Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua sitten ärsyttää nämä sudeettialueilla asuvat suomalaismammat, jotka

Vierailija
02.08.2013 |

kehuskelevat, että muutaman vuoden päästä on asunto maksettu (asunnon hinta maks 150 000) euroa ja sitten voi vaan matkustella. Tulkaa prkle töiden takia tänne pääkaupunkiseudulle asumaan perheasuntoihin, niin ymmärrätte, että omakotitalonne hinnalla täältä saa ostettua hikisen .askahuussin!

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta!

Vierailija
2/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit uuden sanan vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sanan? Tuo oli aika pitkä sana....ja siinä oli jopa välissä välilyöntejä?!

Vierailija
4/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sudeettialueet" tarkoittanevat siis lähinnä Tallinnaa, Tukholmaa, Tornionjokilaaksoa??

Vierailija
5/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi olla iloinen omasta tilanteestaan? Onko pk-seutulaiset noin kateellista porukkaa?

Vierailija
6/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko sudeettialueilla paljonkin suomalaismammoja? Minulle on ihan sama miten paljon kehuskelevat.

Vierailija
8/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvat ihmiset ette ymmärrä, että me pääkaupunkiseutulaiset kustannamme myös teidän palvelunne tukemalla niitä veroillamme ja silti saamme itse maksaa kalliista asunnoista pääsemättä itse ennen hautaa nauttimaan tilanteesta, jossa ei tarvitse maksaa lainoja!?

Vierailija
9/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö, mitä sudeettialueet tarkoittaa? Minä käyttäisin mielummin esim. sanaa periferia, joka sekin kuulostaa hienolta, mutta on oikea sana tuossa yhteydessä, toisin kuin sudeettialue. Jos nyt oikein käsitin avauksesi.

Vierailija
10/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Kyllä meillä on varaa matkustella jo nyt, vaikka talo ei ole vielä kokonaan maksettu. Ollaan matkusteltu pari kertaa vuodessa koko lainanmaksun ajan. Tänäkin vuonna menee vajaa kymppitonni kahteen kaukomatkaan, muutaman vuoden päästä loppuvaa talolainaa lyhennetään reilu kymppitonni vuodessa.

Vierailija
11/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 13:23"]

Miten te pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvat ihmiset ette ymmärrä, että me pääkaupunkiseutulaiset kustannamme myös teidän palvelunne tukemalla niitä veroillamme ja silti saamme itse maksaa kalliista asunnoista pääsemättä itse ennen hautaa nauttimaan tilanteesta, jossa ei tarvitse maksaa lainoja!?

[/quote]

No mitäs meidän sitten pitäisi tehdä? Itkeä nurkassa ja ripotella päällemme tuhkaa? Muutta sinne ennestään ruuhkaiseen etelä-Suomeen? Hä?

Vierailija
12/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelen asian niin, että täällä pk-seudulla asuntojen ja talojen arvo pysyy vanhetessakin paljon, paljon paremmin kuin muualla. Jos tuolla maalla joku iso yritys lähteekin Aasiaan, jää sinne paljon ihmisiä, joiden omaisuus on kiinni talossa jota ei saakaan myytyä tarpeen vaatiessa. Ja noissa kunnissa on paljon tonttimaata, harva haluaa ostaa toisen omiin tarpeisiin suunnittelemaan taloa, kun voi rakentaa samaan hintaan omankin.

Täällä taas tonttimaata on rajallisesti ja talokauppa käy hyvin.

Joskus kun lapset perivät omaisuuden, kummastako jää enemmän, vanhasta 150 000 euron talosta jossain maaseudulla vai samanikäisestä talosta pk-seudulla. Me esim. aikanaan rakensimme talomme 200 000 eurolla tontteineen pk seudulla, ja nyt samalla alueella myydään samanikäisia ja -kokoisia taloja 400 000 eurolla.

Vierailija
13/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka pitäisi nyt tietää tarkoittaako ap sudeettiauleella sanan varsinaista merkitystä vaiko jotain omaa määritelmää kehäkolmosen ulkopuolisista alueista?

Vierailija
14/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoittaa omaa määritelmää kehäkolmosen ulkopuolesta.

ap

Vierailija
15/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne susirajalle mahtuu, tervetuloa! Ei kannata paskahuussissa asua, täällä on ihan nättejä taloja edullisesti. 

Vierailija
16/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuolla hinnalla saa kelpo asunnon pk-seudulta. Muutama kymppi lainaa tuohon, niin avot. Hyviä ja tilavia asuntoja löytyy.

Vierailija
17/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsipäs 16 kiva ja hyvä asunto tuohon hintaan 5 henkiselle perheelle ja laita linkki!

Vierailija
18/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyhky. On se raskasta miettiä noinkin kurjia asioita. Olen 25 ja velaton liki 200 neliön talon toinen omistaja maaseudulla. Mies omistaa puolet. Miehen elinkeino urakoinnissa, jotta Helsingissä olisi teillä niissä betonilaatikoissa lämmin. Itse olen matkailupuolella työntekijänä kun täytyyhän helsinkiläisten päästä välillä maalle matkustelemaan. Nyt kun talosta on remontti valmis, alan katselemaan mukavaa mökkitonttia johon voimme rakentaa uuden mökin :) Ei tienata hemmetinmoisia summia, mutta juuri sopivasti, joka mahdollistaa meille mukavan elintason täällä korven kätköissä

Vierailija
19/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä muuttaisin jonnekin hikiseen Helsinkiin (pk-seudulle) kun täällä voin nauttia kauniista asunnosta meren rannalla (on muuten keittiön ikkunasta kiva merinäköala)?

Ja kyllä minulla on ihan oikeus iloita siitä, että asunto on maksettu ja rahaa jää enemmän. Ei se ole hesalaisten yksinoikeus. Jos noin kyrsii niin muuta muualle.

Vierailija
20/60 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa tyyleissä asua on omat hyvät ja huonot puolensa. Suomessa saa onneksi vapaasti muuttaa ja aika moni kokeileekin asumista useammassa paikassa. Tuo asuntojen hinta on suurin syy itselleni miksi yritän pysyä pois pääkaupunkiseudulta niin pitkään kuin mahdollista. Toivottavasti työtilanne sen mahdollistaa.