Sinä, jonka ehkäisy petti
Minulla olisi kysyttävää.
Mikä ehkäisy oli käytössä?
Miksi ehkäisy petti?
Missä vaiheessa huomasit ehkäisyn pettäneen?
Mitä teit asialle?
Mitä siitä seurasi?
Kommentit (27)
-yasmin e-pillerit
-se petti, olin 3vuotta käyttänyt. Otin pillerin tunnin tarkkuudella päivittäin, tänä aikana minulla oli 2 kertaa oksennustauti, jolloin käytimme lisäksi kondomia n. viikon ajan.
-n rv6, tyhjennysvuoto tuli normaalisti, mutta aloin oksentelemaan joten tein raskaustestin.
-kerroin miehelleni (tai hän odotteli vessan ulkopuolella sekunti kellon kanssa testin tulosta) ja soitin neuvolaan
-maailman ihanin pieni poika :)
Ehkäisykapseli
En keksi muuta syytä ehkäisyn pettämiselle kuin lääkärin virheen. Miten minä olisin voinut käyttää väärin ihon alle asetettua kapselia?
Huomasin asian ollessani neljännellä kuulla raskaana, tiedän, olen hämäläinen.
Mitä tein asialle? Synnytin 5kk myöhemmin terveen poikavauvan.
kondomi joka ei ollut paikallaan petti. :D Ihanaa, uusi ilmiö.
Mikä ehkäisy oli käytössä? - Kondomi
Miksi ehkäisy petti? - Hajosi tai unohtui kokonaan, en tiedä. Ei oltu ihan selvin päin.
Missä vaiheessa huomasit ehkäisyn pettäneen? - Parin kuukauden päästä.
Mitä teit asialle? - Mietittiin yhdessä mitä tehdään ja päätettiin pitää lapsi.
Mitä siitä seurasi? - Vauva. Puolivakavasta seurustelusta tuli avoliitto ja myöhemmin avioliitto ja kaksi lasta lisää.
Kondomi petti.
Se nyt ei tunnetusti ole 100% luotettava.
Kun kuukautisia ei tullut tein raskaustestin, olisikohan ollut rv 3, tosi hyvissä ajoin kuitenkin.
Pari päivää taisin harkita asiaa kunnes menin gynelle hakemaan lähetettä aborttiin.
Lähetteen sain ilman ongelmia mutta aborttia ei kuulemma voinut tehdä kun aikaisintaan viikolla 6. Sain sitten kuitenkin ajan ja jouduin olemaan pari viikkoa raskaana kunnes sitten pääsin lääkkeelliseen aborttiin. Ehdottomasti elämäni paras ratkaisu, jos tähän kurjuuteen olisi uusi lapsi tullut niin olisin varmasti jo seonnut lopullisesti.
Ehkäisykapselit. Muutaman viikon päästä. Tein lapsen.
Ehkäisypuikko. Petti, koska mikään ehkäisy ei ole 100%, käytettiin kyllä ohjeiden mukaan. Huomasin seuraavassa kuussa kun menkkoja ei tullutkaan. Tein raskaustestin, jonka esittelin miehelle. Kerroin jo päättäneeni pitää lapsen. mies oli samaa mieltä. Tyttö nyt 13v.
(Mies oli aiemmin sanonut, ettei tule enempää lapsia tai jos tulee, pitää olla isompi ikäero, min. 3v. Tulihan siitä pidempi: kahdella ekalla 1v 7kk, tokalle ja kolmannelle tuli 1v 10kk :-))
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:10"]
Kondomi petti.
Kun kuukautisia ei tullut tein raskaustestin, olisikohan ollut rv 3, tosi hyvissä ajoin kuitenkin.
Pari päivää taisin harkita asiaa kunnes menin gynelle hakemaan lähetettä aborttiin.
Lähetteen sain ilman ongelmia mutta aborttia ei kuulemma voinut tehdä kun aikaisintaan viikolla 6. Sain sitten kuitenkin ajan ja jouduin olemaan pari viikkoa raskaana kunnes sitten pääsin lääkkeelliseen aborttiin. Ehdottomasti elämäni paras ratkaisu, jos tähän kurjuuteen olisi uusi lapsi tullut niin olisin varmasti jo seonnut lopullisesti.
[/quote]
Miksi et sitten huolehtinut ehkäisystä kunnolla? raukkamaista touhua sulla, kasva aikuiseksi. Olisitta paneksineet vaikka tupla ehkäisyllä.
Kukaan ei sitten ole turvautunut jälkiehkäisypilleriin? Outoa ettei naimisen jälkeen oikein tiedä missä mennään.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:27"]
Kukaan ei sitten ole turvautunut jälkiehkäisypilleriin? Outoa ettei naimisen jälkeen oikein tiedä missä mennään.
[/quote]
Itse et taida kovin usein seksiä harrastaa,jos joka kerran pitäisi jälkiehkäisy ottaa? Huomasit kai, että vastaajillaan oli käytössää e-pillereitä,puikkoja ja kapselit? Kondomikin on aika varma (jos sen muistaa laittaa ja tarkistaa käytön jälkeen että on ehjä)
Mikä ehkäisy oli käytössä? Trikvilar e-pilleri oli käytössä.
Miksi ehkäisy petti? Se ei ole selvinnyt koskaan miksi petti. Olen ne aina ottanut säntillisesti ja tunnollisesti. Yhtäkään unohtamatta.
Missä vaiheessa huomasit ehkäisyn pettäneen? Mennessäni lääkäärin, kun piti tarkistaa paikat ja uusia resepti. Oli järkytys kuulla raskaudesta saati kuulla ultran perustella, että neljättä kuukautta mentiin.
Mitä teit asialle? Tein abortin.
Mitä siitä seurasi? Pieni sairausloma ja usko pillereihin meni.
[/quote]
Mikä ehkäisy oli käytössä? Kuparikierukka
Miksi ehkäisy petti? Jaa-a
Missä vaiheessa huomasit ehkäisyn pettäneen? Kun kuukautisia ei tullut.
Mitä teit asialle? Otin yhteyttä terveyskeskukseen ja neuvolaan -> ultrattiin
Mitä siitä seurasi? Yksi suloisimmista vauvoista :)
Kun sanotte, että kondomi petti, tarkoitatteko, että siihen tuli reikä? Voiko kondomiin perustuva ehkäisy pettää muulla tavalla?
On pettänyt kaksi kertaa.
Mikä ehkäisy oli käytössä? - Kondomi. Ja joskus varmat päivät, hee hee.
Miksi ehkäisy petti? Varmat päivät on tosi varma. Lapsi sai alkunsa päivänä, jona menkkojen piti alkaa.
Missä vaiheessa huomasit ehkäisyn pettäneen? Hyvin pian. Kun ne menkat eivät alkaneetkaan, sain haamuviivan.
Mitä teit asialle? Itkin ja sopeuduin.
Mitä siitä seurasi? Lapsi. Ja myöhemmin pari lisää.
Mikä ehkäisy oli käytössä? Pessaari ja spermisidi.
Miksi ehkäisy petti? Se vaan petti, olin tosi huolellinen.
Missä vaiheessa huomasit ehkäisyn pettäneen? Hyvin pian, olin myös hyvin varuillani.
Mitä teit asialle? Juttelin miesystäväni kanssa, joka ei missään tapauksessa halunnut lisää lapsia. Minä olisin halunnut pitää lapsen, ehkä. Lääkkeellinen keskeytys hyvin varhaisilla viikoilla (n. 5 viikkoa).
Mitä siitä seurasi? Minä olin pitkään surullinen. Mies ei oikein kestänyt suruani, ei ehkä tekoaankaan ja väitti vuosienkin jälkeen minun katsovan syyttävästi - silloinkin kun olin jo asiasta yli. En ollut miehelle vihainen, jos ei halua niin ei halua.
[/quote]
Ehkäisypuikosta tietää vasta seuraavassa kuussa, ettei toiminut. Joka nainnin jälkeenkö olisi pitänyt varmuuden vuoksi hakea jälkiehkäisypilleri?
[/quote]
Nykyajan harha siitä, että lisääntymiseen liittyvät asiat voi pitää sataprosenttisesti hanskassa...
Olin alkukesästä sellaisessa lähinnä mummeleista ja minua huomattavasti vanhemmista tädeistä koostuvassa seurassa ja juttelin kahden reippaasti isoäiti-ikäisen henkilön kanssa. Heitä oudoksutti nykyinen tapa puhua siitä, että lapsia TEHDÄÄN (ja siis myös ollaan tekemättä). He sanoivat, että heidän aikanaan lapsia lähinnä tuli.
Totta kai nykyään ehkäisy on sen verran tavallista, että syntyvyyttä voi kontrolloida, mutta ei se silti ole asia, jota voi hallita aukottomasti, suuntaan tai toiseen.
(Minulla ei ole ehkäisy koskaan pettänyt, joten tämä ei ole mitenkään omakohtainen asia.)
Mikä ehkäisy oli käytössä? - Kondomi
Miksi ehkäisy petti? - Ilmeisesti se oli pois paikaltaan, koska yksikään kondomi ei hajonnut. Raskaaksi tullessani olin ollut elämässäni n. 10 kertaa yhdynnässä ja käyttänyt kaikissa kondomia, joiden ehjyys tarkistettiin aina jälkikäteen
Missä vaiheessa huomasit ehkäisyn pettäneen? - Vasta vajaan parin kuukauden päästä alettuani epäillä raskautta oireiden perusteella (ensimmäisen kuun aikana tuli niukkaa vuotoa silloin, kun menkkojen olisi pitänyt tulla)
Mitä teit asialle? - Raskaus keskeytettiin nuoren ikäni, 15 v, perusteella
Mitä siitä seurasi? - Surua toki, mutta ei koskaan katumusta eikä häpeää
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:10"]
Kondomi petti.
[/quote]
Miksi et sitten huolehtinut ehkäisystä kunnolla? raukkamaista touhua sulla, kasva aikuiseksi. Olisitta paneksineet vaikka tupla ehkäisyllä.
[/quote]
Eikö kondomia sitten enää lasketa ehkäisyksi? Käytettiin siis kyllä ihan oikein eikä ollut koskaan mennyt rikki tms. jos sitä meinaat. En tosiaan tiedä miten pääsi pettämään.
And I've got news for you: minulla edelleenkin ehkäisynä pelkkä kondomi silloin harvoin kuin seksiä on koska en halua syödä mitään mömmöjä enkä käydä läpi kivuliaita toimenpiteitä.
Mikä ehkäisy oli käytössä?
Kondomi
Miksi ehkäisy petti?
Kumi liukui pois päältä. En tiedä miksi, mutta saman kaverin kanssa oli käynyt näin aiemminkin.
Missä vaiheessa huomasit ehkäisyn pettäneen?
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin saatoin huomata sen jo yhdynnän aikan, alkoi tuntumaan erilaiselta mutta en sitten ajatellut sen johtuvan siitä... Joten kyllähän sen huomasi kun puettu oli mennyt sisään ja paljas tuli ulos.
Mitä teit asialle?
Katsoin allakasta, että taitaa olla varmat päivät ja tein huuhtelun.
Mitä siitä seurasi?
Erohan siitä tuli, ja nyt 14 vuotias nuori ihminen. Ja lisää lapsia mutta toisen miehen kanssa.
Kondomi.
Mies jätti laittamatta, enkä minä vaatinut.
Parin viikon kuluttua.
Keskustelua pidämmekö lapsen vai emme. Menin neuvolaan ja aloimme pikkuhiljaa ostella vauvantarvikkeita.
Vauva syntyi 9kk kuluttua. Perään tuli vielä pari lasta lisää kun huomasimme, että lapsethan on oikein kiva juttu :)
Ja joo, eihän meillä ehkäisy varsinaisesti pettänyt, kun sitä ei käytetty lainkaan.Oli muuten ainoa kerta kun se kortsu jäi pois ja heti tärppäsi. Myöhemmin olemme todenneet että oli elämämme paras moka :)