***ELOista lauantaina***
Kommentit (27)
Voi että on ollut kiva päivä, mutta aivan outo olo kun on saanut tehdä ihan mitä huvittaa! Käytettiinkin sitten monta tuntia kaupungilla pyörimiseen, käytiin ostoksilla, syömässä ja parillakin eri terassilla - mies oluella ja minä jääteellä. Ei siinä nyt ihan perinteiseen terassitunnelmaan päässyt, mutta saipahan ainakin edes kerran tänä kesänä nauttia auringosta, kylmästä juomasta ja ohikulkevien ihmisten katselemisesta. Mies ihana oli ostanut mulle aivan ihanan paksun hopeisen ranneketjun lahjaksi, vaikka pimittelikin sen antamista pitkälle iltapäivään ennen kuin koitti hänen mielestään oikea hetki:) Niin ihanaa, että välillä on näinkin ihanaa!!! Muisk!
Tildamaria, onpas teillä ollut tuuria, että olette saaneet aina tyhjän talon johon asettua taloksi! Koitahan pärjäillä loppuun saakka, toivottavasti vauveli vielä hetken malttaisi pysytellä masun puolella.
Jamssa, jaksuja iskiaksen kanssa!
Pumpuli, voi ei, ymmärrän hyvin että sua ottaa päähän! Anopit osaa välillä olla niiiiin rasittavia, vaikka hyväähän ne taitavat pelkästään tarkoittaa. Toisen kodissa suursiivouksen tekeminen on kuitenkin minustakin aikalailla yksityiselle alueelle menemistä, varsinkin jos suursiivoukseen kuuluvat kaapit ym. piilopaikat.
Pubu, meillä neiti käännettiin nokka menosuuntaan 2,5-vuotiaana, koska jaloille alkoi olla tosi vähän tilaa. Muistaakseni meidän istuimen suosituspaino naama menosuuntaan istumiseen on 18 kiloa.
Voi kuinka tämä päivä on mennyt kuin siivillä... Taidan siirtyä vielä hetkeksi sohvalle pötköttelemään ja odottelemaan auttaako Panadol tähän hedariin joka iski keskipäivällä...
Pantoufle 37+5
Puuhis: Mies lähtee kaveriporukalla moottoripyöräilemään lähinnä Saksaan ja sinne suuntaan. Muutenhan sieltä pääsisi nopeaan takaisin, mutta ajamalla onkin vähän hitaampaa ;) Mutta kuten sinäkin, minäkin oletan, että yliajalle mennään.
Vieraita olis tulossa juuri, joten pitää miettiä jotain tarjottavaa näin äkkiseltään. Huomiseen siis.
Jamssa
Kiitokset tiedosta!
Olet ensimmäinen jolta olen kuullut ensikäden infoa tuosta apparaatista. Juuri ajattelin tuota hoitoalustaa että mihinkäs sen sitten lykkään jos tuleekin pesutorni. Täytyykin mennä katselemaan jos vaikak netistä löytyisi tietoa hooverin mallista.
Ei muuten ehditty mihinkään tornikauppaan (onneksi) vielä, ehkäpä huomenna voisi.
tuuli
k.h.p:
meillä on hoover merkkinen kuivaava pesukone ja oon ollu tyytyväinen,maksoikin vähemmän kuin torni :) ja siihen saa laitettuu hoitoalustankin päälle..
joo,onoffin sivuilta bongasin tän tuotteen ja hettiin liikkeestä ku asutaan aika lähellä :)
oon kuivannukkin sillä ja oon kyllä tyytyväinen,pölyt jää koneeseen mikä on hyvä ku esim. lakanat on sellasii ölyn kerääjiä.
ajattelin samalla että saa nopeesti vaavin vaatteet kuivaksi jos tarttee :)
Nyt on lapset nukkumassa ja odottelen ukko kultaa töistä kotiin. Niin kirjoittelempa muutaman rivin kun luin oikein ajatuksen kanssa tän päivän pinon.
Sain vielä molempien lasten huoneiden ikkunat pestyä huomiseksi tai maanantaiksi jäi 2 ikkunaa. Ne täytyy pestä heti aamusta kun muuten paistaa koko päivän aurinko eikä ole yhtään mukava pestä. Noi 3 ikkunaa oli varjon puolella oli ihanan vilpoinen kun oli ikkuna kokonaan auki.
Pumpuli: Hyvin tutun kuulosto toi sun kiukuttelu. Mä kans pimahdan tosi helposti ja teen sit ite. Just viime viikolla piti kauppaan lähteä ja sanoin miehelle et mentäskö nyt et kohta on ruuhkaa. Ei ollut kuulevimaankaan. Mä otin ja pakkasin 5 omaa autoon ja hoitotytön ja lähdin kauppaan. 4 kassia tuli ruokaa joissa 16 litraa pelkkää maitoa. Nää kun kannoin parkkipaikalta sisälle, hissiin ja koti ovesta sisälle niin mies tulee keittiöön ihmetteleen. Ai sä kävit jo kaupassa. Että mä näin punaista.
Nyt unohdin jo keillä oli perätilavauvoja(kretukka?). Mutta tässä meijän kakkosen tarina. Vimesessä lääkärissä 36+2 lääkäri ei osannut sanoa kumminpäin vauva on. lähete ultraan seuraavalle päivälle 36+3 perätilassa oli. Seuraavalle päivälle 36+4 sovittiin ulkokäännös joka onnistui hyvin. Eikä sattunut. Ovelan tuntuinen muljahdus vaan. Vaikka kauhu juttuja olin siitäkin kuullut. No käännöksen ainoo huono puoli oli että alkoi kovat supistelut ja tyttö syntyi seuraavana päivänä 36+5 oikein päin ei ollut yön aikana kääntynyt takaisin. onkos sulla yritetty kääntää vai onko vauva jo laskeutunut niin alas ettei enään voi kääntää. Meillä tytöllä oli tosi lyhyt napanuora ja kätilö epäili ettei sen takia tyttö kääntynyt itse. Tiedä häntä.
tildamarille jaksamisia evakon kanssa. Onneksi on noin hyviä kavereita jotka antavat asustaa taloissaan.
Peevelin tytölle onnittelut Helsinki Cupin voitosta. Niin ja vanhemmille kanssa. Meillä nuorempi pojista on tän kesän pelannut naperofutista ja on ihan haltioissaan. tuppaa vaan ottamaan noi matsit liian tosissaan ei kestä yhtään häviämistä.
Mutta nyt suihkuun, syömään.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 35+2
Puuhis: Meidän vauva on sellaista itsepäistä sorttia eikä lähtenyt mukaan lääkärin käännöksiin (kokenut lääkäri kyllä oli) vaikka molemmin puolin yritettiin. Ilmeisesti asento oli vähän huono eikä saanut pyllystä kunnon otetta. Lääkäri käski potkaistakin ja minä olin jo vähällä irrottaa jalkoja jalustimista, mutta " Nekku" ei totellut lainkaan lääkärin ohjeita. Aloitti myljyämisen vasta toimenpiteen jälkeen. Synnytyskään ei lähtenyt käyntiin. Mitään muuta hyötyä ei ollut kuin minulla kosketusarka masu... no se on pientä tässä vaiheessa. Hyvä että toimenpide tehoaa toisiin vauvoihin.
Anopista...minulla on ihana tehokas anoppi, jonka puttuminen häiritsi aluksi suunnattomasti, mutta nyt vähitellen olen oppinut ottamaan avun vastaan tai mieheni on opettanut minua ymmärtämään äitiään. Onneksi tämä siivousvimma rajoittuu yleensä keittiöön ja kodinhoitohuoneeseen, joissa ei ole niin henkilökohtaisia tavaroita. " muovikuppikaappi" (kaappi jossa on sitä sekalaista kippoa ja kuppia ja kantta) saa uuden ilmeen jokaisen vierailun jälkeen ja pyykit on silitetty. Lisäksi yleensä saan normaalin viikkosiivouksen. Nykyisin hän tulleessaan jo kysyy mitä pitäisi tehdä. Olen vakuutanut että hän voi vain olla lasten kanssa, mutta asuttamis halu on kova, joten otan sen nykyisin kiitollisena vastaan. Viimeksi hän laitteli nurmikon reunanauhan ja ensi kerralla ajattelin ehdottaa saunan pesua ;) - kun en itse oikein jaksaisi konttailla. Niin ja aika usein hän on pyöräyttänyt pullatkin - mutta viime aikoina harvemmin kun on huomannut, että minäkin osaan. Siis anopin tehokkuudesta voi opetella nauttimaankin. Pitäisi ehkä kiittää enemmän.
Käännytys vinkit ovat olleet ihania. Sairaalassa perustelivat sitä pylly pystyssä/mekka-asentoa sillä että vauva irrottautuu lantiosta ja helpottaa sen liikkumista ja kääntymistä. Mihin se vyöhyketerapia perustuu? Voisi olla ihana kokeilla.
Taidan lähteä hakemaan taskulamppua !!!!
T. Kretukka 37+3
meillä on hoover merkkinen kuivaava pesukone ja oon ollu tyytyväinen,maksoikin vähemmän kuin torni :) ja siihen saa laitettuu hoitoalustankin päälle..