Artgh, älkää kutsuko niitä tenavianne pikkuneideiksi!
Tuo inhonväreet selkäpiihin. Pikkuneiti. Meidän neiti. Pikkumies. Raivostuttavaa! Miksi sitä muksua pitää neiditellä? Tai kutsua PIKKUjoksikin?
Kommentit (28)
Kaikki sitä näköjään voi ihmisiä ärsyttääkin... Minusta ihan söpöjä nimityksiä nuo pikkuneidit ja pikkuherrat ja pikkumiehet.
Hei, raivoa ihan rauhassa :) Ja jos kiukku ei nopsaan laannu, hakeudu hoitoon.
Multa meinaa oksu tulla, kun on joku räkäinen pentu kyseessä ja vanhempi siinä vieressä selostaa, että meidän pikkuneiti... Murh. Kuulostaa todella typerältä. Kuvitteletteko, että ne teidän pennut on jotain hienostoa, kun pitää neiditellä ja herroitella jo pienenä?
Kohtelias puhuttelu ja teitittely saisikin palata takaisin.
Suomi on vapaa maa.. Mä saan sanoa mun neitokaista ihan mikskä mä haluan, ettekä te voi siihen puuttua. :D
No, vaikkei noi munkaan lemppari-ilmaisuja ole, minusta se on satakertaa parempi tapa puhutella, kuin wt-mammojen staili, jolloin rööki huulessa huudetaan "tuu nyt hemmetin kakara pois sieltä" "tai etkö sä pentu vittu nyt tajuu". Valitettavasti tuotakin kuulee.
Joten ehkä mieluummin sitten pikkuneidit ja -herrat. Ja ovathan ne lapset PIKKU - jotain, kun eivät vielä isojakaan ole.
Mä en kutsu tyttäriäni neideiksi koska neiti on nykyään usein haukkumasanana. Esim. nuoria miehiä kutsutaan neideiksi, jos ne ovat jotenkin epämiehekkäitä.
Tosin kaiken kaikkiaan ärsyttää yleinen asenne että "poikamainen tyttö" ei välttämättä ole huono asia mutta "tyttömäinen poika" on kauhistus!
onneksi ei ole niin alhainen itsetunto, että tarviis miettiä mitä joku anonyymi av-mamma ajattelee siitä millä nimillä lapsiani kutsun. tai niin suuret luulot itsestäni, että kuvittelisin tällaisella aloituksella olevan jotain merkitystä.
Mua ei toi ärsytä yhtään, mutta prinsessa tai pikkuprinsessa.. ARGH!!!!!! Haloo, se teidän tyttö ei oo prinsessaa nähnytkään..
Mikäs pikkuneiti täällä mesoaa. Jokainen kutsuu lastaan ihan mien itse haluaa. Minusta nämä pikkumies ja pikkuneiti ilmaisut ovat oikein mukavia.
Itseäni ärsyttää suunnattomasti bookissa tämänkaltaiset päivitykset: Pikkuneiti aurinkoinen on tänään känkkäränkkä, mihinköhän se Neiti aurinkoinen oikein on kadonnut? Tuolla Neiti kiukkuaa ja raivoaa ja äiti ei jaksa yhtään. Kun Herra tulee töistä niin Herra saa luvan ottaa tuon pikkuNeiti äkäpussin ja plaaplaaplaa
Joka armoton päivä ja usein jokainen päivitys on täynnä pikkuneiti aurinkoista ja oma mies on aina herra, joka perkeleen asia päivitetään juuri noilla sanoilla.
Aikani jaksoin lukea, kunnes oli pakko seinältä piilottaa.
Tarvitseeko sitä oikeasti jakaa jokaikinen muka hauska miehen sanoma ja pikkuneidin jokainen liike???
En ole koskaan kuullut tämän äidin sanovan lapsensa nimeä!
Hah, taitaa olla ketjunaloittajana PIKKUMYY kun noin nutturaa kiristää! Meillä on kutsuttu tyttöä neidiksi ja se on oikein hyvä kutsumanimi ollut läpi elämän. Nyt tosin teini-iässä kolahtaa kaikista eniten. Todellakin lasta arvostava lemppari verrattuna esim. likka, plikka, pentu, kakara
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:54"]
onneksi ei ole niin alhainen itsetunto, että tarviis miettiä mitä joku anonyymi av-mamma ajattelee siitä millä nimillä lapsiani kutsun. tai niin suuret luulot itsestäni, että kuvittelisin tällaisella aloituksella olevan jotain merkitystä.
[/quote]
Mutta vaivauduit kuitenkin sen avaamaan, lukemaan ja kommentoimaan. Jos ei olisi ollut MITÄÄN merkitystä, olisit sivuuttanut koko otsikon.
Nyt aina, kun kutsut tenavaasi pikkuneidiksi, tämä keskustelu vainoaa sinua... :D
Jaaaa...meillä teiniä kutsutaan välillä neiti prinsessaksi koska se käytös on kyllä niin "ylhäistä" että kaikki muut ovat pelkkää paskaa neiti prinsessan kengänpohjassa...
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:54"]
[/quote]
Mutta vaivauduit kuitenkin sen avaamaan, lukemaan ja kommentoimaan. Jos ei olisi ollut MITÄÄN merkitystä, olisit sivuuttanut koko otsikon.
Nyt aina, kun kutsut tenavaasi pikkuneidiksi, tämä keskustelu vainoaa sinua... :D
[/quote]mä kutsun tyttöjäni keijuksi. ;)
Minua ärsyttävät kaikki argh-ilmausta käyttävät. :)
Älkääkä ainakaan kutsuko niitä prinsseiksi ja prinsessoiksi, koska ne eivät oikeasti ole siniverisille sukuakaan eli on pelkästään noloa sekä lapselle että teille itsellenne!
ja miksi lapselle sanotaan aina jostain vastaantulevasta pari- tai kolmekymppisestä että TÄTI!
Argh-argh-argh!
Kyllä muakin ärsyttää nämä neitit ja pikkuherrat ja prinssit ja prinsessat. Ja että "meillä nukutaan hyvin" ja "meillä syödään jo bataattia" ja "meillä kakataan pottaan". Ei voi mitään mutta tulee ihmisistä melko yksinkertainen kuva.