Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksän nyksä vie itsetunnon

Vierailija
01.08.2013 |

Jälleen huonosti nukutun yön jälkeen haen teiltä av-palstalaiset henkistä tukea! Minulla on naurettavan kuuloinen ongelma. Entisen avomieheni nykyinen nainen nakertaa itsetuntoani pahemman kerran, ja tekee sen oleman niin helvetin täydellinen.

Nainen on kaikkea, mitä minä haluaisin olla. Kaunis kasvoiltaan, terveellisen hoikka, urheilullinen, muttei liian. Kotona hän on oikea emäntä, leipoo kaikki talouden leivätkin itse ja aina kokkaa itse miehelleen. Hän on arvostetussa työssä muttei kuitenkaan sellaisessa, joka veisi häneltä kohtuuttoman paljon aikaa.

Kaikista pahinta tässä naisessa on, että hän on niin käsittämättömän ystävällinen. Minuakin kohtaan aina käyttäytynyt kuten enkeli, vaikka ensimmäiset kuukaudet olin häntä kohtaan aivan järkyttävä. Enkä tarkoita tekopirteää ja tekoystävällistä, vaan hän oikeasti tuntuu olevan todella avoin, välittävä, käsittämättömän ystävällinen ja myös hauska.

Tämä kaikki on saanut minut masentumaan. Ero avomiehestäni oli muutenkin vaikea, koska koin ja koen edelleen että hän on elämäni rakkaus ja se minulle oikea mies. Ero oli hänen aloitteestaan, ja nyt kun hän on löytänyt rinnalleen naisen, jollainen itsekin haluaisin olla... se vain syö minua niin paljon, että olen harkinnut muuttoa toiseen kaupunkiin ettei tarvitse olla heidän kanssaan tekemisissä! Myös miehen kaveripiirissä naista ihannoidaan, miehet tuntuvat olevan suorastaan kateellisia tästä täydellisestä, muttei ahdistavan täydellisestä uudesta vaimokkeesta. Minä olisin aina halunnut olla se, jonka perään he katsovat ja miettivät että millä lihaksilla Pertti (nimi muutettu) tuon pakkauksen sai itselleen.

Rakkaat av-palstalaiset, antakaa minulle jotain hyviä neuvoja, miten pääsen tilanteesta yli? Minulla on niin nujerrettu olo etten jaksaisi tehdä töitä tai edes käydä missään, mietin vain kotona miksi olen luuseri ja miksi en voinut olla sellainen, mitä unelmieni mies halusi.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen mieluummin boheemi omantien kulkija kuin tuollainen kodinhengetär. Mitäs jos et olisi kateellinen vaan PÄÄTTÄISIT että et halua olla tuollainen! Olisit itsevarmasti juuri sellainen kuin olet. Se olisi kadehdittavaa kaikkien mielestä, koska suurin osa ei uskalla olla sellaisia. :)

Vierailija
22/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko arvata, ootte jotain 25v ja liikutte samassa kaveripiirissä? Neuvoisin sua vaihtamaan maisemaa tai edes kaveripiiriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tälläkin "täydellisellä" naisella ole omat ristinstä kannettavana :)

Ja mitä tulee tuohon, että mies oli sinulle se oikea. Jos olisi, niin olisiko hän sinut jättäny? Ei. Joten pää ylös ja kohtia uusia seikkauluja. Ja minä puhun nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä: "Elämäni mies" muutti 4 vuotta sitten maailman toiselle puolelle ja jätti minut taakseen. Nyt olen uudessa suhteessa maailman parhaimman miehen kanssa, ja vaikka rakkaus on erilaista, niin kyllä tämä nykyinen on se oikea :))

Vierailija
24/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm....minä olen juuri tuollainen nyxä.....Ja enpä osaa oikein antaa muita ohjeita kuin, että ryhdistäydy! Tee kaikkesi jotta saavuttaisit unelmasi....älä jää makaamaan tuohon kateuteen ja katkeruuteen, me muut voimme tuolloin vain osoittaa kohtaasi sääliä ja en usko että kukaan meistä haluaa olla säälin kohteena. Jos muutto toiselle paikkakunnalle auttaa aloittamaan elämäsi alusta niin tee se, mutta niin ettei lasten elämä turhaan kärsi (esim. liian pitkät välimatkat tai sinulla liina pitkät työmatkat esim. entiselle paikkakunnalle jne).

Vierailija
25/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan erostanne on? Jos siitä alkaa olemaan yli vuosi niin ei ole kauhean tervettä enää roikkua haavekuvassa, että exäsi olisi elämäsi mies. Miksi olet edelleen hänen kanssaan tekemisissä? Vaikka tv:n sarjoissa on coolia olla exien kanssa läheisiä ystäviä niin valitettavasti tosimaailmassa se ei monien kohdalla toimi alkuunkaan.. Ja kirjoittamasi perusteella sinun pitäisi todellakin ottaa etäisyyttä exääsi ihan jo oman terveytesi vuoksi. Eikä kannata verrata itseään johonkin toiseen, et kuitenkaan koskaan tule olemaan hän..

Vierailija
26/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olet tainnut itsetuntosi kadottaa jo ennen tuota naista, joten annapa heidän vaan nauttia toisistaan ja etsi itsellesi oma polku.

Vierailija
27/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele Shakiran Don't bother...

Vierailija
28/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 08:57"]

Hmm....minä olen juuri tuollainen nyxä.....Ja enpä osaa oikein antaa muita ohjeita kuin, että ryhdistäydy! Tee kaikkesi jotta saavuttaisit unelmasi....älä jää makaamaan tuohon kateuteen ja katkeruuteen, me muut voimme tuolloin vain osoittaa kohtaasi sääliä ja en usko että kukaan meistä haluaa olla säälin kohteena. Jos muutto toiselle paikkakunnalle auttaa aloittamaan elämäsi alusta niin tee se, mutta niin ettei lasten elämä turhaan kärsi (esim. liian pitkät välimatkat tai sinulla liina pitkät työmatkat esim. entiselle paikkakunnalle jne).

[/quote]

No sussa on ainakin tuo ärsyttävä veteleä tyyli kirjoittaa...vaikka ilmeisesti muuten oletkin...täydellinen...mulla oli työkaverina tuollainen, joka kirjoitti juuri noin...sillä narsistilla oli aikamoisia luuloja itsestään...pistepistepiste.

Vierailija
29/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät noin tarkkaa nykyisen tekemiset? Aina leipoo itse leivät, kokkaa miehelle jne? Monet suurentelevat tekemisiään, vaikka todellisuudessa eivät ole sen ahkerampia kuin muutkaan. 

Ja muutenkin, mikä ihmeen arvo se on olla joku kotikokki? Eikö elämässä ole muita ja parempia arvoja. Jopa sellaisia mitä voisi löytyä juuri sinusta. Miksi kuluttaa aikaa kyökissä, kun yhtä hyvää saa valmiiksi tehtynä? Mieti, mihin sinä haluat kuluttaa elämäsi kallisarvoiset hetket. Kyökissä leipää paistaen palvellen jotakin miestä,  vai elämällä itsesi näköistä elämää joka solulla.

Olemme onnekkaita naisia me, jotka elämme suomessa tällä aikakaudella. Meillä on mahdollisuus tehdä ja menestyä, olla riippumattomia. käytä se hyväksesi, ja lähde kohti omka polkujasi. Älä saa mielihyvää siitä, että muut kadehtisivat sinua. Se olisi vain loputon suo, sillä ihmismieli janoaa aina lisää.

Vierailija
30/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tollasen takia ei kannata jäädä pyörimään samoihin piireihin enää ellei ole pakko esim. lasten takia. Itseäni ei ainakaan kiinnostanut eron jälkeen kuulla yhtään mitään exästä tai sen uudesta naisesta, vaikka yksi nykyään entinen kaveri soittelikin ja kertoi kaikenlaista "siis mieti, ne palkkaa sisustussuunnittelija. aattele ettei se nainen osaa ite päättää mitä haluaa". Ko. 'kaveri' tosin taisi hakea lisää draamaa, koska tuollaisen suunnittelijan palkkaaminenhan maksaa ylimääräistä. Vastasin hänelle, että eipä paljon kiinnosta ja palkatkoon mun puolesta vaikka kymmenen suunnittelijaa, mitä se mulle kuuluu enää (mulla oli myös itselläni jo uusi suhde, joten oikeasti ei kiinnostanut).

Ap, kannattaa ottaa etäisyyttä exään ja sen kaveripiiriin. Muuten joudut kyllä ensikädessä halailemaan ja onnittelemaan kihlausuutisen tms. johdosta. Se vasta pahalta saattaisi tuntua. Ja voit lohduttautua sillä, että halutessasi sähän voit myös alkaa leipomaan hiton leivät itse, käydä lenkillä ja syödä siten että olet hoikka, käyttää tuntikausia aikaa itsesi puunaamiseen. Että ei noi sen nykyisen naisen saavutukset ole mitään mihin ei joku muukaan pystyisi.

Vierailija
31/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"-- mä kuulin ystävältä
että hän on kaunis ja etevä muutenkin
kai mun pitäisi siis onnitella täältä
kun mä seison lähtöportilla helvetin. --"
(Anna Eriksson, Kuka saa sut nyt)

Vierailija
32/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 07:43"]

Miksi sinä tiedät noin paljon tuosta naisesta ja siitä, mitä ex-miehesi kaveritkin hänestä ajattelevat?

Jonkinlaista idiotismia on toki ilmassa, jos miehen kaverit kehuvat sinulle uutta naista. Eivätkö he ymmärrä miltä sinusta tuntuu? Vai etkö ole milloinkaan pystynyt sanomaan ääneen, että ero oli sinulle vaikea pala, ja toivoisit ettei miehen nyksästä puhuta? Onhan sinulla oikeus tuo sanoa ja oikeus odottaa, että ihmiset sitä kunnioittavat.

[/quote] Ehkä se mies kehua retostaa ihan itse uutta naista ap:lle ja analysoi, millä tavoilla tämän persoonallisuus on parempi kuin ap:n persoonallisuus. Ehkä hänelle on elämässä valtava saavutus päästä jättäjäksi, ja hän hekumoi exänsä oletetulla riutumisella. Niinkin surkuteltavia friikkejä on olemassa, vaikka sitä ei uskoisi ennen kuin osuu omalle kohdalle.

Vierailija
33/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 09:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 08:57"]

[/quote]

No sussa on ainakin tuo ärsyttävä veteleä tyyli kirjoittaa...vaikka ilmeisesti muuten oletkin...täydellinen...mulla oli työkaverina tuollainen, joka kirjoitti juuri noin...sillä narsistilla oli aikamoisia luuloja itsestään...pistepistepiste.

[/quote]

oikein tyypillinen av-vastaus! joku "kiva nyxä" kirjoittaa nätisti ja asiallisesti ja vastaus on tuollainen! miettikääs naiset oikeasti että miksi teidät laitetaan kiertoon!

Vierailija
34/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kiitos paljon kannustavista vastauksista! Taidankin alkaa katsella toisen paikkakunnan työpaikkoja saman tien, ihan vaikka vain huvin vuoksi näin aluksi. Pari selkeyttävää seikkaa ja vastausta kysymyksiin:

Meillä ei ole lapsia, eli sillä tavalla en ole sidottu mieheen. Kaveripiiri on sama, joten sitä kautta olen hänen kanssaan tekemisissä ja siksi olen nähnyt hänen uutta naistaankin niin paljon ja kuullut hänestä yhteisiltä kavereilta.

Ja kyllä, tiedän että ajatus kauniista hoikasta kotivaimosta on kovin 50-lukulainen, mutta se nyt sattuu (ja on aiemminkin ollut) myös oma ihannekuvani naisesta.

PS. Tämä itseään samanlaiseksi nyxäksi kutsuva ei kyllä ole yhtään samanlainen kuin tapauksen oikea nyksä. Hän on niin kiva, ettei olisi ikinä kirjoittanut tuollaista vastausta. Toisekseen, hänellä on paljon hohdokkaampaakin elämää kuin roikkua tällä palstalla :( ja kolmannekseen, hän ei kirjoittaisi noin huonoa suomea.

Vierailija
35/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kadehtia toisen onnea, kun ei tiedä hänen suruistaan. Kukaan eikä kenenkään elämä ole täydellinen. Voisi olla parempi muuttaa, mutta jos et muuta näet kyllä ajan kanssa hänenkin heikkoutensa. Jokaisella ne on.

Vierailija
36/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Eksäni nyksä on lisäksi paremmin koulutettu kuin minä, korkeammassa asemassa ja lähes 10 vuotta nuorempi...Nainen ei kuitenkaan ole mikään tyypillinen kova uraohjus, vaan luonnollinen, iloinen ja jopa hiukan boheemi ihminen.

Tilannetta ei yhtään helpota se, että nainen tulee myös hienosti toimeen eksän ja minun yhteisten lasten kanssa. Yritän myös käyttäytyä fiksusti ja empaattisesti hänen seurassaan, mutta todellisuudessa haluaisin vain sylkeä sen akan naamalle.

Vierailija
37/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua miltä luuserilta kuulostat! Ja miksi roikut vauvapalstalla jos silla ei ole lapsia. Auta armias sitä päivää kun tämä uusi nainen tulee raskaaksi! Sä varmaan jo haudot kostoa miten lasta voisi satuttaa tai alat lähetellä miehelle viestejä kuinka sulla just todettiin syöpä jne. Huh huh, hanki elämä!

Vierailija
38/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niin kiva ihminen ja hohdokas elämä :-D :-D. Taidatpa olla itse "nyksä" joka fantasioi täällä siitä millaisena toivoisi itsensä nähtävän.

Vierailija
39/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ap:n huono itsetunto tai luuserius on syntynyt vasta eksän nyksän myötä vaan on ilmennyt jo aiemmin, tavalla tai toisella. Ehkä siinä ainakin osaksi syy siihen, että mies lähti? Kamalaa, kun elämä soljuu ohi vain muita seuratessa ja kadehtiessa. Hanki apua ongelmaasi.

Vierailija
40/59 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on aina sinua parempi, joku huonompi. Sellaista elämä on..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi