Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 15v poika ei leikkaa nurmikkoa?

Vierailija
09.08.2020 |

Asuu äitinsä kanssa kaksin ja joka ikinen kerta äiti leikkaa kohtalaisen ison pihan nurmikon. Kertaakaan en ole pojan nähnyt sitä tekevän. Kyseessä kuitenkin urheilua harrastava nuori mies.

Mikä voi olla syynä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tykkää ruohonleikkuusta...kävelee pitkin pihaa omissa ajatuksissaan ja saa hyötyliikuntaa.

Mä en ymmärrä miksi mun piti teininä sen ruohonleikkurin perässä saapastella, äiti sen okt ja puolen hehtaarin tontin halusi, emme me lapset (meidän elämämme oli vakiintunut edelliseen asuntoon ja kaverit, koulut yms siellä).

Vierailija
2/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ruoholle allerginen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillain on tuollainen tarve puuttua toisten asioihin?

Vierailija
4/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä iso nurmikko ja saastuttaa ilmaa sillä leikkurilla?

Vierailija
5/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan vastauksen saat kysymällä tältä äidiltä tai pojalta. Tai vaikka molemmilta!

Vierailija
6/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmoteltu lapsi? Ei tarvitse tehdä mitään? Meillä 15-vuotias tyttö tekee kotitöitä ja välillä leikkaa myös nurmikon.

Vierailija
7/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sitä nurmikkoa istuttanutkaan.

Zinc

Tyhmä turhia hommia tekee ..

Vierailija
8/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika ruoholle allerginen.

Tai kotitöille :D

Vierailija
9/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta ku ph alas, niin se kasvaa sammalta.

-> ei tarvi leikata

Zinc

Vierailija
10/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kysyisit pojan äidin, vaikutat olevan läheinen heidän kanssaan kun asia noin huolettaa.

Vierailija
11/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt samaa. Naapurissamme jossa asuu noin 17-vuotias poika ei ikinä osallistu mihinkään työhön vaan pelaa räiskintäpelejä sälekaihtimet auki yötä päivää. Äiti on jopa maininnut tästä. Itse ainakin tuossa iässä tajusin auttaa yh-äitiäni kotitöissä.

Noh ei ole mun ongelma rupesin vasta ajattelemaan asiaa kun luin tämän aloituksen.

Vierailija
12/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt samaa. Naapurissamme jossa asuu noin 17-vuotias poika ei ikinä osallistu mihinkään työhön vaan pelaa räiskintäpelejä sälekaihtimet auki yötä päivää. Äiti on jopa maininnut tästä. Itse ainakin tuossa iässä tajusin auttaa yh-äitiäni kotitöissä.

Noh ei ole mun ongelma rupesin vasta ajattelemaan asiaa kun luin tämän aloituksen.

Ei se lapsi ole valinnut sitäkään, että äiti on yh.

Zinc

Kantakoot aikuiset ihan itse vastuun omista valinnoistaan.

Vierailija
13/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min entinen teinipoikani, nyk. aikuinen on ihan oikeasti niin heinäallerginen, ettei voi leikata nurmikkoa. Ei voi muutamaan tuntiin edes olla pihalla leikkuun jälkeen, tuulesta riippuen toki.

Vierailija
14/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset leikkaa toisinaan nurmikon. Vanhin valittaa että tulee aina nuhainen olo. Keskimmäisellä laajat allergiat ja ihottumat niin ei aina viitsi häntäkään pyytää koska iho kutisee kun hikoilee.

Minä tykkään ruohon leikkaamisesta ja leikkaan yleensä aina vaikeat paikat (marjapensaiden alustat ym). Mutta koska minulla aurinkoihottumaa ja lisäksi monet kasvit aiheuttavat allergista ihottumaa joudun käyttämään pitkälahkeisia ja hihaisia vaatteita välttääkseni karun kutinan. Tämä tiedoksi jos joku miettii miksi kukaan helteellä leikkaisi nurtsia suojaavissa vaatteissa kuumassa.

Eli selityksiä voi olla monenlaisia.

Vierailija
15/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kieltäydyin teininä nurmikonleikkuusta koska mulla tulee muutenkin kesällä huono olo helposti, en kestä kuumaa enkä suoraa aurinkoa ollenkaan. Auttelin kyllä sisällä kaikissa hommissa, ulkotöitä en vaan suostunut tekemään. Enkä minä sitä ok-taloa ollut halunnutkaan. Mulle olisi hyvin riittänyt se rivarikämppä missä me aiemmin asuttiin, mutta äitini halusi talon jossa ihan hervottoman kokoinen piha. Muistan sanoneeni jo lapsena kun kävimme katsomassa taloja, että mä en sitten tota nurmikkoa leikkaa, jos me tänne muutetaan =D

Eli vaikkei se teini huhkikaan pihatöissä, ei se välttämättä tarkoita etteikö hän auttelisi missään asiassa sisällä. Mä olin kyllä kova esimerkiksi pesemään saunan ja ruoanlaitossa. Leivoin myös paljon ihan leipääkin meillä ja tein talvella lumityöt.

Vierailija
16/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 15-vuotiaana traktorin kopissa peltotöissä ja välillä leikkasin nurmikkoa tai olin navettahommissa.

Vierailija
17/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 15-vuotiaana traktorin kopissa peltotöissä ja välillä leikkasin nurmikkoa tai olin navettahommissa.

Nyt ei varmaan puhuta maaseudulla asuvista..

Vierailija
18/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, kun olin 15 vuotias ja äiti oli yh niin meillä äiti oli sellainen siivous/kontrolli friikki, että hän ei antanut minun siivota tai ajaa nurmikkoa. Tein aina sen jotenkin hänen mielestään väärin. Myös sekin oli väärin jos en siivonnut tai ajannut nurmikkoa. Jos ruokaakin yritin tehdä niin hän määräsi paljon saa laittaa sokeria tai suolaa. Köksän tunnilla harjoiteltiin maidottomia ruokia tekemään niin koitin kotona tehdä maidottomia lettuja niin äitini suuttui ja heitti paistinpannun seinään, kun en suostunut laittamaan maitoa taikinaan (kotiläksynä tehdä joku maidoton juttu). Pari kertaa ajoin salaa nurmikon, kun äiti oli kesäreissulla. tuli kotia niin ensimmäisenä kauheat haukut siitä, että kukat oli pilattu ja puu kaadettu jne. Oli hirveetä se aika kotona silloin kyllä. Jos yritin pestä pyykkejä niin aina oli jotain väärin. Auta armias jos meni saunaan ja piti yli minuutin ajan suihkua päällä.

Vierailija
19/19 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin 15, niin Saimaan yli hiihdettiin hakemaan maitoa 100 km ennen aamupalaa !

Zinc

Silloin tehtiin, eikä valitettu !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän