaksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, asennuksen jälkeen 5 vuoteen ei paljoa tarvi päätään vaivata asialla. Runsaat menkat ovat myös historiaa, ihanaa!

Asennuksen jälkeen tosin oli jatkuvaa tiputtelua monta kuukautta.

Joku sanoo että hormonikierukka saattaa myös hillitä vaihdevuosivaivoja.

Vierailija
4/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-kierukka.

Vierailija
5/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio.

Vierailija
6/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sisko kuvitteli, ettei voisi enää tulla raskaaksi, eikä katsonut tarpeelliseksi ehkäistä.. Noooo, 42-vuotiaana pyöräytti kuudennen muksunsa sitten. 

Jos on aikaisemminkin tullut raskaaksi suunnilleen miehen kalsarien ripustamisesta narulle, niin pikkasen vois varoo..

Vierailija
7/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on steriloitu, mutta silti hormoni kierukka, runsaat kuukautiset pysyy kurissa sen avulla.

Vierailija
8/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 15:14"]

Hormonikierukka, asennuksen jälkeen 5 vuoteen ei paljoa tarvi päätään vaivata asialla. Runsaat menkat ovat myös historiaa, ihanaa!

[/quote]

Jouduitko käyttämään sidettä tiputtelun aikana vai pärjäsitkö pikkuhousunusojalla?

Onnistuuko uimassa käyminen tiputteluvuodon aikana?

T: ap

Vierailija
9/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, ei enää megavuotoja, kipuja ja myooman kasvua. Alussa tiputteli pari kuukautta, sitten satunnaisesti n. 3 kk:n välein parina päivänä pientä tiputtelua. Ikää 47. Paino ei ole noussut eikä iho huonontunut ja haluja riittää :)

Vierailija
10/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 15:14"]

[/quote]

Jouduitko käyttämään sidettä tiputtelun aikana vai pärjäsitkö pikkuhousunusojalla?

Onnistuuko uimassa käyminen tiputteluvuodon aikana?

T: ap

[/quote]

Ihan pikkuhousunsuojilla pärjäsin, ehkä pari kertaa tuli hiukan runsaammin, jolloin hetkeksi pieni side. Uimassa en ole käynyt, mutten näe suurta estettä, sen verran vähäistä vuoto kuitenkin oli.

Vierailija
11/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titaaniklipsit. Olen tyytyväinen, ei tunu miltään ja kuukautiset tulevat normaalisti kuin kello. Minulle on täysin poissuljettu ajatuskin että sisälläni olisis jokin hormonia tuottava metallihäkkyrä tai on se materiaali nyt sitten mitä hyvänsä.

Nyt joudun vaan miettimään mitä hemmettiä tekisin, kun ihoni ei kestä enää siteitä juuri ollenkaan. Pimpan kohta kyllä, mutta jo viimeistään toisena sidepäivänä meneee taipeet ja mahanalus rikki :(  Kamalan näköinen, kamalan tuntuinen ja paraneminen kestää helposti 2 viikkoa. Sitten taas jo kohta onkin uudestaan sama juttu. KAikki mahdolliset merkit on kokeiltu, vuokkoset ilman siivekkeitä ainoa joka edes tuon vajaan pari päivää on siedettävä. Tamponeja en voi käyttää. POisottaminen tuntuu kuin sisusklauja revittäis ulos ja muutenkin se tuntuu siellä sisällä hankalalta.

Kuukuppi lienee minulle ainoa mahdollisuus, siinä sitä onkin totuttelemista. En tiedä toiiiko sekään kun tuo tamponikin tuntuu. Tosin kuppi on joustava?

Vierailija
12/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazette-pillerit. Ikä 45. Olen tyytyväinen.

Vierailija
13/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi sterilisaatiossa jo kauan sitten. Huonoja puolia ei ole, vain hyviä.

Vierailija
14/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 15:34"]

Titaaniklipsit. Olen tyytyväinen, ei tunu miltään ja kuukautiset tulevat normaalisti kuin kello. Minulle on täysin poissuljettu ajatuskin että sisälläni olisis jokin hormonia tuottava metallihäkkyrä tai on se materiaali nyt sitten mitä hyvänsä.

Nyt joudun vaan miettimään mitä hemmettiä tekisin, kun ihoni ei kestä enää siteitä juuri ollenkaan. Pimpan kohta kyllä, mutta jo viimeistään toisena sidepäivänä meneee taipeet ja mahanalus rikki :(  Kamalan näköinen, kamalan tuntuinen ja paraneminen kestää helposti 2 viikkoa. Sitten taas jo kohta onkin uudestaan sama juttu. KAikki mahdolliset merkit on kokeiltu, vuokkoset ilman siivekkeitä ainoa joka edes tuon vajaan pari päivää on siedettävä. Tamponeja en voi käyttää. POisottaminen tuntuu kuin sisusklauja revittäis ulos ja muutenkin se tuntuu siellä sisällä hankalalta.

Kuukuppi lienee minulle ainoa mahdollisuus, siinä sitä onkin totuttelemista. En tiedä toiiiko sekään kun tuo tamponikin tuntuu. Tosin kuppi on joustava?

[/quote]

Kestositeet?

Vierailija
15/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa lapsi tulla, jos on tullakseen. Ikä 44v:)

Vierailija
16/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sterilisaatio. Loistava ratkaisu niille pareille jotka tietävät lapsilukunsa olevan täynnä!

Vierailija
17/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole vielä ihan 40 mutta sama asia mietityttää. Lapsiluku on nyt täynnä ja ehkäisykeinoa pitäisi miettiä. Kuulemma miehen sterilisaatio olisi helpompi kuin naisen, mutta mies pelkää toimenpidettä. Itse en haluaisi hormonikierukkaa enää toistamiseen, jotenkin tuntui etten ollut sinä aikan oma itseni... kuvitelmaako vain, en osaa sanoa. Mies ei voi sietää kumeja, enkä minäkään niihin ole ihastunut. Joten kai minun täytyy itse mennä sterilisaatioon, vaikka vastustan hiljaa ajatusta että kaikki ehkäisyyn ja lapsentekoon liittyvät jutut tapahtuu naisen elimistössä.

Onko sellaisia pillereitä, jotka ei aiheuta aknea (taipumusta on), ei lihota, ei vähennä seksihaluja?

Vierailija
18/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18: meillä oli ihan sama tilanne ja päädyin kuparikierukkaan. Hurjat, pitkät vuodot olivat ikäviä, ja alussa kierukan langat pistelivät miestä ... Lopulta mies tajusi että nyt on hänen vuoronsa kantaa kortensa kekoon, ja kävi leikkauksessa. Puhu siis järkeä miehellesi, ko leikkauksen pelko ei ole riittävä syy väistää vastuuta! Terv 17

Vierailija
19/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 19! Alan siis tsempata miestä operaatioon, kuinka kauan siihen menee, ollaan ilman sitten niin kauan eli kiristän että sen on lopulta pakko ;-) Kuparikierukkakin mulla on ollut ja se toimi ihan ok, lapsen jälkeen gyne ei sitä suositellut, museokamaa kuulemma, ja sai mut ylipuhuttua hormonikierukkaan kun se on niin paljon parempi (ja kissan viikset). t. 18

Vierailija
20/25 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman alle 40v, vastaan silti. Kumit käytössä ja "varmat päivät" kierron viimeisellä viikolla, kun tiedän menkkojen olevan alkamassa piakkoin. En ole kovin hedelmällistä sorttia, joten ei pelota vahinkokaan ja hyvin on ehkäisy toiminut. Enää en hormoneita itseeni pumppaa, kuparikierukka on pois laskuista nikkeliallergian vuoksi ja vuoto on jo nyt runsasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan