Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset työttömät eivät mene poimimaan marjoja?

Vierailija
02.08.2013 |

Suomessa on aika läjä työttömiä. Miksi esim. marjanpoimijat, siivoojat jne. ovat nykyään liki pääsääntöisesti ulkomaalaistaustaisia? Joutuisiko suomalainen työtön heräämään liian aikaisin, hikoilemaan tai luopumaan jostakin tuesta?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:09"]

Menisitkö itse jos jäisit työttömäksi? Jollain minimiminipalkalla tekemään kovaa duunia 8 / päivä, jonka seurauksena menetät työmarkkinatukesii tai ansiosidonnaisen päivärahasi? Enpä oikein usko, että menisit, se on niin helppo huudella puskista mitä kaikkea työttömien pitäisi tehdä. Kun asetat itsesi samaan asemaan, jos vaan kykenet, niin auttaa paljon ajattelussasi.

[/quote]

Marjanpominnan tulot on verotonta. Ei ne vaikuta tukiin. Keksitään vain syitä, että ei tarvitse tehdä mitään. Lakkaa poimimalla päsee parhaimillaan 5 000 e verottomiin tuloihin.,

[/quote]

Mä asun kaupungissa, mulla ei ole autoa. Bussit ei kulje lakkasuolle. Enkä tunne tän alueen marjametsiä/lakkasoita, olen muualta tänne muuttanut. Pyörä mulla kyllä on, mutta väitän ettei sillä kovin hyvin niitä kerättyjä marjoja kuljetella, ainakaan niin että niillä tollasia tilejä tekis. No, onneksi en olekaan työtön :)

Vierailija
42/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät voi myös kalastaa ja metsästää. Nämähän on ne palstan vinkit työttömille ja köyhille. Marjasta, kalasta ja metsästä.

On halpaa ja helppoa :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 14:00"]

Minä olin eilen ihan hyvällä paikalla mustikassa ja sain neljä litraa noin kahdessa ja puolessa tunnissa. Siitä ei taida kovin hyvä tuntipalkka kertyä:D

[/quote]

Vähän sama kokemus. Siis, en ole työtön (mies tosin on) mutta käyn omiin tarpeisiin poimimassa marjoja (lähinnä mustikoita). Eipä noilla mustikoilla kyllä tiliä tehdä, vaikka tosiaan oli melko hyvä marjapaikka. Tällä suunnalla on myös se ongelma, että poimijoita on paljon ja metsää suht vähän. Eli periaatteessa pitäisi autolla lähteä ainakin parinkymmenen kilometrin päähän ja veikkaan, että työtön jäisi jopa miinukselle. 

Tällä suunnalla tuo työttömyysprosentti on melko suuri, kiitos viime aikaisten irtisanomisten. Monet työttömät käyvät kuitenkin kalassa (usealla on vene ja verkot, jotka he ovat ostaneet silloin ovat olleet töissä ja yrittävät niistä tietenkin pitää kiinni kynsin ja hampain) ja myyvät kaloja sitten pimeästi. Muutamasta siiasta saa jo ihan mukavasti rahaa. Noh, meidän perhe tekee ihan samaa, koska välillä kalaa vain tulee niin paljon ettei viitsitä vain heittää pakkaseen. Mieluummin myydään tuttaville (ja halvemmalla tietenkin kuin mitä kaupassa).

Vierailija
44/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kolmen lapsen töissä käyvä perheenäiti otan joka kesä lomaa töistä marja-aikaan. Kerään muutaman päivän aikana omaan pakkaseen, äidilleni ja loput menee myyntiin. Meidän paikallislehdessä marjanostaja ilmoittaa, minä päivänä ja missä ovat ostamassa. Paikka on yleensä huoltoaseman piha tms. Sinne vien siivotut marjat ja rahaa saan myytyjen kilojen mukaan. Tänä kesänä en kerää myyntiin, koska marjanostaja ilmoitti lehdessä, ettei osta tänä vuonna täältä lähialueelta. En ala marjoja kuskaamaan kymmeniä kilometrejä.

Vierailija
45/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun joku kysyi täällä(tai jossain toisella keskustelupalstalla) marjastamisneuvoja, sai vain kettuiluja vastauksesksi. Lytättiin heti ja sanottiin ettei aloittelijalla ole mitään saumaa saada tuloja marjoista.

Vierailija
46/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkin pidemmän aikaa työttömänä oleva keksii kaikki keinot helpottaakseen elämäänsä. Totta hel...ssä kalastaa, sienestää, marjastaa yms. jos se suinkin on mahdollista. Ylimääräiset myös myydään. Yleensä vain myyjät ja ostajat eivät kohtaa. Siellä missä on marjoja , ihmiset keräävät ne itse. Paljonko maksat marjoita tai sienistä?Olen lomalla ja osa-aikatöissä eli aikaa olisi ja rahantarvetta. Ne vain pitää hakea kotoa, koska minulla ei ole varaa bensaan.

Ihmisillä on tarjota hyviä teorioita toisille. 

Vierailija
47/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisten poimijoiden kotimaassa on ihan toinen elintaso kuin täällä. Nuo poimijathan ovat alemman tulotason maista - vai onko joku kuullut usalaisita, sveitsiläisistä tai ranskalaisista poimijoista?Joku 5000e (mikä on huippuansio, eikä jokaisen poimijan tulos) voi olla monen vuoden palkka kotimaassa.

Jos poimimisessa pääsisi 20000 €+ ansioihin, niin kyllä suomalaisetkin työttömät kiinnostuisivat.

Vierailija
48/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:57"]

Joutuisiko suomalainen työtön heräämään liian aikaisin, hikoilemaan tai luopumaan jostakin tuesta?

[/quote]

Kyllä, kyllä ja kyllä!

Ulkomaalaiset tekee kovaa duunia 14 tuntia päivässä, jotta pääsevät palkoille.

Ei siellä näy suomalaisia opiskelijoitakaan, mutta arvaapas missä näkyy?

Siellähän ne on toimeentulotukiluukulla , kun eivät saaneet kesätöitä.

[/quote]

Kiinalainen poimii 8 tuntia marjoja suomalaisella tuntipalkalla ja lähettää palkan kotiinsa perheelleen -> perhe elää sillä rahalla herroiksi. 

Suomalainen poimii 8 tuntia marjoja suomalaisella tuntipalkalla ja kun kk:n päästä saa tilille palkkansa saa mennä kerjäämään toimeentulotukea ja selittää työvoimaviranomaisille että miksi edes meni töihin. 

Vierailija
49/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 14:00"]

Minä olin eilen ihan hyvällä paikalla mustikassa ja sain neljä litraa noin kahdessa ja puolessa tunnissa. Siitä ei taida kovin hyvä tuntipalkka kertyä:D

[/quote]

Vähän sama kokemus. Siis, en ole työtön (mies tosin on) mutta käyn omiin tarpeisiin poimimassa marjoja (lähinnä mustikoita). Eipä noilla mustikoilla kyllä tiliä tehdä, vaikka tosiaan oli melko hyvä marjapaikka. Tällä suunnalla on myös se ongelma, että poimijoita on paljon ja metsää suht vähän. Eli periaatteessa pitäisi autolla lähteä ainakin parinkymmenen kilometrin päähän ja veikkaan, että työtön jäisi jopa miinukselle. 

Tällä suunnalla tuo työttömyysprosentti on melko suuri, kiitos viime aikaisten irtisanomisten. Monet työttömät käyvät kuitenkin kalassa (usealla on vene ja verkot, jotka he ovat ostaneet silloin ovat olleet töissä ja yrittävät niistä tietenkin pitää kiinni kynsin ja hampain) ja myyvät kaloja sitten pimeästi. Muutamasta siiasta saa jo ihan mukavasti rahaa. Noh, meidän perhe tekee ihan samaa, koska välillä kalaa vain tulee niin paljon ettei viitsitä vain heittää pakkaseen. Mieluummin myydään tuttaville (ja halvemmalla tietenkin kuin mitä kaupassa).

[/quote]

Tällä bensanhinnalla ei lähde poimimaan muutamaa ämpäriä kovin kauas. Miinukselle menee.

Hyvätuloisten on niin helppo olla alentuvia. Köyhät ja työttömät naiset jourtaisi lapsineen huoriksi, kuten thaikut.

Vierailija
50/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:43"]

Koska se häiritsisi sohvalla makuuta.

Puolukoitakin kasvaa ympäri Suomea, ja ne on yleensä helppokulkuisessa maastossa ja nopeasti tulee saalista.

Mut ei, sohvalla on mukavampaa.

[/quote]

Tiedätkö, tällaisista kirjoittajista minulle tulee mieleen isäni. Hyvätuloinen paska, joka koko ajan haukkui köyhiä ja työttömiä. Yök, mikä paskaäijä. Ei ymmärrystä mitään muuta kuin oma napa vain.

Hahahaha, kun äijä sairastui ja äiti jätti ja joutui elämään yksin. Kyllä sitten olisi kerjännyt sääliä. Mutta sanoin sille, että niin makaa kuin petaa. Eikö se niin mene, että vain paskaraukat makaa kotona yksin sairaana, kun eivät viitsi pitää itsestään huolta ja läheisistään.

Hahahaa, sinunkaltaisille on aivan oikein, jos joskus käy huonosti.

[/quote]

Onko herne sohvatyynyn alla häiritsemässä Ostos-TV:n katselua?

[/quote]

Ei jouda ostostv-tä katselemaan, kun on töissä. Mutta ihmettelen töissäkäyvänä, miten muut töissäkäyvät voivat olla noin alentuvia köyhiä kohtaan. Toivottavasti löydätte sananne joskus edestänne ja muistatte kaikki pahan, mitä olette tänne kirjoittaneet.

Vierailija
51/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelta työttömältä olen kuullut, että "minähän en mihinkään paskahommiin lähde". 

Vierailija
52/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mä en mitenkään kerkiä poimimaan niitä marjoja. Oon jo velvoitetyössä ambulanssin katolla huutamassa pii-paata, ja sit toimin liikennevaloissa sokeita varten piippaamassa myös. Terv. vajaakuntoinen työtön valtiot.maisteri.

Vierailija
53/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 14:41"]

Työttömät voi myös kalastaa ja metsästää. Nämähän on ne palstan vinkit työttömille ja köyhille. Marjasta, kalasta ja metsästä.

On halpaa ja helppoa :))

[/quote]

Mun mies kalastaa ja metsästää, ja voi luoja, miten niihin menee rahaa! Onneksi miehellä on työpaikka, jonka turvin pystyy harrastuksensa rahoittamaan. Siinä tulee lihalle ja kalalle hirveä kilohinta, mutta mies itse ajattelee, että ne tulee harrastuksen sivutuotteena.

Mies tykkää myös marjastamisesta ja kerää meille mustikat ja puolukat talveksi. Vaikka hän on hyväkuntoinen, niin kyllä se marjanpoiminta raskasta hänen mielestään on.

Vierailija
54/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo huudella sieltä ! Mä itse henk.kohtaisesti inhoan jotain marjojen keruuta metsästä ( sienet eri juttu ) enkä pätkääkään vaatisi, että työttömien pitäisi ne kerätä. Ja jep, en ole työtön. ituttaa vaan niiden puolesta tälläiset älyvapaat ehdotukset. Mene itse keräämään.

Vierailija
55/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:09"]

Menisitkö itse jos jäisit työttömäksi? Jollain minimiminipalkalla tekemään kovaa duunia 8 / päivä, jonka seurauksena menetät työmarkkinatukesii tai ansiosidonnaisen päivärahasi? Enpä oikein usko, että menisit, se on niin helppo huudella puskista mitä kaikkea työttömien pitäisi tehdä. Kun asetat itsesi samaan asemaan, jos vaan kykenet, niin auttaa paljon ajattelussasi.

[/quote]

Marjanpominnan tulot on verotonta. Ei ne vaikuta tukiin. Keksitään vain syitä, että ei tarvitse tehdä mitään. Lakkaa poimimalla päsee parhaimillaan 5 000 e verottomiin tuloihin.,

[/quote]

Noita lakkoja ei vissiin kasva esim. Vantaan Myyrmäessä ? Kaikki ei asustele lakkasuot takapihanaan. Muistakaa se.

Vierailija
56/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:50"]

Arvostankin näitä ulkomaisia marjanpoimijoita, minusta ei siihen olisi

[/quote]

Avutonkin vielä..

[/quote]

Olisi todella kiva tietää, että mikä sä olet...

Vierailija
57/58 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 15:01"]

Viimeksi kun joku kysyi täällä(tai jossain toisella keskustelupalstalla) marjastamisneuvoja, sai vain kettuiluja vastauksesksi. Lytättiin heti ja sanottiin ettei aloittelijalla ole mitään saumaa saada tuloja marjoista.

[/quote]

Tällä palstalla mielipiteet muuttuu aina tapauskohtaisesti.

Vierailija
58/58 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-