En ymmärrä miksi lasten pitää antaa juoksennella kaupassa
Miksi ihmiset eivät pidä kiinni lapsistaan tai laita niitä istumaan vaikka ostoskärryyn? Tai yksinkertaisesti komenna niitä? Sekin tehoaa suureen osaan lapsista ainakin pääosan ajasta.
Miksi pitää antaa lasten oppia huonoille tavoille (kaupassa juokseminen/riehuminen) ja häiritä toisia asiakkaita sekä henkilökuntaa?
Kommentit (658)
Onpa tullut ikävää tekstiä, puolin ja toisin.
Itse olen lapseton, mutta en todellakaan vihaa lapsia ( tai lapsettomiakaan).
On ikävä lukea tällaista perheellisten sekä myöskin lapsettomien suorastaan järkyttävää haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä pidät kiinni kolmesta lapsesta ja teet vielä ostokset samalla?
Miksi niitä pitää tehdä niin monta, ettei niitä pysty pitämän kurissa? Monen perheen kohdalla huomaa, että se yksikin olisi riittänyt kun vanhemmuustaidot ovat nolla.
Onko sulla pahastikin hiekkaa pillussa, kun noin hiertää? Tai loppuiko sairauspäiväraha kesken, kun aivoistasi katkesi piuha, ja piti sellaiselle jäädä? Ei ihme, että ketuttaa. Jaxuhali.
Sinä taidat olla pahasti päästäsi vialla. Olen nelikymppinen, erittäin hyvässä työssä, velaton ok-asuja ja onnellisesti naimisissa mieheni kanssa. Sinulla ei taida olla muuta kuin jonkun random baaripanojen siittämät kauhukakarat, joita et osaa kasvattaa pätkääkään ja jotka eivät ole koskaan nähneet isiään.
Ei sulla ihan kaikki näyttäisi olevan hyvin, jos lapset (ja vieläpä muiden) kaupassa aiheuttavat jonkin ongelman?
Kyllä se kieltämättä on hiukan harmittavaa kun korvat meinaavat särkyä Janica-Osmon kimeään kiljumiseen kun hän ei saanutkaan sitä suklaapatukkaa/polkupyörää/lelua jne ja muutenkin joutuu koko ajan varomaan kun lapset meinaavat vähän väliä juosta suoraan ostoskärryäni päin. Lisäksi kassapäädyissä toisten ihmisten ostoksia käpälöivät ja pakkaustasoilla kiipeilevät muksut rasittavat.
Koita tehdä jotain tuolle sun tyytymättömyydellesi ja onnettomuudellesi. Olet siitä itse vastuussa, eivät muiden lapset tai perheet. Ylipäätään elämässä kannattaisi opetella erottamaan asiat, joihin voit vaikuttaa ja lakata valittamasta niistä, joihin et voi tyyliin, että aivan kuin tää sun paheksuntasi ja marinasi auttaisi asiassa.
Nimenmaan juuri lasten vanhemmat ovat vastuussa lastensa käytöksestä, et voi olettaa, että muut vain hymistelevät kun lapset käyttäytyvät kaupoissa kuin raivopäiset apinat. Aivan samalla tavalla minua häiritsevät kouluttamattomat koirat, joita omistajat eivät saa kuriin ja olemaan räksyttämättä - olen hyvin eläinrakas ja olen omistanut koiria.
Sen huomaa. Siis että olet koiraihminen, täysin luonnevikainen ihmisyyteen.
Ja siis vanhemmat ovatkin vastuussa, mutta vain sinunlaisesi itsekeskeinen ja luonnehäiriöinen luuseri ottaa kaiken itseensä ajatellen, että lapsia ei ole kasvatettu siksi, että sillä voitaisiin kiusata sinua. Anteeksi vain, mutta siltä heikkoitsetuntoinen kommenttisi vaikuttaa.
Kukaan ei kasvata täällä lapsiaan SINUA ajatellen, kannattaa sisäistää se viimeistään nyt. Mua ei se juokseminen haittaa yhtään ja tulen erinomaisesti toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää tehdä niin monta, ettei niitä pysty pitämän kurissa? Monen perheen kohdalla huomaa, että se yksikin olisi riittänyt kun vanhemmuustaidot ovat nolla.
Onko sulla pahastikin hiekkaa pillussa, kun noin hiertää? Tai loppuiko sairauspäiväraha kesken, kun aivoistasi katkesi piuha, ja piti sellaiselle jäädä? Ei ihme, että ketuttaa. Jaxuhali.
Sinä taidat olla pahasti päästäsi vialla. Olen nelikymppinen, erittäin hyvässä työssä, velaton ok-asuja ja onnellisesti naimisissa mieheni kanssa. Sinulla ei taida olla muuta kuin jonkun random baaripanojen siittämät kauhukakarat, joita et osaa kasvattaa pätkääkään ja jotka eivät ole koskaan nähneet isiään.
Ei sulla ihan kaikki näyttäisi olevan hyvin, jos lapset (ja vieläpä muiden) kaupassa aiheuttavat jonkin ongelman?
Kyllä se kieltämättä on hiukan harmittavaa kun korvat meinaavat särkyä Janica-Osmon kimeään kiljumiseen kun hän ei saanutkaan sitä suklaapatukkaa/polkupyörää/lelua jne ja muutenkin joutuu koko ajan varomaan kun lapset meinaavat vähän väliä juosta suoraan ostoskärryäni päin. Lisäksi kassapäädyissä toisten ihmisten ostoksia käpälöivät ja pakkaustasoilla kiipeilevät muksut rasittavat.
Mä en usko että yhdenkään ohikulkijan korvat ovat koskaan särkyneet lapsen kiukkuttelusta. Tokikin se varmasti ikävältä kuulostaa mutta ei sun tärykalvot siitä hajoa eikä kuulo mene. Maailmassa nyt vaan on toisinaan epämiellyttäviä asioita, ääniä, kanssaihmisiä, nälkä, jano, kuuma, kylmä, mitä näitä nyt on, jotka tuntuvat ärsyttäviltä ja jopa vastenmielisiltä, mutta sellaista elämä on. Koitetaan vähän sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita tehdä jotain tuolle sun tyytymättömyydellesi ja onnettomuudellesi. Olet siitä itse vastuussa, eivät muiden lapset tai perheet. Ylipäätään elämässä kannattaisi opetella erottamaan asiat, joihin voit vaikuttaa ja lakata valittamasta niistä, joihin et voi tyyliin, että aivan kuin tää sun paheksuntasi ja marinasi auttaisi asiassa.
Nimenmaan juuri lasten vanhemmat ovat vastuussa lastensa käytöksestä, et voi olettaa, että muut vain hymistelevät kun lapset käyttäytyvät kaupoissa kuin raivopäiset apinat. Aivan samalla tavalla minua häiritsevät kouluttamattomat koirat, joita omistajat eivät saa kuriin ja olemaan räksyttämättä - olen hyvin eläinrakas ja olen omistanut koiria.
Entäpä kun aikuiset käyttäytyvät nettipalstalla kuin raivopäiset apinat? Kuka on vastuussa?
Niin, tarkoittanet tässäkin ketjussa esiintyneitä äitejä, joiden Kastehelmi-Untot saavat riekkua yleisillä paikoilla miten haluavat eikä niitä saa paheksua saati komentaa ilman, että mammat alkavat solvaamaan törkeästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistin tuossa jokin aika sitten tapahtumaa jossa ehkä 4-5v poika POTKUPYÖRÄILI KIRJAKAUPASSA. Aina kun meinasi törmätä johonkin asiakkaaseen niin rämpytti raivoisasti kelloa. Oli ajaa minunkin päälleni. Menin aivan mykäksi järkytyksestä. Eikö lapsille pidetä enää mitään kuria?!
Mamma vaan myhäili tyytyväisenä ystävälleen, että voi kun vilhopetterillä on niin kivaa!Ahhh!!!! 😂 Tämän olisin halunnut nähdä!
Sun tekstistä näkyy heti, että teillä ei ollut kotonasi asiat sun lapsuudessa hyvin. Siksi olet nyt huono ihminen etkä kestä elämää.Joo oli ihan helvetin kauhea lapsuus kun äiti ei antanut pyöräillä sisällä 🤣🤣🤣🤣 yhyy
Selkeästi siellä kotioloissasi on ollut jotain paljon pahempaa.
En minäkään. Olen itse kepin ja jalkatukien kanssa hankalasti liikkuva liikuntarajoitteinen ja usein pelkään jääväni jalkoihin. Kerran käydessäni kaupassa siellä alkoi juuri juoksennella 2 pientä poikaa ja heistä toinen törmäsi vauhdilla huonoon jalkaani. Kaaduin pahasti, sain aivotärähdyksen ja 3 selkänikamaa murtui. Äiti ei pyytänyt edes anteeksi ja hänen suurin huolensa oli se, että olin huutanut kaatuessani niin lujaa, että pojat kuulemma säihkähtivät 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä kun aikuiset käyttäytyvät nettipalstalla kuin raivopäiset apinat? Kuka on vastuussa?
Niin, tarkoittanet tässäkin ketjussa esiintyneitä äitejä, joiden Kastehelmi-Untot saavat riekkua yleisillä paikoilla miten haluavat eikä niitä saa paheksua saati komentaa ilman, että mammat alkavat solvaamaan törkeästi?
Pieleen meni, mutta vielä ehdit veikkaamaan kerran ennen kuin palsta sulkeutuu.
Vierailija kirjoitti:
LAita pentusin kuriin siellä kaupassa ja rannalla ettei huutele häirintöjä ohikulkijoille;sama koskee ämmääsi,joka kommentoi paikalla ollutta miestä.
Ja mitähän hittoa tämä nyt sitten tarkoittaa??
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun omat lapseni ovat jo pikkuisen isompia ja kasvamassa kelpo kansalaisiksi, olen entistä enemmän sitä mieltä, että ihmisellä jota vaahtosammuttimen kokoisen kaverin hyväntuulinen juoksentelu kaupassa raivostuttaa, on jotain häikkää omassa lapsuudessa.
Rasittavaa jos on jostain erimieltä ja ainoana keinona toisen argumenttien ”kumoamiseen” käyttää tuota trauma tms ”argumenttia”.
Taas lapsivihamieliset elementissään.
3 lapsen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei juokse kaupassa , ravintolassa eikä liikennevälineissä. Näin kasvatimme lapset ja heidän kanssaan oli ilo asioida ja matkustaa. Oppivat kyllä. Juoksut ja hyppimiset on ulkona ja harrastuksissa. Viitseliäisyyttä kasvatukseen vanhemmat!
Eli siis et koskaan joutunut kieltämään lapsiasi juoksemasta noissa paikoissa? Eivät kaikki tosiaan ole niin kovia juoksemaan. Esim. meidän vanhempi lapsi ei ole kiva juoksemaan. Nuorempi on. Vaikka aina kielletään, juoksee silti, ja taas pitää kieltää.
Eikös tuossa just sanottu että lapset on kasvatettu sellaisiksi, että eivät juokse päättömästi em. paikoissa? Ei että olisivat luontaisesti olleet sellaisia. Kasvatukseen monesti kuuluu se, että joudutaan myös kieltämään tekemästä tiettyjä asioita. Ja vielä laittamaan se lapsi uskomaan tätä kieltoa.
Mitä se haittaa, jos lapset juoksevat kaupassa? Onko sulla vähän pipo kireällä ja puulelut loppuneet, ällö pikku ressukka. Ja siis edelleen, lapseni eivät❤️ juokse kaupassa. En silti häiriinny, jos lapset juoksevat kaupassa! Voi herranen aika! Av:läisillä sairaspäivärahalla lusmuilevilla, itseään yksiöissään orkkuihin vatkaajilla ei kestä enää hermo 😂
Otappa äityli ne iltalääkkeet ja mene petiin. Muista antaa lapsukaisillesi lääkkeet kans.
Olen perheellinen ja lapsirakas. Pari päivää sitten tyttöni kanssa kaupassa näimme pari 3-5 vuotiasta jotka juoksivat ja huusivat kaupassa. erityisen tympeää näin Korona aikana. Tyttöni nauroi autossa että sinähän rakastat lapsia mikäs nyt oli. Kerroin että olen tosiaan lapsirakas mutta inhoan sitä että lapsia ei kasvateta, en näe mitään syytä miksi lasten kuuluisi juosta kaupassa ja vaarantaa tavaroita, häiritä henkilökunnan työtä ja häiritä muita asiakkaita.
En syytä noita lapsia vaan vanhempia huonosta käytöksestä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun omat lapseni ovat jo pikkuisen isompia ja kasvamassa kelpo kansalaisiksi, olen entistä enemmän sitä mieltä, että ihmisellä jota vaahtosammuttimen kokoisen kaverin hyväntuulinen juoksentelu kaupassa raivostuttaa, on jotain häikkää omassa lapsuudessa.
Rasittavaa jos on jostain erimieltä ja ainoana keinona toisen argumenttien ”kumoamiseen” käyttää tuota trauma tms ”argumenttia”.
Eri mieltä saa olla. Sen sijaan valitus kertoo henkisistä ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan tunnustettu psykologinen tosiseikka, että jos pienten lasten käytös kaikkine vajavaisuuksineen aiheuttaa aikuisessa voimakkaita primitiivireaktioita, on hän itse jäänyt aikoinaan vaille hoivaa ja hyväksyntää. Se pieni lapsi omassa itsessä raivostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen huomaa. Siis että olet koiraihminen, täysin luonnevikainen ihmisyyteen.
Ja siis vanhemmat ovatkin vastuussa, mutta vain sinunlaisesi itsekeskeinen ja luonnehäiriöinen luuseri ottaa kaiken itseensä ajatellen, että lapsia ei ole kasvatettu siksi, että sillä voitaisiin kiusata sinua. Anteeksi vain, mutta siltä heikkoitsetuntoinen kommenttisi vaikuttaa.
Kukaan ei kasvata täällä lapsiaan SINUA ajatellen, kannattaa sisäistää se viimeistään nyt. Mua ei se juokseminen haittaa yhtään ja tulen erinomaisesti toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.
Minä pidän monistakin eläinlajeista, en pelkästään koirista enkä ole varsinaisesti mikään koirafanaatikko. Sinä et näytä ymmärtävän, että lapset kuuluu kasvattaa ottamaan toiset ihmiset huomioon eikä menemään pelkästään omien halujensa ja impulssiensa perässä? Missä välissä muuten sanoin, että lapset pitäisi kasvattaa miellyttämään minua, sinulla on luetunymmärtämisessä (ja vähän muussakin!) pahoja puutteita.
Jos lapsi juoksentelee kaupassa, niin helposti se juoksee sieltä kaupasta uloskin ja pahimmillaan suoraan auton alle.
Ruokakauppa on väärä paikka päästää lapset juoksentelemaan ja irrottelemaan. Se on heille itselleen vaarallista. Jos on tarve purkaa virtaa, viekää ne lapset ensin vaikka puistoon juoksemaan ja sitten sinne kauppaan kun pahin virtapiikki on taitettu. Lapset on vanhempien vastuulla, kukaan tuskin haluaa jyrätä muksuja ostoskärryillä mutta jos he juoksevat kulman takaa eteen, niin voi käydä. Kyllä ne lapset vaan on kasvatettava tottelemaan, ei on ei. On vanhempien tehtävä kasvattaa lapsista yhteiskuntakelpoisia ja pitämään heidät turvassa.
En ymmärrä mikä on ongelma?
Jos ei kestä nähdä elämää, niin ei pidä lähteä kotoa ulos.
-2xteinin isä
Vierailija kirjoitti:
Ruokakauppa on väärä paikka päästää lapset juoksentelemaan ja irrottelemaan. Se on heille itselleen vaarallista. Jos on tarve purkaa virtaa, viekää ne lapset ensin vaikka puistoon juoksemaan ja sitten sinne kauppaan kun pahin virtapiikki on taitettu. Lapset on vanhempien vastuulla, kukaan tuskin haluaa jyrätä muksuja ostoskärryillä mutta jos he juoksevat kulman takaa eteen, niin voi käydä. Kyllä ne lapset vaan on kasvatettava tottelemaan, ei on ei. On vanhempien tehtävä kasvattaa lapsista yhteiskuntakelpoisia ja pitämään heidät turvassa.
Kaupassa juoksentelu ei ole vaarallista. Virtaa voi purkaa kaupassakin. On totta, että vanhemmat ovat vastuussa. Mutta itse en noin mitätöntä asiaa kieltäisi. Juoskoon jos huvittaa. Aikuiset känniördääjät häiritsee paljon enemmän. En ole milloinkaan kuullut, että lapsi olisi "jyrätty" kärryillä. Kyllä sellainen olisi tahallaan tehty jyrääminen. Jos lapsi juoksee hyllyä päin, niin siinäpähän sitten oppii.
Vanhemmat kasvattavat lapsensa, se on selvää. Kasvattaminen ei ole koulun tai yhteiskunnan tehtävä.
t.mies
Se kateus, se kateus.....