Millaisia teidän 10-11v tytöt on?
Siivoaako oman huoneen? Voiteleeko itse leivän, pilkkooko pihvin? Kiinnostaako kauneus, harjaileeko hiuksia yms.?
Tuli mieleen, kun meillä ei tee mitään näistä ilman pakottamista.
Mitä yleensä puuhailee päivisin?
Kommentit (14)
Sarkastisia, näsäviisaita. Siivoaa, voitelee paitsi aaamulla teen aamiaisen, ei syö pihviä. Kiinnostaa vaatteet ja kauneus.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:17"]
Sarkastisia, näsäviisaita. Siivoaa, voitelee paitsi aaamulla teen aamiaisen, ei syö pihviä. Kiinnostaa vaatteet ja kauneus.
[/quote]
meillä justiinsa myös näin. Paitsi toi siivous, se tökkii. Ihana pieni nainen, kuitenkin täysin lapsi.
Ei viitsisi tehdä mitään muuta kuin datailla ja pelailla. Tietysti voitelee itse leivät ja pilkkoo pihvit, mutta astiat jää pöydälle eikä siivoa kuin pakotettuna. Vaatteet on alkaneet nyt vasta kiinnostaa.
Viihtyy huoneessaan. Lukee laihdutusoppaita ja liikkuu pakkomielteisesti päivittäin. Kuukautiset kuitenkin käynnistyneet.
Siivoaa pakon edessä, voitelee itse leipänsä ja leikkaa pihvinsä, jos sellaista on tarjolla. Pelaisi tietsikalla enemmän kuin annamme, lukee kirjoja, hengailee kavereiden kanssa nuorisotalolla ja harrastaa liikuntaa 20h viikossa. Mutta ihan lapsi siis vielä
Meillä tyttö syyskuussa 11v ja leikkii edelleen, hengailee kavereiden kanssa, usein saa muistutella vastuista mutta tekee ne kyllä sitten ihan kuuliaisesti. Ulkonäkö alkaa olla tärkeä, vaatteet, tukka jne...
11,5 vuotiaamme on hyvin lapsekas vielä, leikkii, värittää tyttöjen värityskirjoja, lukee akkareita, pelaa tietsikalla, nauttii hyvien kavereiden seurasta. Ei hengaile vielä missään, vaan kotona tai kaverilla on.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 22:15"]
11,5 vuotiaamme on hyvin lapsekas vielä, leikkii, värittää tyttöjen värityskirjoja, lukee akkareita, pelaa tietsikalla, nauttii hyvien kavereiden seurasta. Ei hengaile vielä missään, vaan kotona tai kaverilla on.
[/quote]
Meidän 10,5v on ihan samalainen, samat puuhat.
Mutta tuo "laiskuus" ja oma-aloitteisuuden puute saa välillä hermot kiristymään. Onneksi sitä on sitten näköjään muillakin, niin vähän helpottaa. ;) Olen luullut, että tuo meidän on ainoa onneton tapaus.
ap.
Kyllä meillä tytär on ihan patisteltava myös kaikissa kotitöissä, että taitaa olla yleisempää näinpäin:)
Tammikuussa 11 vuotias leikkii kaverinsa kanssa leluilla, ei ole kiinnostunut ulkonäöstä, siivoaa huoneensa, koska muuten ei saa viikkorahaa, voitelee leipänsä, pihvin leikkaa, mutta kömpelösti, läksyt tekee yleensä oma-aloitteisesti. . Olisi aina kotona, ellei patistettaisi ulos.
Tietä kaikesta kaiken, näsäviisas rasittavuuteen asti.
Alkanut siivota ja järjestää, tarkka ulkonäöstä.
em. Kuvaukset pätee myös täällä. Pelailevat Msp:tä, potter on kova sana. My litttle poneilla vielä leikitään ja kataotaan jaksoja Youtubesta. toinen hokee sanaa surkea.
up