Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi lasten pitää antaa juoksennella kaupassa

Vierailija
09.08.2020 |

Miksi ihmiset eivät pidä kiinni lapsistaan tai laita niitä istumaan vaikka ostoskärryyn? Tai yksinkertaisesti komenna niitä? Sekin tehoaa suureen osaan lapsista ainakin pääosan ajasta.

Miksi pitää antaa lasten oppia huonoille tavoille (kaupassa juokseminen/riehuminen) ja häiritä toisia asiakkaita sekä henkilökuntaa?

Kommentit (658)

Vierailija
141/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi he puli näitä minäminäveloja ja heidän sisällötöntä elämäänsä. Eikö näille elämänsä elämättä jättäneille voisi olla omat kaupat? Nillittäkööt siellä keskenään naama norsun ulkosynnytimellä.

Elämänsä elämättä jättäneet? Mitä ihmettä? Minä -nelikymppinen vela - ainakin elän täysillä juuri omanlaistani elämää. Sinulta se oma elämä taitaa jäädä elämättä lasten takia, päättelen niin katkeruudestasi meitä veloja kohtaan. Muuten sinulle olisi ihan sama mitä joku tuntematon sanoo.

Et elä. Jos eläisit, katselisot mieli hymyilln itseäsi pienempiä, eli lapsia. Ja jos lapset (muiden) herättävät ärsytystä, kannattaa tsekata pääkopan tila.

Ooh, sinähän mahdat olla oikein psykologi. Olet valitettavasti väärässä. Minulla ei ole sinänsä mitään lapsia vastaan, mutta kurittomia, kasvattamatta jääneitä kakaroita vastaan kyllä. Näitä on nykyään todella paljon. Joka kauppareissulla näkee kaupassa juoksevia (ja jopa pyöräileviä, kuten tällä viikolla) lapsia - samoin rääkyviä, vaativia ja vanhempiaan pompottavia lapsia. Minulla ei ole mitään normaalisti käyttäytyviä lapsia vastaan, muita kyllä.

Mutta hauska tietää, että sulla on noin paha olla. Pyöri paskassasi, olet sen ansainnut.

Kiitos kysymästä, minulla ei ole lainkaan paha olla - toisin kuin sinulla selkeästi. Äpä*äkatraan yh-äitinä on näemmä hyvin raskasta, osanottoni.

Vierailija
142/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä pidät kiinni kolmesta lapsesta ja teet vielä ostokset samalla?

Miksi niitä pitää tehdä niin monta, ettei niitä pysty pitämän kurissa? Monen perheen kohdalla huomaa, että se yksikin olisi riittänyt kun vanhemmuustaidot ovat nolla.

Onko sulla pahastikin hiekkaa pillussa, kun noin hiertää? Tai loppuiko sairauspäiväraha kesken, kun aivoistasi katkesi piuha, ja piti sellaiselle jäädä? Ei ihme, että ketuttaa. Jaxuhali.

Sinä taidat olla pahasti päästäsi vialla. Olen nelikymppinen, erittäin hyvässä työssä, velaton ok-asuja ja onnellisesti naimisissa mieheni kanssa. Sinulla ei taida olla muuta kuin jonkun random baaripanojen siittämät kauhukakarat, joita et osaa kasvattaa pätkääkään ja jotka eivät ole koskaan nähneet isiään.

Vaikea kuvitella kouluttautuneella ihmisellä tuollaista kielenkäyttöä. Etköhän ole vain sossun asiakas. Täällä tosin voit väittää olevasi vaikka presidentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä pitää tehdä niin monta, ettei niitä pysty pitämän kurissa? Monen perheen kohdalla huomaa, että se yksikin olisi riittänyt kun vanhemmuustaidot ovat nolla.

Onko sulla pahastikin hiekkaa pillussa, kun noin hiertää? Tai loppuiko sairauspäiväraha kesken, kun aivoistasi katkesi piuha, ja piti sellaiselle jäädä? Ei ihme, että ketuttaa. Jaxuhali.

Sinä taidat olla pahasti päästäsi vialla. Olen nelikymppinen, erittäin hyvässä työssä, velaton ok-asuja ja onnellisesti naimisissa mieheni kanssa. Sinulla ei taida olla muuta kuin jonkun random baaripanojen siittämät kauhukakarat, joita et osaa kasvattaa pätkääkään ja jotka eivät ole koskaan nähneet isiään.

Ei sulla ihan kaikki näyttäisi olevan hyvin, jos lapset (ja vieläpä muiden) kaupassa aiheuttavat jonkin ongelman?

Kyllä se kieltämättä on hiukan harmittavaa kun korvat meinaavat särkyä Janica-Osmon kimeään kiljumiseen kun hän ei saanutkaan sitä suklaapatukkaa/polkupyörää/lelua jne ja muutenkin joutuu koko ajan varomaan kun lapset meinaavat vähän väliä juosta suoraan ostoskärryäni päin. Lisäksi kassapäädyissä toisten ihmisten ostoksia käpälöivät ja pakkaustasoilla kiipeilevät muksut rasittavat.

Koita tehdä jotain tuolle sun tyytymättömyydellesi ja onnettomuudellesi. Olet siitä itse vastuussa, eivät muiden lapset tai perheet. Ylipäätään elämässä kannattaisi opetella erottamaan asiat, joihin voit vaikuttaa ja lakata valittamasta niistä, joihin et voi tyyliin, että aivan kuin tää sun paheksuntasi ja marinasi auttaisi asiassa.

Vierailija
144/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun omat lapseni ovat jo pikkuisen isompia ja kasvamassa kelpo kansalaisiksi, olen entistä enemmän sitä mieltä, että ihmisellä jota vaahtosammuttimen kokoisen kaverin hyväntuulinen juoksentelu kaupassa raivostuttaa, on jotain häikkää omassa lapsuudessa.

1. Ärsyttää varoa eteen ryntääviä vaahtosammuttimia kun koettaa tehdä itse reippaasti ostokset

2. Kun mukana huonosti liikkuva anoppi niin saa pelätä että nuo vaahtosammuttimet ryntäilyllään kaatavat anopin ja jos lonkka murtuu niin voi olla ettei anoppi enää kävele

3. Korona ja muut pöpöt. Eli ei tunnu kivalta kun nuo muksut lääppivät kaikki paikat kaupan lattioita myöten ja sitten koskettelevat hedelmiä ym joita ei osteta vaan jätetään muille pöpöineen kaikkineen. Ja vanhemmista on vaan suloista kun lapset kanniskelevat hedelmiä ympäriinsä ja niitä viedään takaisin myyntiin sitten.

Ei semmoinen kymmenkiloinen kaada ketään, ei edes anoppiasi. Eikä edes ylety hedelmiin. Ja isommat lapset osaavatkin jo käyttäytyä ja auttaa ostoksissa, kun ovat tottuneet kulkemaan omilla jaloillaan kaupassa.

Ja jos sä sen alle juoksevan pikkuapinan kolaat kärryilläsi, eihän se sun vika ole? T: kolmen lapsen äiti

Vierailija
145/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi he puli näitä minäminäveloja ja heidän sisällötöntä elämäänsä. Eikö näille elämänsä elämättä jättäneille voisi olla omat kaupat? Nillittäkööt siellä keskenään naama norsun ulkosynnytimellä.

Elämänsä elämättä jättäneet? Mitä ihmettä? Minä -nelikymppinen vela - ainakin elän täysillä juuri omanlaistani elämää. Sinulta se oma elämä taitaa jäädä elämättä lasten takia, päättelen niin katkeruudestasi meitä veloja kohtaan. Muuten sinulle olisi ihan sama mitä joku tuntematon sanoo.

Vain elämänsä elämättä jättänyt ihminen nillittää pikkuasioista. Minulla on teitä tuttavapiirissä useampi. Kaikki lapsettomia. Sääliksi käy.

Juuri näin. Jos on onneton tai mielessä ei kaikki hyvin, niin AIVAN mikä tahansa pikkuasia ärsyttää. Ja jos kaikki on hyvin, ei ärsytä yhtään!

Vierailija
146/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella kouluttautuneella ihmisellä tuollaista kielenkäyttöä. Etköhän ole vain sossun asiakas. Täällä tosin voit väittää olevasi vaikka presidentti.

Ei hätää, alennuin vain hetkeksi lainaamani kirjoittajan valkojäte-tasolle :)

Vierailija
147/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin tuossa jokin aika sitten tapahtumaa jossa ehkä 4-5v poika POTKUPYÖRÄILI KIRJAKAUPASSA. Aina kun meinasi törmätä johonkin asiakkaaseen niin rämpytti raivoisasti kelloa. Oli ajaa minunkin päälleni. Menin aivan mykäksi järkytyksestä. Eikö lapsille pidetä enää mitään kuria?!

Mamma vaan myhäili tyytyväisenä ystävälleen, että voi kun vilhopetterillä on niin kivaa!

Vierailija
148/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa juosta vaan, niitä on kiva kampata kunhan äitinsä ei huomaa. Jalka vaan eteen, niin nokillaan ovat. Ja kun yrittävät ylös niin vielä kevyt potku persuksiin, niin ovat uudelleen nokillaan. W.C. Fieldsin tapaan.

Niin. Tällaisia mietit siellä kauppareissullasi, mutta ethän uskalla tietenkään toteuttaa. Vartija voisi nähdä sun kampittelevan pikkulapsia valvontamonitoristaan.

Vierailija
149/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti olen näissä saman tyyppisissä keskusteluissa lukenut että temppuilevat /kiukuttelevat/näkyvät/kuuluvat lapset tulisi välittömästi kantaa ulos kaupasta, mielellään niska-perseotteella. Niin aina olen jäänyt miettimään että mitä niille jo kerätyille ostoksille tulee ko tilanteessa tehdä? Kala, lihat, pakasteet, maitotuotteet yms, jätetäänkö ne vaan sinne keskelle kauppaa kärryyn pilaantumaan? Ihan oikeasti minua kiinnostaisi tämä.

Mitä muuta keinoa ehdotat tuohon tilanteeseen? Se luunappi mikä ennen lapselle annettiin ei ole enää vaihtoehto. Eikä kaupassa pysty jäähyttämään lasta.

No mä nyt yrittäisin ensiksi selvittää asiaa puhumalla, rauhoittamalla lasta, lohduttamalla, kertomalla lapselle että temppuilu kaupassa on huonoa käytöstä yms, mikä aivan taatusti häiritsisi erityisherkkiä veloja, koska eihän se lapsi tietystikään heti hiljene. Kaupasta ulos kävely raivoavan lapsen kanssa ostosten jäädessä niille sijoilleen olisi viimeinen oljenkorsi. Mutta edelleenkin, ne jo kerätyt ostoksethan menisi pilalle. Eli te, jotka olette noin toimineet, niin oletteko vaan jättäneet ostokset keskelle kauppaa vai mitä?

Vierailija
150/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani olen todennut, että mulla on kyllä ihan älyttömän hyvin asiat. Ihana rakas perhe, jonka kanssa saa käydä kaupassa suunnittelematta kenenkään kampittamista.

Vierailija
151/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistin tuossa jokin aika sitten tapahtumaa jossa ehkä 4-5v poika POTKUPYÖRÄILI KIRJAKAUPASSA. Aina kun meinasi törmätä johonkin asiakkaaseen niin rämpytti raivoisasti kelloa. Oli ajaa minunkin päälleni. Menin aivan mykäksi järkytyksestä. Eikö lapsille pidetä enää mitään kuria?!

Mamma vaan myhäili tyytyväisenä ystävälleen, että voi kun vilhopetterillä on niin kivaa!

Ahhh!!!! 😂 Tämän olisin halunnut nähdä!

Sun tekstistä näkyy heti, että teillä ei ollut kotonasi asiat sun lapsuudessa hyvin. Siksi olet nyt huono ihminen etkä kestä elämää.

Vierailija
152/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantaina paikallisessa Prismassa joku piltti oli rattaissa ja kiljui kiljuminen ilosta. Hitto, meinasi mennä korvat lukkoon, korkean c:n veti valehtematta. Korvat tinnitti hyvän aikaa tuon episodin jälkeen. Äiti siinä yritti hyssytellä lasta hiljaiseksi, mä olisin suoraan karjaissut, että nyt hiljaa! Ja jos ei olisi uskonut, niin suoraa päätä ulos.

Huoh... Vain Suomessa reagoidaan lapsiin näin negatiivisesti🤦‍♀️

Vierailija
153/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla ihan kaikki näyttäisi olevan hyvin, jos lapset (ja vieläpä muiden) kaupassa aiheuttavat jonkin ongelman?

Kyllä se kieltämättä on hiukan harmittavaa kun korvat meinaavat särkyä Janica-Osmon kimeään kiljumiseen kun hän ei saanutkaan sitä suklaapatukkaa/polkupyörää/lelua jne ja muutenkin joutuu koko ajan varomaan kun lapset meinaavat vähän väliä juosta suoraan ostoskärryäni päin. Lisäksi kassapäädyissä toisten ihmisten ostoksia käpälöivät ja pakkaustasoilla kiipeilevät muksut rasittavat.

Koita tehdä jotain tuolle sun tyytymättömyydellesi ja onnettomuudellesi. Olet siitä itse vastuussa, eivät muiden lapset tai perheet. Ylipäätään elämässä kannattaisi opetella erottamaan asiat, joihin voit vaikuttaa ja lakata valittamasta niistä, joihin et voi tyyliin, että aivan kuin tää sun paheksuntasi ja marinasi auttaisi asiassa.

Nimenmaan juuri lasten vanhemmat ovat vastuussa lastensa käytöksestä, et voi olettaa, että muut vain hymistelevät kun lapset käyttäytyvät kaupoissa kuin raivopäiset apinat. Aivan samalla tavalla minua häiritsevät kouluttamattomat koirat, joita omistajat eivät saa kuriin ja olemaan räksyttämättä - olen hyvin eläinrakas ja olen omistanut koiria.

Vierailija
154/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin kuulla miksi lasten kuuluisi saada juoksennella kaupassa? Miksi ? Kertokaa edes yksi järkevä syy? Tässä on esitetty jo monia järkeviä perusteluita miksi lasten ei tulisi juoksennella kaupassa. Mutta ei yhtään syytä miksi juoksentelu tulisi sallia?

Ja sori, en ole nähnyt yhtäkään perusteltua syytä, miksi vieraitten lapset eivät saisi juosta kaupassa 😂 Itse en ainakaan kaupassa vahdi toisia. Ja lisäksi omaan vielä tasapainoa, vai oletko joku 137 kiloinen ryhävalas, joka ei enää pysy itsekseen pystyssä?

Jos tämän kirjoittaja ei ole havainnut yhtään perustelua ketjusta juoksemisen kieltämiseksi niin turha niitä on toistaa. Suosittelen lainaamani tekstin kirjoittajaa lukemaan ketjun läpi ajatuksella...

Ja kiitos tasapainoon on hyvä ja painoni normaali. Mutta käytän kaupassa vanhempia ihmisiä joiden tasapaino ei enää ole kunnossa. Mutta hyvin selviävät kyllä jos ei kukaan töni, kamppaa tai törmäile heihin....

Vierailija
155/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, alennuin vain hetkeksi lainaamani kirjoittajan valkojäte-tasolle :)

Ja siellä pysytkin. Vai kestätä TAAS mennä sinne kauppaan? Ehkä et? Pipo - ja lapset - kiristävät liikaa? Ehkä valkotakkiset hakevat sut ovelta sitten lepäilemään.

Vierailija
156/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenmaan juuri lasten vanhemmat ovat vastuussa lastensa käytöksestä, et voi olettaa, että muut vain hymistelevät kun lapset käyttäytyvät kaupoissa kuin raivopäiset apinat. Aivan samalla tavalla minua häiritsevät kouluttamattomat koirat, joita omistajat eivät saa kuriin ja olemaan räksyttämättä - olen hyvin eläinrakas ja olen omistanut koiria.

Entäpä kun aikuiset käyttäytyvät nettipalstalla kuin raivopäiset apinat? Kuka on vastuussa?

Vierailija
157/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahhh!!!! 😂 Tämän olisin halunnut nähdä!

Sun tekstistä näkyy heti, että teillä ei ollut kotonasi asiat sun lapsuudessa hyvin. Siksi olet nyt huono ihminen etkä kestä elämää.

Joo oli ihan helvetin kauhea lapsuus kun äiti ei antanut pyöräillä sisällä 🤣🤣🤣🤣 yhyy

Vierailija
158/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAita pentusin kuriin siellä kaupassa ja rannalla ettei huutele häirintöjä ohikulkijoille;sama koskee ämmääsi,joka kommentoi paikalla ollutta miestä.

Vierailija
159/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti olen näissä saman tyyppisissä keskusteluissa lukenut että temppuilevat /kiukuttelevat/näkyvät/kuuluvat lapset tulisi välittömästi kantaa ulos kaupasta, mielellään niska-perseotteella. Niin aina olen jäänyt miettimään että mitä niille jo kerätyille ostoksille tulee ko tilanteessa tehdä? Kala, lihat, pakasteet, maitotuotteet yms, jätetäänkö ne vaan sinne keskelle kauppaa kärryyn pilaantumaan? Ihan oikeasti minua kiinnostaisi tämä.

Mitä muuta keinoa ehdotat tuohon tilanteeseen? Se luunappi mikä ennen lapselle annettiin ei ole enää vaihtoehto. Eikä kaupassa pysty jäähyttämään lasta.

Mukula joko rattaisiin istumaan tai liekaan kävelemään. Huutoa tulee tottakai, mutta ei se vaaraksi ole, toisin kuin karkailu/juoksu/riehuminen.

Vierailija
160/658 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin kuulla miksi lasten kuuluisi saada juoksennella kaupassa? Miksi ? Kertokaa edes yksi järkevä syy? Tässä on esitetty jo monia järkeviä perusteluita miksi lasten ei tulisi juoksennella kaupassa. Mutta ei yhtään syytä miksi juoksentelu tulisi sallia?

Ja sori, en ole nähnyt yhtäkään perusteltua syytä, miksi vieraitten lapset eivät saisi juosta kaupassa 😂 Itse en ainakaan kaupassa vahdi toisia. Ja lisäksi omaan vielä tasapainoa, vai oletko joku 137 kiloinen ryhävalas, joka ei enää pysy itsekseen pystyssä?

Jos tämän kirjoittaja ei ole havainnut yhtään perustelua ketjusta juoksemisen kieltämiseksi niin turha niitä on toistaa. Suosittelen lainaamani tekstin kirjoittajaa lukemaan ketjun läpi ajatuksella...

Ja kiitos tasapainoon on hyvä ja painoni normaali. Mutta käytän kaupassa vanhempia ihmisiä joiden tasapaino ei enää ole kunnossa. Mutta hyvin selviävät kyllä jos ei kukaan töni, kamppaa tai törmäile heihin....

Kai se sama, joka kamppailee lapsia, voi kampata vanhuksenkin, jos joku primitiivireaktio iskee päälle. Jos vanhus vaikka näyttää saavan liian hyvää hoivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän