Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te ostatte koko ajan vaan lisää tavaraa?

Vierailija
09.08.2020 |

Miksi ihmiset vaan koko ajan ostelee lisää tavaraa, vaikka se on luonnolle niin raskasta? Miksi olette niin itsekkäitä? Miksi pitää ostas joku uusi maljakko, kun ette sitä tarvitse kuitenkaan? Tai joku kesämekko vaikka niitä on jo 15 kaapissa pölyttymässä? Miksi te vaan ostatte ja ostatte?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivuosien jälkeen ole vähentänyt shoppailua reilusti. Etenkin parina viime vuotena olen ostanut tosi vähän vaatteita tai muutakaan tavaraa. Maljakoita olen ostanut kirpputorilta. Niistä osa on jonkun itse tekemiä ja tosi hienoja ja uniikkeja. Tykkään pienistä "yhden kukan" -maljakoista, joihin on hyvä sujauttaa pistokas juurtumaan tai nätti leikkokukkia ilostuttamaan. Mekkoja olen ommellut kierrätyskankaista. Esim. vanhoista Ikean verhoistani tuli tosi kiva mekko. Tuntuu hyvältä kuluttaa vähemmän, hyödyntää kirpputoreja ja tehdä itse. :)

Vierailija
42/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kakasta.

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matrix pyörittää samoja kaavoja, samoilla tavaroilla, samoilla roboteilla pitkin kyliä ..

Zinc

Miten siinä voisi enää kuluttaa liikoja, kun kaikki on fuulaa.

Esitän myös rikasta.

Zinc

Vierailija
44/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

& Fake, Geat a real Job & HairCut !

Zincc

Hihi ;) 

Ps. Mikähän halloumi se olisi hywää juustoa ? Tradekaa ?

Vierailija
45/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kaipaavat lauman hyväksyntää ja ihailua. Uudet mekot ja hienot autot ja kauniisti sisustetut kodit tuottavat näitä toivottuja ilmiöitä. Vieläpä helposti verrattuna vaikkapa siihen, että täytyisi oikeasti olla mukava ihminen tai osata jotain.

Vierailija
46/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nain isääni peppuun

fake

Vierailija
47/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kaipaavat lauman hyväksyntää ja ihailua. Uudet mekot ja hienot autot ja kauniisti sisustetut kodit tuottavat näitä toivottuja ilmiöitä. Vieläpä helposti verrattuna vaikkapa siihen, että täytyisi oikeasti olla mukava ihminen tai osata jotain.

Liirum Laarum

Ei kaikki kutsu edes ihmisiä kylään. Ei se tarkoita, etteikö voi tykätä jostain kiwasta. 

On turha noilla taidoilla alkaa asioita keittiöpsykologisoimaan, mistä ei mitään ymmärrä.

Zinc

Vierailija
48/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku selittää mulle niin kuin lapselle, että miten maljakon tai mekon osto tuhlaa luontoa?

Olen siis aika nuori ja aika tyhmäkin, enkä tajua tällaisia asioita. Tarkoitetaanko sitä, että se materiaali mikä menee tuotteiden tekemiseen niin kuluttaa luontoa, ja kun ihmiset niitä tuotteita ostavat niin tukevat tätä? Olenko kärryillä?

T. Idiootti.

Vierailija
49/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku selittää mulle niin kuin lapselle, että miten maljakon tai mekon osto tuhlaa luontoa?

Olen siis aika nuori ja aika tyhmäkin, enkä tajua tällaisia asioita. Tarkoitetaanko sitä, että se materiaali mikä menee tuotteiden tekemiseen niin kuluttaa luontoa, ja kun ihmiset niitä tuotteita ostavat niin tukevat tätä? Olenko kärryillä?

T. Idiootti.

Eihän se luonto siitä mihinkään kulu. Menet puistoon kävelylle, ja siellä on ihan samanlaista, kuin eilenkin.

Zincc

Vierailija
50/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät on aivopesty kuluttajiksi. Kuluttaminen on elämämme tarkoitus. Turhan krääsän ostaminen tukee talouselämää. Jos typerykset alkaa istumaan rahojensa päällä ja säästelemään niitä, tuodaan tänne miljoonittain porukkaa muista maanosista, kyllä he taas innolla kuluttavat. Ihan sama, kenen rahoilla, typerykset maksaa aina.

Tätä olen epäillyt kanssa, koska eihän niistä töihin ole. Miksei sitä kulutettavaa ilmaista rahaa anneta suomalaisille naisille? Kyllä me shopattaisiin talous kuntoon, jos olisi löysää rahaa. Eikä tulisi väestöräjähdystä.

Vierailija
51/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kakasta.

Zinc

Tässäpä sanoit suuren totuuden varmaan itsekään sitä tajuamatta.

Vierailija
52/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Idiootti.

Jos se mekko on tehty puuvillasta, siihen puuvillan kasvattamiseen on kulutettu tajuton määrä kasteluvettä jo ennen kuin kangasta on edes kudottu. Värjäysprosessi kuluttaa myös luontoa pahasti, jos myrkkyvedet lasketaan puhdistamattomina luontoon. Hyvää mekon vaiheissa on ollut se, että kehitysmaan naisille on saatu töitä. Ei ole tarvinnut tienata esim. hu*raamalla kadulla.

Maljakkoa en osaa selittää sinulle, kun en tunne lasin valmistusta yhtä hyvin.

Vierailija
53/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Idiootti.

Kyllä, materiaalin tuottaminen kuluttaa luontoa. Valmistamisprosessi, säilytys ja kuljetus kuluttavat luontoa. Sitten kun vielä ostat esim uuden maljakon tai mekon, vaikka edellinenkin on ihan hyvä, heität sen käyttökelpoisen pois, mikä taas kuluttaa luontoa ihan turhaan. 

Eli tuhlataan luonnonvaroja ja energiaa ja syntyy saastetta ja jätettä. 

Vierailija
54/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto- ja ilmastohysteria on jo ohi. Nyt pitää hysterioida siitä miten virus tappaa koko maan jos ei ihmiset tee just sitä mitä sinä haluat.

Vierailija
55/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä selitys. Sopii moneen puolituttuuni, ja selittää paljon. Läheiseni ovatkin sitten niitä aidosti mukavia ja taitavia ihmisiä.

Vierailija
56/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yletyn imemään itseäni.

Zincc

Vierailija
57/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ruokaa. Saanko ostaa vai pitääkö kuolla nälkään?

Vierailija
58/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liirum Laarum

Ei kaikki kutsu edes ihmisiä kylään. Ei se tarkoita, etteikö voi tykätä jostain kiwasta. 

On turha noilla taidoilla alkaa asioita keittiöpsykologisoimaan, mistä ei mitään ymmärrä.

Zinc

Sisustuksia postaillaan someen ja niistä keskustellaan. Mikähän kalikka tässä nyt kalahti, kun sun täytyi siirtyä henkilökohtaisen väheksynnän tielle?

Vierailija
59/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto- ja ilmastohysteria on jo ohi. Nyt pitää hysterioida siitä miten virus tappaa koko maan jos ei ihmiset tee just sitä mitä sinä haluat.

Mutta hei, positiivista on, ettei koronan takia ole tarvinnut lähteä hamstraamaan mekkoja ja maljakoita, kun niitä on jo komerossa entuudestaan.

Vierailija
60/67 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan ruokaa. Saanko ostaa vai pitääkö kuolla nälkään?

Hae metsästä.