Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, tyttö soittaa itkien junasta, ovikortti hukassa

Vierailija
03.08.2013 |

Eikä pääse hyttiin nukkumaan..

Matkustaa kaverinsa kanssa pohjoiseen ja kaveri nukkuu hytissä, eikä avaa. Tyttö oli käunyt pissalla ja hakemassa pillimehua..

Onko junassa joku yövalvoja tai kondyktööri jolle voisi soittaa?? Mikä nyt avuksi? :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sano että menee edestakas, siellä on kondyktöörien vaunu ja sieltä kyllä autetaan. Raiteet pitävät meteliä, koputukseen ei helposti herää.

Vierailija
2/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hellanlettas. Jos se matkustaa jo kaveriporukassa, ikää on tarpeeksi ratkaista moinen ongelma ilman äidille soittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan se konnari on että auttaa.

Vierailija
4/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on 10 ja kaveri 12. Matkustavat kaverin mummolle! Sanoin, että kävelee vaunun perään ja vaihtaa toiseen vaunuun, niin kauan, että tulee kahvilavaunu ja siinä lähellä on kai myös kondyktöörejä..

Huh, että pelästyin! :(

Vierailija
5/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi kuulostaa vähän avuttomalta.

Vierailija
6/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sillä on puhelin yöpissillä mukana?

Olisi ensin yrittänyt soittaa sille kaverille!

Vierailija
7/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaalia, kun 10 vuotias matkustaa. Aikuisillekin sattuu tuollaista, eikä heti keksitä ratkaisua. Ei siellä olisi hätää, koska seuraavan aseman jälkeen kondari viimeistään kulkee taas vaunut läpi.

Vierailija
8/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 01:22"]Sanoin, että kävelee vaunun perään ja vaihtaa toiseen vaunuun, niin kauan, että tulee kahvilavaunu ja siinä lähellä on kai myös kondyktöörejä..

[/quote]

No kai se kahvilavaunun paikan jo tiesikin, jos oli käynyt hakemassa pillimehua. Ei sitä muualta saa.

Tai muussa tapauksessa on Porvoon juna kyseessä.

Vierailija
9/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että yöjunat pysähtyy vain suuremmilla asemilla, toisin kuin päiväjunat. Väli saattaa hyvinkin olla parituntia!

Sinivalkoisissa makuuvaunuissa ei ole välttämättä vessaa siellä hytissä, vaan joutuu tulemaan hytistä pois ja menenään vaunun toiseen päähän. Uudemmista kaksikerroksisista en tiedä, mut tuskin sielläkään on kaikissa hyteissä vessaa??

Vierailija
10/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valvonut niissä junissa ja ei siellä alkumatkasta mikään väli ole paria tuntia (en saa aina unta). Pitkältä se puolikas tuntikin saattaa tuonikäisestä tuntua.

Vierailija
11/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi ttu, että on törkeitä aikuisia koko palsta täynnä. kymmenen vuotias lapsi on tässä kyseessä ja palstan mammat purkavat pahaa oloaan oksentamalla näytölle mitä sattuu.

Vierailija
12/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt aikuisiakin paniikissa junassa jos jotain hätää tulee. Puskista on hyvä huudella niin kauan kuin ei itse ole tilanteessa. Itse olen mm. jäänyt jumiin vessaan - ensin oli vaikea saada lukkoon ja sitten ei lukko sisäpuolelta auennutkaan. Kärsivällisyydellä ja rauhallisuudella sain sen avattua, myös voimaa vetää ovea sisäänpäin tarvittiin. Ei olisi onnistunut lapselta tai vanhukselta. Ihan vaan sellainenkin juttu, että junissa on pilvin pimein vessoja, jotka eivät toimi. Kerran pendolinossa olin vaunussa 2, vasta vaunusta 5 löytyi toimiva vessa. Pohjoisemmassa välimatkat on pitkiä ja asemien väli voi olla ihan päivälläkin aika pitkä IC-junissa. 

Katsokaapa vaikka Helsinki-Kemijärvi juna 265. Kyllä siinä yöjunassa on yli 1,5 tunnin välejä. 

Miten puhelin mukana? Jos vaikka taskussa tai laukussa? Mulla on tapana aina junassa ottaa vessaankin puhelin ja lompakko mukaan. Ennemminkin kysyisin, että kuka niitä vahtimatta mihinkään jättää? 

Vierailija
13/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, että tyttärelläsi on sinuun tuollainen suhde, että aina voi turvautua äitiin ja soittaa keskellä yötä, jos hätä tulee :) Sillä tavallahan sitä kasvaa isoksi ja itsenäiseksi, että saa tarvittaessa olla pieni ja avuton.

Vierailija
14/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junasta ei saa soittaa tai voi mennä järjestelmät sekaisin ja juna tehdä espanjan junat.

Vierailija
15/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä mustavalkoisia ja itsekkäitä inhottavia tyyppejä. Eikö äidille soittaminen ole juuri yksi tapa ratkaista ongelma? Nykymaailmassa ei mitään saisi kysyä mistään - kysymällähän ne asiat juuri ratkaistaan!.

Vierailija
16/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs tyttö kun herätti äidin keskellä yötä

Vierailija
17/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti mitä porukkaa täällä! 10-vuotiaana ei siis saisi apua kysyä äidiltä!

Itse vetäisin ahdistusitkut viime vuonna Lontoossa, kun metron portti söi lippuni muttei päästänyt minua ulos. Eikä ole edes ensimmäinen kerta kun näin käy.

Vierailija
18/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 02:09"]

Lapsesi kuulostaa vähän avuttomalta.

[/quote]

Eikö kymmenvuotias saa olla vähän avuton tuollaisessa tilanteessa ? Sun oli heti pakko mollata lapsi. Häpeisit.Tuskin osaat.

Vierailija
19/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun tyttö ei soita kaverilleen??? Ja tosiaankin konduktööri on junassa juuri sitä varten että auttaa.. vastaisuuden varalle, jos ei uskalla lähteä etsimään konnaria niin kävelee takas sinne ravintolavaunuun ja pyytää junatarjoilijaa soittamaan konnarille.

Vierailija
20/31 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 10:00"]

Oikeasti mitä porukkaa täällä! 10-vuotiaana ei siis saisi apua kysyä äidiltä!

Itse vetäisin ahdistusitkut viime vuonna Lontoossa, kun metron portti söi lippuni muttei päästänyt minua ulos. Eikä ole edes ensimmäinen kerta kun näin käy.

[/quote]Miten selvitit tilanteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi