Rohkaiskaa mua että uskaltaisin mennä al anoniin
Pelottaa mennä vieraiden ihmisten pariin. Ja tuntuu ihan turhaltakin.
Kommentit (77)
No voih! Rasittavaa... voimia sulle, kirjoittelin aiemminkin tähän ja avasin just av:n kun ei nukuta.
Ootko vielä miettiny jos menisit sinne ryhmään kuitenkin?
Kiitos. Eihän tässä kyllä ole mitään eroa mihinkään toiseen hetkeen. Mies voi tulla töistäkin umpikännissä iltapäivällä, vaikka on siistissä toimistotyössä. Juoda voi missä vain ja milloin vain, sen olen huomannut.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:08"]
[/quote]
No joo, mutta sitten kun oikeasti pitäisi lähteä, ei sitä vain lähde.
Luulisi että työkaverit käräyttää tai jää muuten kiinni, jos töissä juo??? Aika fakiiri saa olla että tuo onnistuu.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:08"]
[/quote]
No joo, mutta sitten kun oikeasti pitäisi lähteä, ei sitä vain lähde.
[/quote]
mene sillain kevyellä asenteella että käyt katsomassa, ja jos et tukkaa, jää siihen yhteen kertaan. Et ota mitään stressiä siitä ja olet vaikka hiljaa vaan.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:13"]
Luulisi että työkaverit käräyttää tai jää muuten kiinni, jos töissä juo??? Aika fakiiri saa olla että tuo onnistuu.
[/quote]
Hän on itse pomo ja firman omistaja, joten eihän ne työkaverit mitään mahda. Ovat vain mielin kielin johtajalle. Muuten olisin kyllä jo ottanut yhteyttäkin työpaikalle.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:20"]
[/quote]
Hän on itse pomo ja firman omistaja, joten eihän ne työkaverit mitään mahda. Ovat vain mielin kielin johtajalle. Muuten olisin kyllä jo ottanut yhteyttäkin työpaikalle.
[/quote]
no just, meinasikin ehdottaa että kärytä itse, mutten tohtinut ;) enkä ihan tosissanikaan. Vaikeaahan se olisi. mutta aika huteralla pohjalla firma sitten on, jos kauan jatkuu tuollainen. Jää asioita hoitamatta, ongelmia kasautuu. Toivottavasti sulla on taloudellisesti oma tilanne turvattu.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:20"]
[/quote]
[/quote]
no just, meinasikin ehdottaa että kärytä itse, mutten tohtinut ;) enkä ihan tosissanikaan. Vaikeaahan se olisi. mutta aika huteralla pohjalla firma sitten on, jos kauan jatkuu tuollainen. Jää asioita hoitamatta, ongelmia kasautuu. Toivottavasti sulla on taloudellisesti oma tilanne turvattu.
[/quote]
Sillä firmalla ei ole kyllä mitään hätää eikä miehellä ole muutenkaan rahasta pulaa. Olisi kyllä hyvä, jos tulisi edes taloudelliset realiteetit vastaan. Meillä on rahat erikseen, joten en voi siksikään valittaa. Mutta terveys alkaa olla mennyt ja siitä mies ei välitä enää yhtään. On kirjoittanut kaikki paperitkin valmiiksi juristin kanssa kuoleman varalta.
Ap, linjoilla? Menitkö? Jäi vaivaamaan sun tilanne.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 23:20"]
[/quote]
Joo, täällä ollaan taas. En mennyt. Asia on mielessä, mutta en ole jaksanut mennä. Mies oli muutaman päivän selvänä ja oli ihan mukavaa muuten, mutta masennus selvästikin vaivasi. Ehkä senkin takia lähti sitten taas retkilleen. Saa nähdä, miten työviikko alkaa vai alkaako ollenkaan...
olen itsekin menossa,kylläkin AA han ja ihan siks,että opettelisin käsittelemään olojani olemaan juomatta.pitää löytyä muitakin keinoja kun juoda.tarkoituksena tampereen ryhmät.olisko ketään joka lähdössä?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 00:00"]
olen itsekin menossa,kylläkin AA han ja ihan siks,että opettelisin käsittelemään olojani olemaan juomatta.pitää löytyä muitakin keinoja kun juoda.tarkoituksena tampereen ryhmät.olisko ketään joka lähdössä?
[/quote]
Tällaisesta kuuleminen on tosi hienoa, koska se antaa hiukkasen toivoa, että mieskin sinne vielä lähtee. Mutta hyvin vaikea siihen on enää uskoa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 23:58"]
[/quote]
Joo, täällä ollaan taas. En mennyt. Asia on mielessä, mutta en ole jaksanut mennä. Mies oli muutaman päivän selvänä ja oli ihan mukavaa muuten, mutta masennus selvästikin vaivasi. Ehkä senkin takia lähti sitten taas retkilleen. Saa nähdä, miten työviikko alkaa vai alkaako ollenkaan...
[/quote]
onko muuten miehelläsi masennuslääkitys? Vaikka eihän nekään toimi, jos alkoholi sotkee kemiat. Suostuisiko menemään sen takia lääkäriin? jos olisi fiksu lääkäri ja ottaisi vähän kokonaisvaltaisemmin miehesi tilanteen tutkailtavaksi. Jos rahasta ei ole pulaa niin varsisit aikaa jollekin depressio/alkoholismi -spesialistille, jos vaikka menis. ????
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 23:58"]
[/quote]
[/quote]
onko muuten miehelläsi masennuslääkitys? Vaikka eihän nekään toimi, jos alkoholi sotkee kemiat. Suostuisiko menemään sen takia lääkäriin? jos olisi fiksu lääkäri ja ottaisi vähän kokonaisvaltaisemmin miehesi tilanteen tutkailtavaksi. Jos rahasta ei ole pulaa niin varsisit aikaa jollekin depressio/alkoholismi -spesialistille, jos vaikka menis. ????
[/quote]
Olen sanonut, että tilaan kohta ajan hänen puolestaan psykiatrille, mutta mitä jos ei sitten suostu menemään sinne? Ja mistä tiedän, kuka olisi sopiva lääkäri? Onhan se ihan selvä juttu, että masentaa, kun elää noin, mutta mies ei myönnä, että kyseessä on psyykkinen ongelma. Tai ei ainakaan yleensä. Joskus ollaan puhuttu hyvinkin suoraan, että tarvittaisiin kunnollista apua ja hoitoa, mutta sitten se on jotenkin unohtunut.
yksityisten lääkäriasemien sivuilla on yleensä lääkärit erikoisaloittain esitelty, katsele sieltä.
tästäkin voi olla apua- teille molemmille. artikkelin lopussa hyvät suositukset mitä kannattaa syödä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 00:43"]
yksityisten lääkäriasemien sivuilla on yleensä lääkärit erikoisaloittain esitelty, katsele sieltä.
tästäkin voi olla apua- teille molemmille. artikkelin lopussa hyvät suositukset mitä kannattaa syödä.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=185
[/quote]
Ei noista lääkäriasemien esittelyistä voi tietää, kuka on oikeasti hyvä. Ja mies kyllä syö terveellisesti, mutta ei se viinan himoa ole poistanut. Masentuneena oli taas niitä kuolemajuttujakin ja oikeastaan olen tänäkin viikonloppuna ollut puoliksi varautunut siihen, että tulee puhelu poliisilta.
Kuule ap..lopulta sairastut itse, ei alkoholistia voi kukaan auttaa jos ei itse sitä halua.
Tee palvelus itsellesi ja hanki helpompi ja ihanampi elämä, lähde.
Tuo ei kannata, kokemusta on.
Siellä se mies taas on jossain järkyttävässä kännissä. Hetken saattaa olla sitten pahoillaankin, kunnes taas korkki aukeaa. Juomatkin on nykyään pieniä muovipulloja, joita voi sujautella joka paikkaan eivätkä kolise repussa.