Miten pysyt terveenä?
Onko täällä ketään sellaisia tyyppejä, jotka ei ole juuri koskaan flunssassa? Mitä teette, että ette sairastu? Minä saan lähes aina tartunnan lapselta kun hän on räkätaudissa, vaikka pesen käsiä ja pintoja ja tuuletan ahkerasti. Eli lähinnä kaipaan vinkkejä immuunijärjestelmän vahvistamiseen, koska räkäaltistukselta en voi välttyä.
Kommentit (26)
Pieren säännöllisesti, vähintään kerran tunnissa päästän ison pärisevän pierun.
Ei tule flunssat lähellekään.
Yritä välttää pintojen koskemista, mihin esim sadat ovat koskeneet. Nuku tarpeeksi. Syö kasviksia ym. vitamiineja. Puhdista puhelin päivittäin, tietokoneen näppäimistö ym.
Olipa älykkyyttä huokuva vastaus. Kiitos siitä.
Säännöllinen liikunta, terveellinen ruokavalio, riittävästi unta ja vähän stressiä. Siinäpä ne.
Älä siis juo, polta, ole läski jne.
Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Olipa älykkyyttä huokuva vastaus. Kiitos siitä.
Tämä siis piereskelijälle.
Vierailija kirjoitti:
Yritä välttää pintojen koskemista, mihin esim sadat ovat koskeneet. Nuku tarpeeksi. Syö kasviksia ym. vitamiineja. Puhdista puhelin päivittäin, tietokoneen näppäimistö ym.
Tuo nukkuminen on kyllä heikko kohta, varsinkin jos lapsi sairaana.
Teen etätöitä (kaikille se ei ole mahdollisuus). Pesen kädet ennen ruokailua, ulkoa tullessa ja vessassa käynnin jälkeen (tämäkin on ihmeellistä ja eksoottista monelle). Koti on siisti, mutta en ole hysteerinen hygieniasta.
Pesen kädet saippualla aina kun tulen sisälle.
Ulkoilen ja nukun paljon, ja syön vitamiineja jossain muodossa.
En ole juuri ikinä kipeänä. En juuri liiku, syön liikaa ja epäterveellisesti. En vaan sairastu juuri koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen liikunta, terveellinen ruokavalio, riittävästi unta ja vähän stressiä. Siinäpä ne.
Älä siis juo, polta, ole läski jne.
Yksinkertaista.
Olen normaalipainoinen ja liikun useamman kerran viikossa + kävellään päivittäin. En juo tai polta. Nukun kyllä välillä huonosti ja stressiäkin on. ap
Syön Ruusukaaleja ja pinaattia päivittäin
Minä ja jos sairastan, menee äkkiä ohi. En omasta mielestäni tee mitään erityistä. Laitan itse ruuan, suurin osa raaka-aineista metsästä kerättyä tai itsekasvatettua. Harrastan liikuntaa säällä kun säällä ja nimenomaan ulkoliikuntaa.
Kotona jos perheenjäsenellä on flunssa. Pyyhin ovenkahvat kerran päivässä ja keitän hänen syontiastiansa, en pese samassa kun muun perheen. Flunssainen pysyy sängyssä omassa huoneessa ja ruoka tuodaan sinne. Vessaa siivoan hänen jäljiltään, ettei muihin tartu. Näin saan pidettyä muut terveenä.
Selostapa tarkkaan miten tuo sun käsienpesu tapahtuu ja kuinka paljon menee aikaa jokaiseen vaiheeseen.
Perusterveelliset elämäntavat on ainoa millä immuunipuolustukseen voi itse vaikuttaa. Nykyään tiedetään että on osittain synnynnäistä miten hyvän immuunipuolustuksen sattuu saamaan.
"Säännöllinen liikunta, terveellinen ruokavalio, riittävästi unta ja vähän stressiä. Siinäpä ne."
Mikään näistä ei päde kohdallani
Vierailija kirjoitti:
Selostapa tarkkaan miten tuo sun käsienpesu tapahtuu ja kuinka paljon menee aikaa jokaiseen vaiheeseen.
Siten kuin korona-aikana ohjeistettiin eli kuten kirurgit. Että saa biofilmit pois. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten kuin korona-aikana ohjeistettiin eli kuten kirurgit. Että saa biofilmit pois. Ap
Ei ollut tarkka selostus enkä todellakaan usko, että peset kätesi samalla tavalla kuin kirurgit.
Jos pöpökammoinen haluaa oikeati pysyä terveenä pitää välttää tungoksia, yleisiä vessoja, buffetit, lentokoneet tai muu julkinen liikenne.
Päiväkoti ja kouluikäisillä lapsilla ja heidän perheellä on usein flunssaa. Muuten en ole saanut flunssaa, mutta kun kyläillään puolison sukulaisilla (pieniä lapsia) joka kerta tulee räkätauti.
Etätyö, jos mahdollisuus siihen ja pienellä paikkakunnalla asuminen.
Up