Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla väärin diagnosoitu psykoosi?

Vierailija
09.08.2020 |

Olen ollut käyttämättä lääkitystä noin 2 kuukautta ilman oireita
Joten joo, olen teini-ikäinen, jolla on väärin diagnosoitu psykoosi 4-5 kuukautta sitten psykiatrisella osastolla. He tekivät pari psykologista testiä (PAI ja Rorschach) sekä motoristen taitojen testausta (Beery VMI jne.)

Minua diagnosoinut psykiatri nimitti uskomuksiani vanhempieni halusta tappaa minut, huumata jne. harhaluuloiksi ilman syytä.

Lisäksi hän käytti kommenttiaan ”Olet harhainen” syynä siihen, miksi en voinut poistua sieltä, ja asetti minut tarkkailuun (joka päättyi pakkohoitoon 7 viikoksi). Hän sanoi myös, että minulla on ”psykoottiseen olemiseen liittyvää impulsiivisuutta” (? En ole koskaan kuullut sellaisesta) ja että olin vainoharhainen.

Sairaanhoitajat ajattelivat, että hallusinoin käyttäytymiseni vuoksi (en ymmärrä miksi, olin kuten olen yleensä, mikä tarkoittaa rauhallista käyttäytymistä)

Kun kieltäytyin lääkityksestäni eräänä päivänä, he vain uhkasivat minua injektioilla ja sanoivat, että jos en ota lääkkeitä, minusta tulee sairaampi tai jotain sellaista

En kuitenkaan tunne olevani psykoottinen ollenkaan ja että he ymmärsivät minua väärin. Olen valittanut asiasta lääkärille, mutta he ajattelevat olevani denialismissa ... he pakottivat minut äskettäin ottamaan toisen Abilify-injektion

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko tarkemmin minkälaisia ajatuksia sinulla pyörii päässä?

Vierailija
42/46 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eii mulla ole diagnosiitu ainakaan psykooosia koskaan, mulla on vaan psykooosilääkitys. Psykiaatri sanoi että olen herkkä ja älykäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosissa näet sekavia

Vierailija
44/46 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eii mulla ole diagnosiitu ainakaan psykooosia koskaan, mulla on vaan psykooosilääkitys. Psykiaatri sanoi että olen herkkä ja älykäs.

Kaikki ihmiset ovat herkkiä ja älykkäitä

Vierailija
45/46 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä diagnoosia väärin voi tehdä. Jos on irti realiteeteista niin sitten on. Ihan turha tuota miettiä, et sinä siihen muutosta saa eikä tarvitse saadakaan.

Se ei ole mikään stigma. Se on sairaus. Siitä paranee.

Kyllä muuten voi, et ole ikinä kuullut epäpätevistä lääkäreistä? Mulla sattui olemaan perjantaipäivä kun yksi yli- innokas minut sinne pakolla lähetti, mutta sairaalassa sanottiin että olisit päässyt samantien pois jos olisit heti tullessa ilmoittanut virhediagnoosista :) Jouduin odottamaan maanantaihin kun päättävä lekuri oli seuraavaksi paikalla. Kysyivät vielä suostunko vielä olemaan tekemisissä mut lähettäneen tahon kanssa. Missään ei ole kohdeltu yhtä kunnioittavasti potilaana. Ihmettelin kyllä että riittääkö pelkkä ilmoitus tullessa että tämä oli virhe ja samantien ulos:)) Toki käytös myös vaikuttaa. Ylläri että psyk.polilla ei paljon anteeksi pyydelty

Vierailija
46/46 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehosiko se injektio?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän