Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkki että sinullakin on varaa reissata!!!

Vierailija
02.08.2013 |

siis vinkki teille joilla ei ole varaa matkustaa. Me matkustetaan paljon, rakastan sitä ja laitan kaikki rahaní siihen. Esim viime vuoden aikana- viime kesänä Paris, syksyllä Rooma, hiihtolomalla Berliini ja toukokuussa Egypti. Nyt kohta suunnataan Mallorcalle. Vain yksi näistä on ns chartermatka, se oli Egyptin reissu joka sitten maksoikin 750e/ nuppi. Pariisin hintaa en muista mutta esim Rooman reissu (kävin kaverin kanssa)  tuli maksamaan 275e /henk (lento + 3 hotelliyötä). Berliininreissu 250e/henk ja nyt mallorcan viikonmatkasta maksetaan 375e/henk. Kannattaa a) olla AJOISSA liikkeellä, nämä varaukset tehty n 5-6kk ennen itse matkaa. Kun vertaa mitä vastaava matka olisi maksanut 1-2kk ennen on lähes tupla hinta. Toiseksi kannattaa surffatat netissä PALJON ja USEIN niin yhtäkkiä tulee vastaan joku halpa lento ja sitten täytyy TOIMIA eikä jäädä miettimään. Olen kyllä istunut 8-10 tuntia / reissu netissä etsimässä ja vertailemassa. Mutta kannattaa jos haluaa reissata.  Joskus tuntuu että toiset valittaa jatkuvasti ettei ole varaa jne, lähtevät sitten esim Helsinkiin tai Tukholmaan ja - voila - siinä on mennyt melkein sama summa. Sivuja missä kannattaa pyöriä on esim halvatlennot.fi, momondo.fi, supersaver.fi, travellink.fi, travelstart.fi --- niitä on useita, lycka til!!!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole pieniä lapsia ja 1500 voisin vuodessa johonkin reissuun laittaa, mukaan voisi ottaa vaikka miehen ja tuon pojan joka on nyt intissä ja päässee sieltä joskus keväällä tai kesällä pois. Keskituloisia palkansaajia ollaan. Viime aikoinan olen kuitenkin säästänyt autoon, joten matkustaminen on siksi pois. Tallinnassa sentään käytiin kesäkuussa. 

Vierailija
42/48 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta MINÄ en halua laittaa kaikkia rahojani matkusteluun. Tykkään syödä joskus ravintolassa, tykkään viedä lapsia huvipuistoon, tykkään sisustaa muutenkin kuin lataamalla kuvia pinterestiin, tykkään että meillä on iso talo ja kaksi autoa. Ja niin paljon muuta minkä jälkeen on vasta SE matkustelu. Käydään koko perhe kerran vuodessa etelässä, yleensä Kanarialla, yhden reissun hinnaksi tulee viitisen tonnia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 15:35"]

Tässä meidän vinkki. 

Kanna kaikki romusi yhteen makuuhuoneeseen, lukitse ovi ja vuokraa loppu asunto. Lopeta lehtitilaukset, netti tms juoksevat kulut. Laita auto seisontaan.

Mulla on yksiö, vuokralla, yhtenäinen, avokeittiöllä. Lehtiä ei tule, netti kuuluu vuokraan. Autoa ei ole. Lisää vinkkejä? 

Tosin, mulla on säästöjä että voisin tehdä mukavankin matkan, mutta kun nimenomaan säästän autoon ja asuntoon....

Kun minimoi juoksevat kulut suomessa, on varaa lomailla edullisessa kohteessa vaikka koko talvi pienelläkin budjetilla. Esim jos toinen saa kotihoidontukea ja toinen on vuorotteluvapaalla jää rahaahelposti säästöönkin.

[/quote]

Vierailija
44/48 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:38"]

Muuten hyvä, mutta MINÄ en halua laittaa kaikkia rahojani matkusteluun. Tykkään syödä joskus ravintolassa, tykkään viedä lapsia huvipuistoon, tykkään sisustaa muutenkin kuin lataamalla kuvia pinterestiin, tykkään että meillä on iso talo ja kaksi autoa. Ja niin paljon muuta minkä jälkeen on vasta SE matkustelu. Käydään koko perhe kerran vuodessa etelässä, yleensä Kanarialla, yhden reissun hinnaksi tulee viitisen tonnia.

[/quote]

Ei kai sinua kukaan ole pakottamassa matkustamaan? Tämä ketju on tarkoitettu ennemminkin niille marisijoille, jotka itkee aina, ettei ole varaa matkustaa ja sitten tuhlailee rahansa tupakkaan, asumiseen tai muuhun. 

Totuushan on, että jos ihminen ei kuulu siihen parhaiten tienaavien ryhmään, niin kaikkea ei voi saada. Pitää priorisoida, mikä itselle on tärkeää. Yhdellelle se on mukava asuminen, toiselle kalliit harrastukset, kolmannelle matkustelu jne. Keskituloinen voi luultavasti panostaa pariinkin eriin osa-alueeseen, mutta heikkotuloisempi voi joutua päättämään yhden ainoan asian, johon haluaa rahallisesti panostaa ja muissa pitää pihistellä. 

Vierailija
45/48 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä pitää syödä pihvejä, juustoa, juoda vichya ja limsaa. Ja pienistä virroista syntyy iso meri ja ihmetellään, että mitenkäs MEILLÄ ei jää mitään ylimääräistä, vaikka molemmat on töissä ja palkkakin ihan hyvä? Noh, sitä sopii miettiä. Elämä on valintoja.

[/quote]

Heikosti ovat asiat jos teillä ei ole varaa edes normaaliin perusruokaan. Omat vanhempani ovat pienituloisia duunareita mutta oli minulla sentään lapsena joka päivä lautasella muutakin kuin perunaa tai riisiä. Matkustelu kannattaa unohtaa jos pitää säästää normaaleista elämisen kuluista. Ne jotka  käyvät kerran vuodessa Thaimaassa ovat yleensä sen verran isotuloisia että normaalien elinkustannusten maksaminen ei tuota mitään vaikeuksia.

Vierailija
46/48 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisimme matkustaa ulkomaille, jos jättäisimme väliin joka kesäisen mökinvuokraus viikonlopun tai jättäisimme väliin myöhemmin syksyllä Lapin matkan. Mutta koska emme halua näistä luopua, emme matkusta ulkomaille. 

Vierailija
47/48 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:51"]

Heikosti ovat asiat jos teillä ei ole varaa edes normaaliin perusruokaan. Omat vanhempani ovat pienituloisia duunareita mutta oli minulla sentään lapsena joka päivä lautasella muutakin kuin perunaa tai riisiä. Matkustelu kannattaa unohtaa jos pitää säästää normaaleista elämisen kuluista. Ne jotka  käyvät kerran vuodessa Thaimaassa ovat yleensä sen verran isotuloisia että normaalien elinkustannusten maksaminen ei tuota mitään vaikeuksia.

[/quote]

Jos matkustelu on tärkeää, niin miksei saisi säästellä peruselämisessä, että siihen on enemmän rahaa?

Perusruokaa saa huomattavasti edullisemminkin kuin paistamalla joka päivä pihviä tai ostelemalla päivittäin kalliita erikoisjuustoja. Ruokakaupassa tehtävillä valinnoilla voi säästää pitkän pennin ja silti kotona syödään monipuolisesti ja terveellisesti.

Vierailija
48/48 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä halvinta matkustelua olisi äkkilähdöt pakettimatkoilla. Niillä on tosin aika rajatut määränpäät ja aikataulut mutta jostainhan se säästö tulee. 

Kuitenkin vaikka olisi miten halpaa, me ei matkustella koska saan paremman mielen antamalla unicefille sen pienen rahan jonka voisin säästää kuukausittain matkoja varten. Kymmenellä eurolla kuussa joku pieni lapsi jossain voi saada hiukan helpotusta kovaan elämäänsä. En minä tarvitse ulkomaanmatkoja kun elämä on muutenkin hyvää ja onnellista. Mustikkametsä ja uimaranta voi oikeasti riittää jollekin eikä kaikki haaveile että olisipa rahaa Pariisiin. Älä ap turhaan sääli meitä, ihmisiä on monenlaisia ja jotkut on onnellisia siitä vähästä ilman maailmanmatkailua.

Nimim. Äitini käskee säästämään taloa varten mutta hittojako minä omalla talolla kun on jo katto pään päällä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän