Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi lasten pitää antaa juoksennella kaupassa

Vierailija
09.08.2020 |

Miksi ihmiset eivät pidä kiinni lapsistaan tai laita niitä istumaan vaikka ostoskärryyn? Tai yksinkertaisesti komenna niitä? Sekin tehoaa suureen osaan lapsista ainakin pääosan ajasta.

Miksi pitää antaa lasten oppia huonoille tavoille (kaupassa juokseminen/riehuminen) ja häiritä toisia asiakkaita sekä henkilökuntaa?

Kommentit (658)

Vierailija
1/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pidät kiinni kolmesta lapsesta ja teet vielä ostokset samalla?

Vierailija
2/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko niiden kaikkien kanssa pakko tuppautua sinne kauppaan? Kai sinulla on mieskin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä jos vaikka kouluttaisit ne riiviöt silleen, etteivät juoksentele ympäri kauppaa???

Vierailija
4/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin joudun käymään lasten kanssa kaupassa koska mies on töissä.

Vierailija
5/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapsesi tottelemaan.

Vierailija
6/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä jos vaikka kouluttaisit ne riiviöt silleen, etteivät juoksentele ympäri kauppaa???

Kyllähän ne lapset kasvaessaan oppivat, ettei saa juosta.

Voithan säkin opetella keskustelemaan vähän miellyttävämpään sävyyn.

Vierailija
7/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun omat lapseni ovat jo pikkuisen isompia ja kasvamassa kelpo kansalaisiksi, olen entistä enemmän sitä mieltä, että ihmisellä jota vaahtosammuttimen kokoisen kaverin hyväntuulinen juoksentelu kaupassa raivostuttaa, on jotain häikkää omassa lapsuudessa.

Vierailija
8/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletettavasti kyse ei ole kolmosesta. Eli yleensä jo vanhemmat lapset ymmärtävät käyttäytyä jos heitä on opetettu pienestä asti?

Minä kävin kolmen pienen kanssa näin kaupassa. Vauvan nostin kotona sitomaan liinaan. Keskimmäisen nostin kärryjen istuin osaan ja esikoinen 4v käveli pitäen kiinni kärrystä. Yleensä ei ongelmia.

Kun vauva kasvoi niin hän siirtyi kärryjen istuinosaan ja isommat lapset kävelivät pitäen kiinni kärryistä tai seisoivat kärryn alaraudalla ja pitivät kiinni kärryn reunasta.

Meille ei ole koskaan saanut kaupassa juosta tai huutaa. Jos joskus oli ongelmia niin kauppareissu keskeytettiin hetkeksi ja lasta ohjeistettiin miten kuuluu käyttäytyä. Yksi tärkeä kohta oli että meillä ei koskaan saanut huutamalla tahtoaan läpi ja toinen että aikuiset päättivät aina mitä ostettiin. Nätisti sai lapset toki kysyä esim ostettaisiinko nakkeja. Mutta aikuinen päätti ja lapset tiesivät ettei jankkaamiseksi ym saa muutettua aikuisen päätöstä joten tyytyivät siihen.

Ja aina ennen kauppaan menoa parkkipaikalla ohjeistettiin lapset tyyliin tälläkään kertaa ei osteta leluja eikä osteta herkkuja. Kaupassa ollaan nätisti eikä huudeta tai juosta. Pidätte kärrystä kiinni ja kuljetti äidin mukana.

Eli toistoja, jämäkkyyttä, aina samat säännöt, jankkaamiseksi ym ei saa tahtoaan läpi jne ja meillä onnistui kolmenkin kanssa kaupassa käynti. Toki usein kävin myös ilman lapsia koska se nopeampaa. Mutta lastenkin kanssa mahdollista ilman muiden häiriköintiä.

Vierailija
9/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun omat lapseni ovat jo pikkuisen isompia ja kasvamassa kelpo kansalaisiksi, olen entistä enemmän sitä mieltä, että ihmisellä jota vaahtosammuttimen kokoisen kaverin hyväntuulinen juoksentelu kaupassa raivostuttaa, on jotain häikkää omassa lapsuudessa.

1. Ärsyttää varoa eteen ryntääviä vaahtosammuttimia kun koettaa tehdä itse reippaasti ostokset

2. Kun mukana huonosti liikkuva anoppi niin saa pelätä että nuo vaahtosammuttimet ryntäilyllään kaatavat anopin ja jos lonkka murtuu niin voi olla ettei anoppi enää kävele

3. Korona ja muut pöpöt. Eli ei tunnu kivalta kun nuo muksut lääppivät kaikki paikat kaupan lattioita myöten ja sitten koskettelevat hedelmiä ym joita ei osteta vaan jätetään muille pöpöineen kaikkineen. Ja vanhemmista on vaan suloista kun lapset kanniskelevat hedelmiä ympäriinsä ja niitä viedään takaisin myyntiin sitten.

Vierailija
10/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valjaat on keksitty. Pieni pysyy niiden avulla hyvin hallinnassa (voi esim. pujottaa hihnan kärryjen pieleen) ja isompi taas ei halua niitä pitää, eli toimivat uhkauksena jos ei muuten tottele.

Vierailija
11/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Millä tavalla juokseva lapsi häiritsee sinua, jos ei päälle juokse?

Vierailija
12/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Ärsyttää varoa eteen ryntääviä vaahtosammuttimia kun koettaa tehdä itse reippaasti ostokset

2. Kun mukana huonosti liikkuva anoppi niin saa pelätä että nuo vaahtosammuttimet ryntäilyllään kaatavat anopin ja jos lonkka murtuu niin voi olla ettei anoppi enää kävele

3. Korona ja muut pöpöt. Eli ei tunnu kivalta kun nuo muksut lääppivät kaikki paikat kaupan lattioita myöten ja sitten koskettelevat hedelmiä ym joita ei osteta vaan jätetään muille pöpöineen kaikkineen. Ja vanhemmista on vaan suloista kun lapset kanniskelevat hedelmiä ympäriinsä ja niitä viedään takaisin myyntiin sitten.

Ei semmoinen kymmenkiloinen kaada ketään, ei edes anoppiasi. Eikä edes ylety hedelmiin. Ja isommat lapset osaavatkin jo käyttäytyä ja auttaa ostoksissa, kun ovat tottuneet kulkemaan omilla jaloillaan kaupassa.

Vierailija
13/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruvettaisiinko aikuisetkin juoksemaan kaupassa? Ai ei vai?

Vierailija
14/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskärryissä monesti 15kg painorajoitus istuimessa. Meillä alle 2v painaa sen verran ja nyt vasta alkaa se pahin vaihe... En silti anna törmätä kehenkään tai rikkoa mitään. Mielellään ei saisi edes koskea mihinkään.

Ja en voi jättää kotiin, koska olen aina eri työvuorossa miehen kanssa eikä olla samaan aikaan kotona. Joskus on arkena pakko käydä kaupassa, vaikka olisikin lapsi.

Vierailija
15/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni (3 kpl) ovat kulkeneet vapaana kaupassa niin pienestä kuin ovat kävellä osanneet. Ostoslistan mukaan on poimittu ostokset. Välillä on vähän testattu minikärryjen kiihtyvyyttä, mutta enimmäkseen on mennyt tosi hyvin. Enemmän ne kärryihin köytetyt ovat huutaneet. Nykyään lapset ovat kouluikäisiä ja hyvää palautetta on tullut nimenomaan oma-aloitteisuudesta.

Näin korona-aikaan en kyllä ottaisi yhtään ylimääräistä ihmistä kauppaan.

Vierailija
16/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruvettaisiinko aikuisetkin juoksemaan kaupassa? Ai ei vai?

No mulla on monesti niin kiire, että pikakävelen kaupassa keräten ostokset ja se vauhti vastaa kyllä pikkulasten juoksua. :) eri

Vierailija
17/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei semmoinen kymmenkiloinen kaada ketään, ei edes anoppiasi. Eikä edes ylety hedelmiin. Ja isommat lapset osaavatkin jo käyttäytyä ja auttaa ostoksissa, kun ovat tottuneet kulkemaan omilla jaloillaan kaupassa.

Meillä 10 kg vauva ei kyllä osannut vielä edes kävellä.

Vierailija
18/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Se kymmnekiloinen voi loukata kun lykään täysiä ostoskärryjä ja juoksee alle kulman takaa. Mutta ehkä se ei sitten haittaa vanhempiaan.

2. Oletko koskaan huomannut kuinka huaraita vanhukset ovat ja kuinka huono tasapaino heillä on? Tuommoinen 10 kiloinen saa helposti houkuteltua vanhuksen tasapainoa kun juoksee päin tai vaikka makaa lattialla ja vanhus ei huomaa varoa niin kompastuu. Sitäpaitsi perjantainakin näkemäni sisarukset jotka juoksi ja huusi olivat kyllä kohtuullisen isokokoisia. Äiti koetti avuttomasti pelotella lapsia poliisilla että lopettaisivat mutta ei puuttunut kuitenkaan asiaan kun lapset jatkoivat juoksemista ja huutamista. Lähellä muuten hiljaisessa kaupassa asioi huonosti kävelevä mummo ja toivoin vaan etteivät kolhi häntä.

3. Minä olen kyllä nähnyt itse miten parivuotiaat nappaa hedelmiä ja vievät niitä vanhemmilleen jotka palauttaa hedelmät takaisin myyntiin ”kulta ei me osteta sitruunaa nyt”, ”kulta ei me osteta sitä banaaniakaan nyt”(joka litistyi kun lapsi kaatui banaani kädessään lattialle matkalla.

Vierailija
19/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 10 kg vauva ei kyllä osannut vielä edes kävellä.

Meillä taas ei suostunut enää istumaan rattaissa...

Vierailija
20/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Se kymmnekiloinen voi loukata kun lykään täysiä ostoskärryjä ja juoksee alle kulman takaa. Mutta ehkä se ei sitten haittaa vanhempiaan.

2. Oletko koskaan huomannut kuinka huaraita vanhukset ovat ja kuinka huono tasapaino heillä on? Tuommoinen 10 kiloinen saa helposti houkuteltua vanhuksen tasapainoa kun juoksee päin tai vaikka makaa lattialla ja vanhus ei huomaa varoa niin kompastuu. Sitäpaitsi perjantainakin näkemäni sisarukset jotka juoksi ja huusi olivat kyllä kohtuullisen isokokoisia. Äiti koetti avuttomasti pelotella lapsia poliisilla että lopettaisivat mutta ei puuttunut kuitenkaan asiaan kun lapset jatkoivat juoksemista ja huutamista. Lähellä muuten hiljaisessa kaupassa asioi huonosti kävelevä mummo ja toivoin vaan etteivät kolhi häntä.

3. Minä olen kyllä nähnyt itse miten parivuotiaat nappaa hedelmiä ja vievät niitä vanhemmilleen jotka palauttaa hedelmät takaisin myyntiin ”kulta ei me osteta sitruunaa nyt”, ”kulta ei me osteta sitä banaaniakaan nyt”(joka litistyi kun lapsi kaatui banaani kädessään lattialle matkalla.

No hyvä tietää näistä vaaroista nyt kun lapset ovat jo isompia. Ikinä ei litistynyt mummo tai edes hedelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi