Kuvaile, millainen sisustus sinua viehättää
Itse olen jostain kumman syystä alkanut kiintyä keskiväriseen puuhun, ns. kasari- ja ysäri. Sit olisi ihana saada "mummolamainen" koti.
Kommentit (33)
Valkoinen sohva, valkoiset kevyet verhot. Huonekalut tummaa puuta tai talonpoikaisantiikkia, tavallisen puun värisenä. Tammiparketit. Seinät vitivalkoiset tai värikkäät, esim. oliivinvihreä, vanha roosa tms. listat valkeaa koristelistaa. Ei paljoa pikkuesineitä esillä, mutta muutamia matkoilta tuotuja koriste-esineitä ja aitoja tauluja, joilla jokaisella on tarina. Iso, koko seinän kokoinen kirjahylly, joka on täynnä kirjoja. Paljon viherkasveja, mielellään palmuja ja sellaisia jotka kukkivat, kuten vaikkapa kiinanruusu. Keittiö saa olla nykyaikainen mutta ei liian moderni. Ei myöskään mikään maalaisromanttinen. Keitiiöön yksityiskohdiksi joitain vanhoja esineitä, kuparikahvipannuja jne. Sellainen koti on unelma ja lähes sellainen meillä jo on :)
Minulla on ihan päinvastainen maku kuin useimmilla tässä ketjussa. Pidän mahdollisimman tummista, mutta siroista huonekaluista. Puunväriä en halua ollenkaan. Enkä nahkasohvaa. Matot, verhot ja tyynyt tuovat väriä, mutta ei mitään räikeää, ennemmin vähän murrettua. Seinillä mieluummin valokuvia kuin maalauksia.
Me asutaan 1890 luvulla rakennetussa asunnossa. Huonekalut talonpoikaisantiikkia, Artekkia, Ikeaa, Muuramea, kaikkia sekaisin. Vierashuoneessa asustaa yleensä mun kummityttö ja hänen siskonsa ja siksi se on vähän yltiöromanttinen.
Less is more on käytössä sisustuksessa mutta esim kaikki verhot ovat Marimekkoa, isoja printtejä esim Kaivoa.
Ja hyvät säilytystilat esim just vierashuoneessa ja keittiössä. Kun joku menee pois muodista, mä kyllä jemmailen vaikka en esillä pitäisikään. Kaikki tulee uudestasn jossain vaiheessa, ainakin lähes. Koska tilaa on, ei haittaa. Ainoastaan pari olohuoneen pöytää on säilössä ja 2 yöpöytäparia. Niitä on helppo vaihdella eikä hirveesti vie komerossa tilaa.
minimalistinen, pelkistetty, selkeä
Romanttinen, koristeellinenkin, mutta ei liian täyteen ahdettu, vaaleita värejä, mutta värikästä, ei mitään beigeä, eikä vanhan kuluneen näköisiä huonekaluja, vanhat huonekalut ok, mutta kunnon maalissa, sen näköisinä kuin ne on olleet uusina.
Koti jossa perheen historia näkyy, kantrivaikutteista, talonpoikaista ja kotoista. Omaa luovuutta käyetetty. Perusvärit valkoinen, harmaa ja tummahko puu, niihin sopivasti lisäilty muita väriä (vihreää esim).
Ja joo, oksentakaa, mutta olen hulluna teksteihin. Olen nyt 7 vuotta veivannut lisää tekstejä taloon ja loppua ei näy :) Printattuja runoja kehyksissä, tyynyissä, verhoissa jne. Osan olen tehnyt itse, osa on ollut ostettaessa.
Paljon teen ja tuunaan itse, kun en pyöritä sisustusta isoilla rahoilla. Silti meillä on sen näköistä (mielestäni) että sisustukseen on satsattu.
Minua viehättää monikin tyyli. En ole putkikatseisia ihmisiä. Itse haluaisin sisustuksen olevan yhtenäinen koko talossa, mutta se ei ole onnistunut, koska remontteja on tehty eri vuosikymmenillä.
No tämä tyypillinen: vaalea, valkoinen, tehostevärit, moderni mutta ei kuitenkaan kolkko. :)
Ihan se perinteinen "skandinaavinen tyyli" höystettynä valkoisella pitsillä ja kirkkaalla lasilla ja kristallilla. Haluaisin kaiken olevan lämpimän vaaleanharmaata, valkoista, hennon helmiäistä ja valoa taittavaa lasia.
Pidän kyllä myös 90-luvun talostamme, joka on paljon parjattua kuusipanelia, koivuparkettia, valkoiseksi vaalattua muuritiiltä. Aion tällä hetkellä laittaa meille sellaisen seppotaalasmaa-kodin, ettei mitään rajaa! Ryijyjä ja raanuja, räsymattoja, virkattuja pitsejä pyyhkeisiin ja tavalliset verhotkin nipsuilla roikkumaan.
Äiti 42v
Pidän vaaleasta sisustuksesta, mutta en sellaisesta jossa kaikki on kirkasta lumenvalkoista ja korkeakiiltoista sekä kromia. Enemmänkin luonnonvalkoista, vähän mustaa, huonekaluissa koivua. Yksikertaisesta, paljasta seinäpintaakin pitää olla. Materiaaleina puuvillaa, pellavaa, villaa. Ei nukkamattoja, kiiltäviä kankaita, tekokuitua eikä muovia.
Mua innostaa itämainen tyyli:
http://in-lucid-dreams.blogspot.fi/2013/02/indian-interior-design.html
Vaalea ja harmoninen. Valoisa ja ilmava, vain vähän tavaraa. Meillä on mosaiikkitammiparketti ja Ikea-kalusteita, jotka saisivat palstan sisustusmammat oksentamaan. Vaikka voittaisin lotossa ostaisin uusia kalusteita vasta kun vanhoista aika jättää. Toki ehkä skandinaavista designia kuitenkin. :)
Minimalistinen sisustus. Vareina puhtaan vaaleanharmaa, puu ja erilaiset valkoiset. Lisaksi olen jostain omituisesta syysta alkanut himoitsemaan rasymattoja.
Tässä jotain esimerkkejä tyylistä, josta pidän:
http://www.lauracaseyinteriors.com/blog/2012/06/05/my-favorite-things-window-boxes/
http://mylusciouslife.com/wp-content/uploads/2013/02/Images-of-candlesticks-candlestick-holders.jpg
http://mylusciouslife.com/wp-content/uploads/2013/02/Images-of-vases-pink-peonies-in-glass-vase.jpg
http://www.lauracaseyinteriors.com/blog/wp-content/uploads/2011/06/green-accents.jpg
Tykkään vanhahtavasta tyylistä, jossa on lämpimiä värejä. Valkea, lasi, rosteri tai pelkistetty ja moderni tyyli ei yhtään nappaa. Meillä on vanha 50-luvun talo, ja pidän sen vanhuudesta, puulattioista ja ovista ja tunnelmasta yleensäkin. Kalusteet sellaisia ´vähän talonpoikaisia, mm. Laulumaan mallistosta. Joka huone vähän eri väriä, mutta kodikkaita mielestäni.
Sex & the cityn Charlotten tyylisestä (Google: Sex & the city Charlotte York apartment)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 22:14"]
Sex & the cityn Charlotten tyylisestä (Google: Sex & the city Charlotte York apartment)
[/quote]
Ja sori, jostain syystä en saa tähän liitettyä ihan linkkiä lempparikuvaan, tulee vaan tyhjää :o ....
Normaalit valkoiset seinät, hyllyt puunväriset ja jalalliset, kaikki samaa sarjaa. Sohva ei saa olla mikään räikeänvärinen. Väriä sisustukseen saa tuoda matoilla ja verhoilla. Tämä siis olohuoneen sisustus.