Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hirveä ystävä..

Vierailija
02.08.2013 |

Miten tämä ystävyys menikään näin, ystävä (tai ainakin luulin niin) joka oli mukava, kuunteli, avautui, pyysi apua ja auttoi takaisin..

Alkoi yhtäkkiä seurustella ja hänestä tuli ihan päin vastainen, alkoholi maistuu ihan viikkoja kestäviä putkia, varastaa, hajoittaa muttei korvaa, vaatii, kokeilee valehdella hänen virheensä minun niskaani, keksii minulle suhteita, väittää että yritän rikkoa kaikki hänen välinsä, lesottaa että hänellä on kavereita, minulla ei mutta ai kauhea mikä draama show siitä syntyy kun hän näkee että joku tulee luokseni kahville.

Nyt kun löysin unelmieni miehen, hän yrittää väittää että se komea, korkeasti koulutettu, sivistynyt, kuntoileva mies olisi väkivaltainen, kun sanoin että lopettaa juttu vain paheni. Kovasti kokeilee väittää että tämä mies haukkuisi häntä, (mies ei ole minun kuullen mitään sanonut ja asuu eripaikkakunnallakin jossa tällä ystävättärellä ei ole tuttujakaan). Miehellä on kuulemma toinen nainen kun ei ole kokoaika luonani. Mutta mitäpä tommoinen ihminen joka välttelee töitä, tietäisi mitä mies viikot tekee. Sitten hän päätti että se mies haluaisi hänet ja ei ymmärrä ettei hän elämäntapoinensa ja ajatusmaailmansa kanssa mitenkään sytytä miestä. Hän kuitenkin päätti että hän nyt iskee minun miehen. Siinä kokeilkoot.

Minusta on hänen mielestään tullut häntä vastaan juoniva narttu, joka valehtelee hänelle hänen miehestään, minulla muka alkoholin kanssa ongelma, väittää että olen hänelle velkaa. Haukkuu ulkonäköäni. Minulle ei voi puhua kun juonin häntä vastaan.

Todellisuudessa en ole huvittunut puhumaan hänestä tasan mitään minnekkään, ei kiinnosta.. Heidän viinan aiheuttamat tappelunsa joissa hajoaa puoli kämppää pöytiä myöten ei ole ongelmani. Hänen hieno miehensä ei tee mitään, haukkuu ihan ystäväni kuullen minua ja mitään en muka saa takaisin sanoa.

Ainoa asia mikä minua kiinnostaisi, olisi saada ystävyys takaisin.

onko se mahdotonta vai pitääkö minun vain kokeilla hakea tavarani hänen luotaan ja unohtaa koko kaveri?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivautua? Parasta on katkaista välit.

Vierailija
2/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Millaisia vihollisia sinulla on jos ystävät ovat tuollaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vaivautua. Mutta kuvailemasi ystävä kuulostaa siltä, että hän on joko sairastunut johonkin mielisairauteen (esim. bipolaarihäiriö tms) tai sitten hänellä on joku persoonallisuushäiriö..

Vierailija
4/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasen kohdalla jättäsin tavaranikin hakematta, ellei olisi jotain todella todella tärkeää jäänyt hänen luo. Vaihda numerokin, tyyppihän on täys sekopää. Ja kyllä, mullakin on ollut samanlainen kaveri, kun meininki vaan jatkui ja paheni, niin kyllä poltin sillat takanani eikä ole tullut ikävä.Ennen pitkää se sekoaa kaikesta alkoholimäärästään ja käy käsiksi ihan fyysisesti "riidan" tullen. Mieti nyt hetkin ihan itseäsi ja omaa vointiansi, eikö se olisikin parempi ilman tätä henkilöä lähipiirissä, eikö?

Vierailija
5/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:48"]

Tollasen kohdalla jättäsin tavaranikin hakematta, ellei olisi jotain todella todella tärkeää jäänyt hänen luo. Vaihda numerokin, tyyppihän on täys sekopää. Ja kyllä, mullakin on ollut samanlainen kaveri, kun meininki vaan jatkui ja paheni, niin kyllä poltin sillat takanani eikä ole tullut ikävä.Ennen pitkää se sekoaa kaikesta alkoholimäärästään ja käy käsiksi ihan fyysisesti "riidan" tullen. Mieti nyt hetkin ihan itseäsi ja omaa vointiansi, eikö se olisikin parempi ilman tätä henkilöä lähipiirissä, eikö?

[/quote]

olisi todella ihana saada hengähtää ja pistää välit poikki, tämä ihminen vain asuu liian lähellä ja pienellä paikkakunnalla. ja mitä tuohon tavaroiden  jäämiseen tulee niin kyllä ne on mystisesti kadonneet kämpästä tai aikoinaan "lainattu".

Vierailija
6/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:43"]

Ei kannata vaivautua. Mutta kuvailemasi ystävä kuulostaa siltä, että hän on joko sairastunut johonkin mielisairauteen (esim. bipolaarihäiriö tms) tai sitten hänellä on joku persoonallisuushäiriö..

[/quote]

itsekkin olen katsonut tuota touhua ja alkanut epäillä huomionhakuista persoonallisuus häiriötä.. hän on vain valehdellut minusta kaikille sukulaisilleen niin en saa sanaakaan heidän suuntaan perille että apua hän kaipaisi eikä sääliä.

Vierailija
7/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

itsekkin olen katsonut tuota touhua ja alkanut epäillä huomionhakuista persoonallisuus häiriötä.. hän on vain valehdellut minusta kaikille sukulaisilleen niin en saa sanaakaan heidän suuntaan perille että apua hän kaipaisi eikä sääliä.

Vierailija
8/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:51"]

[/quote]

olisi todella ihana saada hengähtää ja pistää välit poikki, tämä ihminen vain asuu liian lähellä ja pienellä paikkakunnalla. ja mitä tuohon tavaroiden  jäämiseen tulee niin kyllä ne on mystisesti kadonneet kämpästä tai aikoinaan "lainattu".

[/quote]

vois lisätä että tavara listaa on ihan pyyhekumsita toppatakkiin, kiharrusrautdasta sahaan.. siskoni ulkomaanmatkalta tullut tuliais kuppi näytti olevan mukava tuhkakuppi.

ja näin ei olisi käynyt jos olisin jättänyt vara-avaimen antamatta kun tyhmyyttäni luulin ettei tällaista voisi tapahtua. Avaimen otin heti pois.. mutta liian myöhään.

Vierailija
9/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi kirjoitus virheet..

Vierailija
10/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:51"]

[/quote]

[/quote]

vois lisätä että tavara listaa on ihan pyyhekumsita toppatakkiin, kiharrusrautdasta sahaan.. siskoni ulkomaanmatkalta tullut tuliais kuppi näytti olevan mukava tuhkakuppi.

ja näin ei olisi käynyt jos olisin jättänyt vara-avaimen antamatta kun tyhmyyttäni luulin ettei tällaista voisi tapahtua. Avaimen otin heti pois.. mutta liian myöhään.

[/quote]

Varmaan hankala toimia kun asutte pikkupaikkakunnalla. Saatko ystäviä puolellesi? Niin kuin henkiseksi tueksi koko ihmisestä irtautumiseen. Laita tekstari sille tyypille jossa pyydät kaikkia tavaroita takaisin, säilytä viesti/nauhoita puhelu, ja tee rikosilmoitus jos ei suostu antamaan. Varkaus on varkaus vaikka olisi itse annettua vara-avainta käytetty. Mutta ihan oikeasti, ei tollasen tyypin kanssa auta ku se pesäero. Älä jää tuollaisen ystäväksi. Jos "ero" menee hankalaksi, eli alkaa häiriköimään/stalkkaamaan, uhkaa väkivallalla jne, niin sitten uutta rikosilmoitusta kehiin (kotirauhan häirintä mikä sisältää jatkuvan soittelunkin, uhkailu) ja lopulta jos mikään ei auta niin lähestymiskiellon haku. Toivottavasti ei nyt poliisiasiaksi mene, mutta on sekin mahdollista jos tyyppi on noin häiriintynyt!

Vierailija
11/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea loppuun. Ystäväsi on selvästi mielisairas. Mitä siinä nyt voi tehdä jos omaa sairaudentuntoa ei ole?

Vierailija
12/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on valehdellut täälläpäin asuvat ystäväni minua vastaan juoppo porukkansa kanssa.. olen jo uhkaillut poliisilla mutta hän ei kuulema tule myöntämään mitään ja heitä on hänen mielestään enempi todistamassa minua vastaan.

Vierailija
13/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet?

Vierailija
14/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:05"]

Huumeet?

[/quote]

en usko, olisin itse kyllä nähnyt, huomannut tai haistanut 

Vierailija
15/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 08:55"]

[/quote]

[/quote]

Voisikohan kyseessä olla mania tai sitten skitsoaffektiivinen häiriö? Tuli mieleen, että ehkä hän itse oikeasti uskoo valheisiinsa, ne ovat hänelle todellisuutta.. Jokatapauksessa tarvitsisi apua.

Vierailija
16/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä unelmamiehellä todellakin on muita naisia lisäksesi. "Jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, harvemmin se sitä on."

Vierailija
17/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida nyt vähän kriittisestikin. Tuskin se ystäväsi pystyy olemaan looginen ja järkevä muiden seurassa ja sinulle sitten juoppo ja mielisairas. Eli jos siis koko ystäväpiirisi on hänen puolellaan, on ystäväpiirissäsi vikaa tai sitten sinussa. Ihan järjellä ajateltuna.

Teepä seuraavat asiat:

1) Katkaise välit ystävääsi. Jos ei haittaa sahat ja kihartimet, niin anna pitää. Voi olla helpompaa, kun ei tarvitse kiposta ja kaposta taistella.

2) Juttele läheistesi kanssa. Siis sellaisten, joihin luotat. Kerro tilanteesta ja pyydä apua/tukea. Jos tällaisia läheisiä ei ole/ ovat ystäväsi puolella, joudut kyllä vähän miettimään itsekriittisesti, miksi on näin. Vaikka ystäväsi olisi kuinka taitava manipuloija, niin ei hän voi olla juoppo niin, etteivät muut sitä muka näkisi.

3) Käy hakemassa ulkopuolista apua tilanteeseesi. Juttelu lääkärille, työpsykologille tai muulle ammattilaiselle voi avartaa vähän katsontakantaasi ja voit huomata, minkälaisessa piirissä oikein kuljeskelet. Miten olisi muutto miesystäväsi paikkakunnalle?

Tällaisissa asioissa ei ole voittajia eikä häviäjiä. Jos ystäväsi on sairas ja juoppo. hän kärsii joka tapauksessa ja muut kyllä tajuavat, mistä on kyse. Jos hän on ovela manipuloija, hän ottaa kohteekseen jonkun toisen, ja vähitellen tajutaan taas, mistä on kyse. Jos sinä olet tässä se sairas osapuoli, parannut parhaiten, kun saat tukea ja ystävällistä apua eikä tuollaista syyttelyä. Siis vaihda maisemia ja toivu.

Vierailija
18/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:27"]

Ehkä sillä unelmamiehellä todellakin on muita naisia lisäksesi. "Jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, harvemmin se sitä on."

[/quote]

ei kaikki miehet pyöritä montaa naista.

Vierailija
19/26 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti 18 kirjoittajalle..  Odotinkin jotain tällaista viestiä. hänellä ei ole kuin aikaa mennä ja selittää, itselläni on työ joka vie lähes kaiken aikani enkä ehdi korjaamaan jokaista tarinaa. Kaiken kehystää tämä että hän on aikaisemmin väittänyt että olen hänelle paska kaveri ja hän kärsii (tuli julki kun käskin hänen korvata tuhon jälkensä ja kieltäydyin lainaamasta=antamasta rahaa). Suulas muttei kovinkaan fiksu. Ehkä minä tämän vielä selvitän niin että haen todellakin tavarani pois ja joudun itse poliisi kuulusteluun "hänen ryöstöstään".

Vierailija
20/26 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:35"]

viesti 18 kirjoittajalle..  Odotinkin jotain tällaista viestiä. hänellä ei ole kuin aikaa mennä ja selittää, itselläni on työ joka vie lähes kaiken aikani enkä ehdi korjaamaan jokaista tarinaa. Kaiken kehystää tämä että hän on aikaisemmin väittänyt että olen hänelle paska kaveri ja hän kärsii (tuli julki kun käskin hänen korvata tuhon jälkensä ja kieltäydyin lainaamasta=antamasta rahaa). Suulas muttei kovinkaan fiksu. Ehkä minä tämän vielä selvitän niin että haen todellakin tavarani pois ja joudun itse poliisi kuulusteluun "hänen ryöstöstään".

[/quote]

En ole 18, mutta älä nyt ainakaan sinne lähde yksin tavaroita hakemaan. Laita sille tekstari että haluaisit kaikki hänen ottamat tavarat (luettele osa) takaisin, että voisiko hän tuoda ne. Jos vastaa että ei, niin menet tekemään rikosilmoituksen. Kyllä sussakin kuulostaa olevan jotain marttyyrin vikaa nyt. Sanoit että ystävälläsi on aikaa puhua ja selittää, kun olet töissä. No kellä ihmeellä on aikaa niitä kuunnella ja uskoa? Jollain juopporemmillä? Mitä ihmettä sinä sellaisten mielipiteellä teet. Siinä piettäkööt yhessä sua millasena ihmisenä huvittaa. Perussääntö olkoon että se joka tuollasen ihmisen tuollasia puheita uskoo, ei ole sun arvonen tyyppi. Vai oletko itse osa tätä ihme juopporemmiä? En nyt tajua alkuunkaan.

[/quote]

itse välttelen tätä juoppo remmiä parhaani mukaan.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä