Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuolisit tänään, mitä mieltä olisit elämästäsi?

Vierailija
01.08.2013 |

Tuli mieleen, että jos kuolisin tänään, mutta saisin hetken ennen sitä miettiä mennyttä elämää, en katuisi mitään. Lähinnä mieleen tulee, että elämäni oli keskipituinen, ei erityisen pitkä, ihan hyvä, mitään en kadu, hauskaa oli ja ihania ihmisiä sain tavata ja rakastaa. En itse asiaa pelkää kuolemaa.

Miten te muut? Mitä mieltä olisitte, jos nyt kuolisitte? Miten näette elämänne? Ja ikä. Minä olen 31-vuotias.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä statistiikkaa katsoessa saattaisi iskeä mielipaha. Asioita on tullut tehtyä, nähtyä ja koettua, mutta mitään en ole saanut kunnolla aikaseksi saati jättäisi kenellekkään perinnöksi. Ikää on se 21 vuotta.

Vierailija
2/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin taakse aika tyytyväisin mielin, erityisesti siksi, että joitakin vuosia sitten ymmärsin pysähtyä katsomaan omaa elämääni ja tehdä merkittävän korjausliikkeen. Tajusin eläneeni sellaista elämää, mitä minulta odotettiin, ja pidin aivan liian tärkeänä sitä, mitä mieltä muut ovat valinnoistani. Siitä eteenpäin olen elänyt itseni näköistä elämää, laittanut asiat uuteen arvojärjestykseen, ja tullut oikeasti onnelliseksi. Silti en kadu mitään sieltä aikaisemmasta elämästäni, koska uskon, että olen silloinkin tehnyt silloisen käsitykseni mukaan parhaat mahdolliset valinnat. Uskon myös, että minun polkuni on kuulunut olla tällainen. Tuskin liioin osaisin arvostaa nykyistä onnellisuuttani, jos en olisi silloin aikaanaan tehnyt niitä "vääriä" valintojani.

Ajattelisin siis, että minulla on ollut hyvä elämä. Mutta olisi kyllä aika kauheata ajatella, että olisin kuollut ennen tuota suunnanmuutosta ja silloin katsonut elämääni taaksepäin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sitä mieltä, että elämä jäi elämättä, koska tyhmänä valitsin suossa rämpisen, vieressä kulkevan polun sijaan.

Myös 31-v.

Vierailija
4/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut syödä, juoda ja naida, kuten sanoi eräs läheiseni kuolinvuoteellaan kuusikymmenvuotiaana. Olen saanut rakastaa ja olen saanut rakkautta. Ammatissani olen menestynyt ja se on ehkä merkittävin perintö, jonka jätän. Ainoa asia mitä surisin, on, että lapseni menettäisivät äitinsä nuorina. 45 olen.

Vierailija
5/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RämpiMIsen, tarkoitan

Vierailija
6/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että turhiapa murehdin monen vuoden päähän eteenpäin, vielä toteutumattomia murheita. Olisin ihan tyytyväinen elämääni. En mitään suurempia ole saavuttanut, mutta tarvitseekokaan. Lapsia kävisi sääliksi, koska menettäisivät äitinsä niin pieninä. Nuorin on vuoden. Oma ikä 32v.

Vierailija
7/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30, ja olisin sitä mieltä että elämä on täysin kesken vielä. Suurin osa elämää vasta edessä, ja paljon nähtävää ja koettavaa.

Vierailija
8/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olisin rehellisesti sanottuna surullinen. Olen muuttanut elämääni sellaiseksi kuin aidosti haluan, mutta vuosien taistelut ja takapakit mt-ongelmien kanssa (ahdistus- ja paniikkioireet) ovat kaventaneet elämäni huimasti ja tehneet siitä ajottaista selviämistä. Olen surullinen siitä.

Vierailija
9/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli huono mutta loppua kohti parani!

Vierailija
10/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuolla tänään. Ainakin 4 vuotta on vielä elettävä, sitten lapseni on aikuinen.

Vierailija
11/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aivan järkkyä pohtia ja kirjoittaa moisia! Tuttavani kuoli täysin yllättäen tänä kesänä, ei siinä mitään ehtinyt pohdiskella. Raskadta on ollut. En ala itseäni siis erittelemään.

Vierailija
12/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:28"]

Mielestäni aivan järkkyä pohtia ja kirjoittaa moisia! Tuttavani kuoli täysin yllättäen tänä kesänä, ei siinä mitään ehtinyt pohdiskella. Raskadta on ollut. En ala itseäni siis erittelemään.

[/quote]

Pahoittelelut tuttavan poismenosta. Minusta taas on ihan tervettä välillä pohtia myös kuolemaa. Se on osa elämää ja nykyihminen on siitä hyvin vieraantunut. Varsinkin omaa kuolemaa, se tuo lähemmäksi elämää ja valintoja, joita teemme. Moni pelkää kuolemaa ja moni vakavasti sairas joutuu sitä myös pohtimaan. Äkillisessä tapauksessa ei tietysti tarvi, mikä voi olla toisaalta hyväkin. En tiedä, mikä siinä kuolemassa pelottaa, kun minä olen sen kanssa ihan ok.

Vierailija
13/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että elämäni oli lyhyt mutta hyvä. Mieheni jaksamisesta olisin huolestunut, meillä on tässä muutenkin ollut rankka jakso menossa ja tullut onnettomuuksia ja vastoinkäymisiä toisensa perään.

Vierailija
14/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, olen pystynyt korjaamaan kohdallani sukupolvia jatkuneita vinoutuneita ajatus- ja käyttäytymismalleja, lapseni ovat saaneet elää turvassa ja rakastettuina vaikka itse en saanutkaan.

Olen saanut täyden elämän ja sen loppumista on todellakin erittäin hyvä pohtia ajoittain. Suru olisi miehen  puolesta, suhteemme on hyvä ja hänen surunsa olisi suuri.Lapset auttaisivat varmasti eteenpäin...

Vierailija
15/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vähän surullinen, että unelmani lapsesta ei ehtinyt toteutua. Toisaalta olisin tietysti iloinenkin, ettei lapsi näin jäisi äidittömäksi. Miehestä en olisi huolissani, vaikka sydäntä särkisikin hänet jättää. Muuten elämäni on ollut ihan hyvä, olen tehnyt paljon sellaisia asioita joita olen halunnut enkä pahemmin kadu mitään. Olen kohdellut toisia ihmisiä hyvin ja mikään asia ei jäisi täällä kesken. 

Niin ja olen 32. 

Vierailija
16/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin surullinen, sillä rakas mieheni ja pikkuinen lapseni jäisivät taa. Mutta elämäni on ollut hyvä, minulla on ihana lapsi joka on tuonut iloa enemmän kuin mikään, olen ollut onnekas ja löytänyt sielunkumppanini jo nuorena. Olen toteuttanut useita unelmiani ja välit perheeseeni ovat hyvät.

Katuisin varmaankin sitä etten ole jaksanut joka päivä leikkiä keskittyneesti lapseni kanssa ja että olen antanut hänen katsoa piirrettyjä liikaa + liian usein olen antanut einesruokaa.

Vierailija
17/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin suunnattoman kiitollinen miehelleni, että sain viettää niin monta vuotta kotona lasten kanssa ja pitää heitä pieninä sylissä niin paljon kuin oli halusin. Uskon, että sillä rakkauden ja läheisyyden määrällä lapseni kasvaisivat kutakuinkin täysjärkisiksi aikuisiksi isänsä tukemana. Jos kuolisin, niin mieheni siirtyiyi varmasti tekemään osa-aikaista työtä.

Vierailija
18/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enemmän kuin tyytyväinen tähän astiseen elämääni. Onnellisena kuolisin, toki lasten takia olisi surullista.

Vierailija
19/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jäisi täysin kesken. Olen 39 ja tuntuu että vasta elämän alussa. Niin paljon tehtävää ja koettavaa vielä vaikken kotona hyssyttämässä ole ollutkaan. Lapsille en olisi ehtinyt antaa kunnon eväitä elämää varten. Niin paljon kaikenlaisia kivoja suunnitelmia jäisi toteuttamatta.

Vierailija
20/26 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiitollinen ja jännityksellä odottaisin seuraavaa elämää.

uskon, että olen ollut avuksi monelle ihmiselle ja se riittää mulle.

ja ikää 26 vuotta, jos se on jotenkin oleellista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi