Keski-ikäinen ja keskiluokkainen nainen
Miltä näyttää? Mitä vaate- ja kosmetiikkamerkkejä käyttää? Mitä harrastaa? Kertokaa rohkeasti havainnoistanne!
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:44"]
Ehkä olen taustani ja oman koulutuksen puolesta ylempää keskiluokkaa. Työ vie aikaa paljon, en käy missään ohjatuissa harrastuksissa. Haluan, että vapaa-aika on vapaata eikä ole paljon suunniteltu mitään.
[/quote]
Mikä on Suomessa erottava tekijä keskiluokan ja ylemmän keskiluokan välillä?
[/quote]
Tarkkaa rajaa ei ole. Keskiluokkaan mahtuu hyvin paljon ihmisiä. Eroja on silti koulutuksessa, ammattiasemassa ja palkassa. Esim. juristi ja lääkäri yleensä luetaan ylempään keskiluokkaan.
[/quote]
Eli Suomessa ylempään keskiluokkaan pääsee pelkästään koulutuksen perusteella? :D
Siihen tarvitaan akateemisia vanhempia. Keski-ikäinen ja keskiluokkainen nainen ottaa asiat rauhallisesti, rupsahtamisenkin. Tuttavapiirissääni ei ole yhtään plastiikkakirurgiaan turvautunutta.
Mä taidan itse olla sellainen. Kelvollisessa asemassa työelämässä, keskituloinen ja keskiverto ulkonäöltä.
Jos hankin (harvoin, vain tarjouksista) merkkivaatteen en halua että merkki näkyy. Muuten ostelen vaatteet mieluiten ulkomailta jotta saan persoonallisia ja vähän erilaisia vaatteita. Mulle merkitsee enemmän vaatteen/laukun/kenkien materiaalit ja mallit kuin merkit. Tyyli on lähinnä klassinen mutta nuorekas. En kaihda H&M tai vastaaviakaan mutta harvemmin niistä löytyy enää mitään (farkkulegginsit ja huppari viimeksi kotioloihin).
Harrastan - no matkustamme kaikki lomat (5vkoa vuodessa) ulkomailla, kotipihassa riittää muulle ajalle puuhaa. Rakastan lukemista ja hyviä elokuvia mitä katson mieluiten kotona isolta skreeniltä. Kuntosalikortti on ja sitä myös käytän 2-8x kuukaudessa. Satunnaisestil laskettelen nuorimmaisen kanssa. TVstä katson mieluiten brittisarjoja.
Meikkiä käytän vähän ja siihen kelpaa markettimerkit. Rakennekynnet on välttämättömät sillä omat katkeaa kaiken aikaa mutta lyhyehköt ja väri hyvin neutraali (ei ikinä glitteriä)
Tapaamme viikottain kotoa muuttaneita lapsia ja ystäväperheitä, laitamme ruokaa yhdessä ja vietämme aikaa hyvän ruuan ja viinin parissa. Perhe ja lapset on tosi tärkeitä ja olemme harrastuksissa melko aktiivisesti mukana.
En laske itseäni Iltalehden keskusteluketjujen valtiattareksi eli siiderivalaaksi vaikken suostukaan kovin kevyin perustein miesten kanssa seksuaalisiin aktiviteetteihin.
Muuten olen kokoa 42 oleva luonnonvaaleatukkainen valkobeigemusta-paletin väreissä viihtyvä lukemista rakastava nainen.
Minä olen 45-vuotias, keski-ikäinen ja keskiluokkainen. Koulutus on opistotasoinen, ja it-alalla työskentelen, kuten mun insinöörimiehenikin. Suuresta enimmistöstä poiketen mulla on vielä suht. pieniä lapsia, nuorin on 8-vuotias, vanhin 16 v.
Lapset vievät todella ison osan ajastani, harrastan uintia, voin uida silloin, kun kilpauimarini ui. Uin 3 tai 4 kertaa viikossa 2 - 3 kilometria kerrallaan, välillä myös vesijuoksen. Luen aika paljon useamman kirjan viikossa dekkareista ja chick litistä laatukirjallisuuten. Esim. Leijapoika on yksi suosikeistani, samoin Westö, dekkaeista vaikka sitten stieg larsson, ja chick lit sarjassa hyvä on vaikkapa Marian Keyes. Muu vapaa-aika kuluu sitten ystäviä tavatessa, netissä ja omaa pihaa laittaessa. Me käymme myös koko perheen voimin museoissa, taidenäyttelyissä ja katsomassa lasten leffoja, lasten musiikkia jne.
Suurin osa mun vaatteistani on Kappahlista, töissä mulla on yleensä päällä farkkuhame ja neulospaita, mutta myös jakkupukuja käytän. Mun kosmetiikkamerkkini vaihtelevat Kanebosta ja Diorista Lumeneen.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 20:00"]
Mä oon keski-ikäistyvä kolmevitonen, pukeudun edelleen liian teineihin vaatteisiin, en mihinkään aikuisvaatteisiin kun ei työssäkään tarvitse.
En jaksa harrastaa paljon mitään, ulkoilen perheen kanssa ja luen paljon. Työssäni menestyn hyvin ja minulla on paljon ystäviä. Kosmetiikasta käytän Lumenea, Lancomea, Guerlainea, Biothermiä.
Että näin :)
[/quote]
Olet kuin minä. Teinit vaatteet on, välillä mietin että pitäisikö olla "aikuisempi", mutta tanttamaisuus ei viehätä. Kosmetiikkaa käytän erittäin vähän, lähinnä jotain Dermosilia ostan. Vaatteissa suosin sporttisia juttuja, en mitään pissis-kamaa ollenkaan.
No keski-ikäinen semmonen nelikymppinen ei tietenkään enää pieniä lapsia, asuvat omillaan, oma talo ei velkaa, koiria, matkailua, vaatteet verkkareista minkkiturkkiin, syödään kotona ja ulkona, tavataan ystäviä, matkustellaan..voidaan jo tehdä mitä huvittaa, mistään tarpeellisesta ei ole pulaa.
Ja siinä mielessä onnekas ettei tarvitse olla työelämässä mutta jonkunverran omaa tuloa on ettei sentään siivellä!
Oikeastaan elän unelmaani enkä ole kenellekään kateellinen, puolisokin on ollut niin kauan ja komeanpuoleinenkin on, suosittu seuramies muttei kuitenkaan mikään häntäheikki!
Tämmöinen tavis kuin minä. Ei merkkivaatteita, tyyli farkut ja t- tai talvella villapaita. Markettikosmetiikkaa, ei suurta rahan kätämistä itseen. Ei harrastuksia. Olen 39 v. Akateemisesti koulutettu sinkkunainen.