Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työkaveri ottaa sinuun yhteyttä kesälomallasi? Sellainen jonka kanssa et ole vapaa-ajallasi tekemisissä ns. kaverina muutenkin?

Vierailija
09.08.2020 |

Minun mielestäni ei saa ottaa. En ole sellaisessa asemassa että minun mielipiteelläni olisi minkäänlaista arvoa että sitä täytyisi kysellä kesken lomani.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Vaikka olen ns. siinä asemassa jolta kysytään, niin kyllä saa olla hätätilanne että saa olla yhteydessä. Sijaiset hoitaa työasiat lomani aikana.

Vierailija
2/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rivisairaanhoitaja, joten ei saa.

Vierailija
4/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Joskus joku yrittää, laitan blokkiin saman tien.

Vierailija
5/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä. Siitä syystä en anna numeroani työtovereille.

Vierailija
6/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tai sitten palkankin pitäisi olla sen mukainen. 

Vierailija
7/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, meillä on työkokemuksen kautta tullut tieto ja taito, ja useillä meistä on erikoisosaamista, jota vain se yksi osaa/tietää/osaa neuvoa, jotta ei tule firmalle tappiota niin tottakai, saa ottaa yhteyttä myös työasioissa, vastaan jos ehdin ja silloin kun ehdin.

Vierailija
8/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vaikka asema olisi jotain muutakin niin sitä varten on sijaiset/tuuraajat jotka hoitaa. Töissä ei tapahdu mitään niin tärkeää että pitäisi lomalla ja vapailla olla yhteydessä.

Vierailija
9/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En pidä heitä kavereina vaan työntekijöinä jotka ovat osa työpaikan hyötyjä tai haittoja hankkiessani pakollisen toimeentuloni. Saatan kyllä tervehtiä ja vaihtaa pari sanaa kaupungilla tavatessa, mutta en tunne heihin mitään varsinaista kaveruutta sen perinteisessä mielessä aika suuri osa heistä on lisäksi tympeitä itsekkäitä hyväksikäyttäviä m*****ja  jonkalaisia ihmisiä lähinnä karttelen ja luultavasti vetäisin turpaan jos yhteiskunnannassa sovitut moraaliset pelisäännöt ja laki eivät sitä ihan järkevästi  suunniteltuina estäisi.

Vierailija
10/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pomo yrittää tavoitella sitä kesken kesäloman. Mies laittoi sille ystävällisen viestin, että palataan asiaan kesäloman jälkeen. Töihin palattua mies otti pomonsa kanssa puheeksi, että toivoo tulevaisuudessa, että häntä ei lomalla työasioilla häirittäisi. Pahoittelujen sijaan pomo sanoi jatkossakin häiritsevänsä, jos haluaa. Kyseessä on siis ihan duunarityö. Harmi vaan, kun jatkossa ei saa sitten hätätapauksessakaan kiinni, kun täytyy lomalla laittaa estot.

Vierailija
11/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pomo yrittää tavoitella sitä kesken kesäloman. Mies laittoi sille ystävällisen viestin, että palataan asiaan kesäloman jälkeen. Töihin palattua mies otti pomonsa kanssa puheeksi, että toivoo tulevaisuudessa, että häntä ei lomalla työasioilla häirittäisi. Pahoittelujen sijaan pomo sanoi jatkossakin häiritsevänsä, jos haluaa. Kyseessä on siis ihan duunarityö. Harmi vaan, kun jatkossa ei saa sitten hätätapauksessakaan kiinni, kun täytyy lomalla laittaa estot.

Juu, ei tarvitse ihmetellä sitten jos vaikka palkankorotukset ja uralla eteneminen jää haaveeksi ja tuotannollis-taloudellisista syistä seuraavissa YT:issä saa lapun kouraan.

Itse olen asiantuntijatyössä suhteellisen pienessä firmassa ja meillä on täysin normaalia, että jos on oikeasti tarve saada joku kiinni niin myös loma-aikana soitetaan. Jokainen osaa käyttää omaa harkintaansa eikä turhaan siitä huolimatta soiteta, vaan silloin, jos tulee joku oikea hätä ja esim. tarvittavaa tietoa jostakin ei ole kuin yhdellä henkilöllä.

Vierailija
12/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Minä vastaan mitä vastaan ja milloin vastaan, enkä stressaannu ollenkaan töistä tulleista viesteistä.

Vierailija
13/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei lomalla eikä mielellään muutenkaan vapaa-ajalla.

Vierailija
14/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Paitsi jos tarvitsevat apua luottamusmiesasemani johdosta. Tosin jäseniäkin meidän alalla on vain kymmenisen, eli yhteydenottoja tulee harvoin. Pääluottamusmies on tietysti olemassa myös, mutta tämähän on vapaaehtoinen tehtävä, joten neuvon myös lomallani, jos jotain tulee.

Vierailija
15/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, on sijaiset sitä varten. Jos alan lomallakin päivystää, palan loppuun, ja paikalleni ei ole ihan kauheasti tunkua.

Vierailija
16/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa! Ei se minun lomaani millään tavalla haittaa. En ole myös koskaan ymmärtänyt tuota tiukkaa rajanvetoa, jossa työkavereita ei pidetä vapaa ajan tuttuina? Jos vaikka joku kysyy ravintolaa kotikaupungistani tai muuta vastaavaa, niin toki neuvon, samalla tapaa kuin ketä tahansa kadulla kysyvää.

17/17 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ottaa. Jos tarvitsee sellaista neuvoa tai apua jonka voin puhelimessa kertoa niin ei se minun päivää taikka lomaa pilaa. Tykkään kyllä työkavereistani vaikka en vietäkään heidän kanssa aikaa vapaa-aikanani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän