Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset laittaa torissa ihan käsittämättömiä hintoja

Vierailija
09.08.2020 |

Ei ihme että ne tuotteet roikkuu siellä viikkokausia, kun samalla hinnalla saa kaupasta uuden.

Kommentit (376)

Vierailija
301/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myydään taidelaisa, "kaksi 2 mm raapsu, muuten virheetön" ihan sama kuin myisi autoa "puuttu moottori, ja vasemman puolen ovet, muuten virheetön"

"Vanha maljakko, Riihimäen Lasi?", "Vanha kahvikuppi, Arabiaa?".  Oikeasti eivät ole valmistajien tekemiä, eikö myyjä väitäkään, mutta kysymysmerkillä yrittää höynäyttää jonkun uskomaan niin.  Näitä on Huuto.net täynnä.

https://www.tori.fi/pirkanmaa/Timo_Sarpanevan_maljakko__72028037.htm

Toi kysymysmerkki ilmoituksessa vakuttaa varmasti kaikki potentiaaliset ostajat poskettoman hinnan oikeutuksesta.

Oho, olen nähnyt tuota ilman kysymysmerkkiä myynnissä mm. Espoon kierrätyskeskuksessa ja Kuopion seudun kirppiksellä 30 eurolla (yksi taisi vielä olla signeerattukin). Olisi ehkä pitänyt ostaa kaikki ne pois kuljeksimasta, pistää uudelleen myyntiin ja tehdä hitommoinen tili. :D

Vierailija
302/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä hinnalla myisitte Iittalan aterinsetin, joka on käyttämätön ja maksoi 300e alunperin?

Tai talvitakin, joka on myös käyttämätön ja maksoi 280e?

Parilla eurolla?

Sillähän ei ole mitään väliä, mitä nuo ovat sinulle tai jollekin muulle kaupasta haettuna maksaneet. Iittalan tehtaanmyymälöissä on monesti astioita ja aterimia superalennuksissa, eli tuollaisen aterinsetin on voinut saada kevyesti puoleen hintaan - ovh on pelkkä ovh.

Sama koskee takkia. Mulla on Joutsenen paksu untuvatakki (asun seudulla, jossa vielä tulee 30 asteen pakkasia), ja sen ovh oli muistaakseni 270 tai 280 euroa, mutta Sokoksen 3+1 päivän alesta ostin sen muistaakseni 140 tai 160 eurolla.

Vaatteiden hinta putoaa kaupasta kannettuna vielä enemmän kuin muiden esineiden. Niitä on niin paljon ja niin halvalla tarjolla kaupoissa, netissä ja kirppiksillä, että turha edes yrittää ns. saada omia pois, ellei kyseessä ole tyyliin aito ja maailmanlaajuisesti tunnettu merkkituote (Armani, Chanel jne.)

Eli 300 euron tuote pitää myydä 10 eurolla yhtä lailla kuin 50 euron tuotekin? Itse maksan mielelläni kalliista tuotteista enemmän, olkoon käytettyjä tai ei. Ovh on minulle myyntivaltti, antaa hieman suuntaa laadusta.

Epäilyttävän alhainen hinta kalliista tuotteesta saa minut epäilemään huijausta.

No jos tuon aterinsetin alkuperäinen(?) hinta on ollut 300 euroa, ja sitä on saanut puoleen hintaan eli 150 eurolla Iittalan myymälöistä tai Citymarketin leimankeräyspäiviltä, niin "käytetyn" setin hinta on mun mielestäni max. satasen.

Tokihan sen voi hinnoitella miten haluaa, mutta turha valittaa jos ei mene kaupaksi.

Eli sillä ovh hinnalla on sittenkin väliä? Koska muutenhan se pitäisi myydä esim. puolet halvemmalla kuin halvin Ikean aterinsetti jotta menisi kaupaksi.

Sen verran väliä, että ostaja tietää ettei maksa ylihintaa tuotteesta. Joskushan kaupat ilmoittavat ovh:ksi kovemman hinnan, kuin millä tavaraa oikeasti myydään että ihmisille tulisi virheellinen käsitys siitä, että nyt saavat tuotteen edullisemmin. Tästä syystä kolmasosa ovh:sta sopii mainiosti (käyttämättömälle) kirppistuotteelle, käytetyt eli kuluneet sitten vielä halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin torissa hevosurheiluun liittyviä varusteita harrastuksen loputtua. Huonoimmat kokemukset liittyivät kalliisiin ja laadukkaisiin varusteisiin, joita olin ehtinyt käyttämään vähän/en ollenkaan. Ostohinta yhdelle varustesetille 350e, laitoin myyntiin 120e, käyttöä vain pari kertaa (uudenveroinen). Ilmoitus ehti olla torissa melkein vuoden ennen sopivan ostajan löytymistä. Sitä ennen ostajat koittivat tingata hintaa, paras taisi olla 80e spk. Myös näitä oli, jotka koittivat ostaa erikseen joitain settiin kuuluvia osia, perustellen "menee kaupaksi paremmin yksitellen". Sitten viimenään tuli yksi ostaja jonka kanssa kaupat sujuivat kuin unelma!

O: Hei haluaisin ostaa tämän tuotteen! Onko vapaana vielä?

M: Hei kyllä on! Tuletko noutamaan vai postitanko?

O: posti käy. Osoite, tilinumeron pyyntö

M: tilinro, postiseurannan teko ja kiitos

O: Maksu screenshottina, kiitos.

Vein samana päivänä postiin, vaikka yleensä odotan siihen, että näkyy tilillä. Olen tinkaajille vastannut takaisin myyntihinnan, joskus mukaville saatan maksaa postikulut itse.

Ostajat olivat oikeassa, kaikki menee nopeammin kaupaksi kun myy yksitellen ja myyjä saa jopa paremman hinnankin kun jaksaa ja viitsii myydä yksitellen. Tiedän tuon monen vuoden kokemuksella.

Vierailija
304/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskushan kaupat ilmoittavat ovh:ksi kovemman hinnan, kuin millä tavaraa oikeasti myydään että ihmisille tulisi virheellinen käsitys siitä, että nyt saavat tuotteen edullisemmin.

Kun ovh oli vielä olemassa, niin se oli tuotteen valmistajan tai maahantuojan ilmoittama ohjevähittäishinta eli hinta, jolla valmistajan tai maahantuojan mielestä tuote tulisi myydä. Osa saattoi sitten haitata jälleenmyyjän toimia erilailla, jos jälleenmyyjä ei pysynyt ruodussa ja myi halvemmalla kuin muut jälleenmyyjät. 

Nyt kun tavara liikkuu helpolla maasta toiseen, niin osa valmistajista tuskailee kun korkeamman hintatason markkinoilta kuluttajat voivat helpolla tilatakin toisesta maasta halvemmalla. Euro on vielä lisännyt hintojen läpinäkyvyyttä useamman maan kesken.  

Myyjän maksamalla hinnalla ei ole mitään merkitystä, kun hinnoitellaan tuotetta kirpputoreilla. Ratkaisevaa on hinta kaupassa nyt tai vastaavan tuotteen hinta kaupassa nyt. Mikäli ostaa yksityiseltä, niin täytyy ottaa riski mahdollista ongelmista. Kuluttajansuoja ei auta yksityisten keskinäisessä kaupassa.

Vierailija
305/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä hinnalla myisitte Iittalan aterinsetin, joka on käyttämätön ja maksoi 300e alunperin?

Tai talvitakin, joka on myös käyttämätön ja maksoi 280e?

Parilla eurolla?

Sillähän ei ole mitään väliä, mitä nuo ovat sinulle tai jollekin muulle kaupasta haettuna maksaneet. Iittalan tehtaanmyymälöissä on monesti astioita ja aterimia superalennuksissa, eli tuollaisen aterinsetin on voinut saada kevyesti puoleen hintaan - ovh on pelkkä ovh.

Sama koskee takkia. Mulla on Joutsenen paksu untuvatakki (asun seudulla, jossa vielä tulee 30 asteen pakkasia), ja sen ovh oli muistaakseni 270 tai 280 euroa, mutta Sokoksen 3+1 päivän alesta ostin sen muistaakseni 140 tai 160 eurolla.

Vaatteiden hinta putoaa kaupasta kannettuna vielä enemmän kuin muiden esineiden. Niitä on niin paljon ja niin halvalla tarjolla kaupoissa, netissä ja kirppiksillä, että turha edes yrittää ns. saada omia pois, ellei kyseessä ole tyyliin aito ja maailmanlaajuisesti tunnettu merkkituote (Armani, Chanel jne.)

Eli 300 euron tuote pitää myydä 10 eurolla yhtä lailla kuin 50 euron tuotekin? Itse maksan mielelläni kalliista tuotteista enemmän, olkoon käytettyjä tai ei. Ovh on minulle myyntivaltti, antaa hieman suuntaa laadusta.

Epäilyttävän alhainen hinta kalliista tuotteesta saa minut epäilemään huijausta.

No jos tuon aterinsetin alkuperäinen(?) hinta on ollut 300 euroa, ja sitä on saanut puoleen hintaan eli 150 eurolla Iittalan myymälöistä tai Citymarketin leimankeräyspäiviltä, niin "käytetyn" setin hinta on mun mielestäni max. satasen.

Tokihan sen voi hinnoitella miten haluaa, mutta turha valittaa jos ei mene kaupaksi.

Eli sillä ovh hinnalla on sittenkin väliä? Koska muutenhan se pitäisi myydä esim. puolet halvemmalla kuin halvin Ikean aterinsetti jotta menisi kaupaksi.

Sen verran väliä, että ostaja tietää ettei maksa ylihintaa tuotteesta. Joskushan kaupat ilmoittavat ovh:ksi kovemman hinnan, kuin millä tavaraa oikeasti myydään että ihmisille tulisi virheellinen käsitys siitä, että nyt saavat tuotteen edullisemmin. Tästä syystä kolmasosa ovh:sta sopii mainiosti (käyttämättömälle) kirppistuotteelle, käytetyt eli kuluneet sitten vielä halvemmalla.

Niin, tätä tarkoitinkin. Mutta täällä hoetaan "sillä ei ole mitään väliä mitä on kaupassa maksanut ja miksi se ovh pitää mainita ilmoituksessa". No kyllä sillä on, koska muutenhan laadukkaammatkin tuotteet pitäisi myydä parilla eurolla.

Vierailija
306/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla semmoinen torin käyttäjä että jos tarvitsen jotain, selailen ilmoituksia kuukauden päivät a jos löydän kohtuuhinnalla (alle 100e yleensä aina) eläkeläisenä, niin ostan.  En leiki, ilmoitan jos tuleekin este esim lasku jota en muistanut tms, eli rahat loppu.

Jotain samaa toivoisin ostajiltakin silloin kun olen itse jotain myynyt.

Hyvät kuvat, mitat, yhteystiedot ja kauppa käy.  Ylihinnoitellut jää kyllä ostamatta, en silti helposti tinkaa.

Vierailija
307/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun alkupäässä oli arvosteluja jonkun koirankasvattajan ilmoituksista. Itselleni tuli mieleen, että moni vanhempi äijä saattaa kasvattaa ihan hyviä metsästyskoiria ja olla asiallinen koiranomistajaja- ja kasvattaja, mutta kirjalliset taidot ei ehkä olekaan parhaat ja sitten paksuilla nakkisormilla näppäillään vähän sinne päin ilmoitukset. Toisaalta joku kauniisti luritteleva ilmoittaja voi taas olla rahan perässä oleva pentutehtailija. Onhan se aina plussaa jos ilmoitus on selkeä, mutta eläinten kaupassa on selvitettävä joka tapauksessa tilanne sen hyvältä kuulostavankin ilmoituksen takana.

Vierailija
308/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan miten "yleishyödylliset" kirpputorit toimivat?

Eräässä tapauksessa henkilö on töissä kirpparilla joka ottaa vastaan lahjoitustavaraa. Hän käärii parhaat tuotteet päältä ja myy nettikirpparilla hirvittävällä hinnalla omiin nimiinsä.

Tarkastetaanko tai inventoidaanko niitä lahjoituksia mitenkään?

Vierailija
309/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein jää ostamatta jo senkin vuoksi että postimaksu on väärin ilmoitettu. Jos jotain isoa särkyvää pyöreää lasiesinettä kaupataan 4,90-5,90€ postimaksulla niin sanonpa vaan että ei tule ehjänä perille tai jos tulee niin pitää maksaa tuplasti lisää jos meinaa postista saada paketin ulos. Nytkin myyn yhtä kirjaa joka ei mahdu xxs pakettina joten seuraava suurempi paketti on S ja sen hinta 5,90€. Joku kauppaa samaa kirjaa 4,90€ xxs pakettina. Kiva yllätys tulee vastaanottajalle kun joutuu lunastaan paketin postista.

Ärräpaketti maksaa 4,90e ja vastaa noin Postin S-pakettia. Kaikki ei lähetä Postilla ja Postin hinnastolla.

4,90€ R-paketteja ei ole ollut enää vuosiin :) Lisäksi kaikilla ei ole R-kioskia omalla kylällä. Minä tiedän tasan tarkkaan kaikkien toimittajien hinnastot ja pakettikoot ja kun näkee tuotteen jota ollaan myymässä liian alhaisella postimaksulla, se tietää ongelmia vain vastaanottajalle eli ostajalle eli tuplamaksut tulee kun joutuu lunastamaan paketin, näin ainakin Postilla käy.

No minä ostin toissa viikolla tuotteen 4,90e postikuluilla ja ärräpakettina tuli. Nopea Googletus ja yhä 4,90e hintoja R-kioski tarjoaa?

R-kioski on joutunut pudottamaan hintojaan (tänä vuonna?). No hinnat noustikin aika nopeaan tahtiin pari vuotta sitten ja sen huomasi asiakasmäärissä varmaan heti, sen verran iso kato kävi. Iso ärräpaketti maksoi jossain välissä 6,90€ ja pienempi kooltaan kuin Postin S paketti joten ei sitä monikaan tainnut käyttää.

Ja Posti senkun nostaa. Aivan jatkuvia älyttömiä hilailuja ylös ja alas hinnoissa parin viime vuoden aikana. Pitää kai ne toimitusjohtajien golf-osakkeet jollain rahoittaa?

Samaan aikaan yrittävät jallittaa palkkojen kanssa. Mies lopetti työt eikä meinannut saada viimeistä palkkaa tai lomarahoja millään ulos. Joutui ottamaan yhteyden luottamusmieheen, joka sitten väänsi pomojen kanssa. Valtaosa työntekijöistä on ma mu ja - montakohan euroa jää maksamatta kun työntekijät eivät tiedä oikeuksiaan?

Vierailija
310/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tori.fi/pirkanmaa/Timo_Sarpanevan_maljakko__72028037.htm

Toi kysymysmerkki ilmoituksessa vakuttaa varmasti kaikki potentiaaliset ostajat poskettoman hinnan oikeutuksesta.

Semminkin, kun kysymysmerkin sijoittelu tarkoittaa sitä, että kyseessä on Timo Sarpanevan esine, mutta siitä on nyt epävarmuutta, että onko kyseessä maljakko vai joku muu. Kuvan perustella se ei ainakaan olisi polkupyörä.

Vierailija
311/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa oli kerran myynnissä design-valaisin. Oli kuulemma ihan ammattilainen käynyt toteamassa sen aidoksi. Ainoa vaan, että valaisin oli täysin tärvelty lyhentämällä sen varsi rautasahalla ja hilattu kattoon kiinni matalassa torpassa. Lisäksi kuupat olivat luultavasti hajonneet tai muuten vaan korvattu karseilla pahvi-rimpsu varjostimilla. Hintaa en tarkalleen nyt muista, mutta tonneissa mentiin. Joku viisi-kymmenen tuhatta :D

Vierailija
312/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa oli kerran myynnissä design-valaisin. Oli kuulemma ihan ammattilainen käynyt toteamassa sen aidoksi. Ainoa vaan, että valaisin oli täysin tärvelty lyhentämällä sen varsi rautasahalla ja hilattu kattoon kiinni matalassa torpassa. Lisäksi kuupat olivat luultavasti hajonneet tai muuten vaan korvattu karseilla pahvi-rimpsu varjostimilla. Hintaa en tarkalleen nyt muista, mutta tonneissa mentiin. Joku viisi-kymmenen tuhatta :D

Noh... olihan se sentään uniikkikappale. :D

Vierailija
313/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”En todellakaan myy halvemmalla, kun maksoi kuule uutena niin ja niin paljon!”

Niin no sattoihan se olla 20-vuotta sitten kallis, mutta nyt tuolla sinun tavaralla ei ole käytännössä mitään arvoa.

Ja nämä on yleensä just jotain pahinta roinaa, tyyliin vanhentunutta elektroniikkaa, tai jotain ihan hirveitä 90-luvun koivun värisellä melamiinilla päällystettyjä lastulevy TV-taso/lasiovikaappi-hirvityksiä, joista koko perhe katteli aikoinaan onnenpyörää😂

Vierailija
314/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 80-luvulla aivan Hietalahden kirpputorin laitamilla. Silloin siellä oli hauska kierrellä. Kirpputori tosiaan noudatti ideologiaansa ja ihmiset myivät vinttikomeron siivouksessa löytyneitä tavaroitaan. Muutamia aivan ihastuttavia tavaroita löysinkin sieltä, muun muassa yksi pöytälamppu koristaa yhä kirjoituspöytääni.

Muutin alueelta pois 90-luvun puolessa välissä ja jo silloin oli melko ikävä ilmiö vallannut tori osittain. Nimittäin ammattimaiset myyjät ja sen myötä kovat hinnat. Yksi säännöllisesti kokoontuva ukkoryhmä torikahvilassa ihmettelikin hirtehisesti, miten sitä tavaraa vaan ullakolla riittää (samalla myyjällä). Ja voimistui tämä jo ennen myyntiaikaa toisten pahvilaatikoista tavaroiden kaivelu omaan pöytään myytäväksi.

En ole enää sittemmin Hietsun kirpparilla käynyt.

Vierailija
315/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla semmoinen torin käyttäjä että jos tarvitsen jotain, selailen ilmoituksia kuukauden päivät a jos löydän kohtuuhinnalla (alle 100e yleensä aina) eläkeläisenä, niin ostan.  En leiki, ilmoitan jos tuleekin este esim lasku jota en muistanut tms, eli rahat loppu.

Jotain samaa toivoisin ostajiltakin silloin kun olen itse jotain myynyt.

Hyvät kuvat, mitat, yhteystiedot ja kauppa käy.  Ylihinnoitellut jää kyllä ostamatta, en silti helposti tinkaa.

Kyllä tuo juuri on sitä leikkimistä, jos ilmoitat että nyt ei olekaan rahaa maksaa. Tosi ärsyttävää myyjän ajan tuhlaamista.

Vierailija
316/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt hyvin paljon käytettyjä sohvia ja sänkyjä 400- 500 euron hinnoilla. Siihen hintaan ainakin itse haen jo uuden. Vuoden tai kahden käytön jälkeen kuitenkin tuollainen huonekalu on jo varsin kulunut. Varmaan joku maksaa kuitenkin, kun sellaisilla hinnoilla myydään.

Vierailija
317/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt hyvin paljon käytettyjä sohvia ja sänkyjä 400- 500 euron hinnoilla. Siihen hintaan ainakin itse haen jo uuden. Vuoden tai kahden käytön jälkeen kuitenkin tuollainen huonekalu on jo varsin kulunut. Varmaan joku maksaa kuitenkin, kun sellaisilla hinnoilla myydään.

No siis kaikki sohvat eivät ole tasa-arvoisia. Itse näin kerran Torissa 500 euron sohvan, jonka olisi halunnut - se maksaa uutena vähän yli 1000 euroa enkä ole ikinä niitä missään alessa nähnyt. Sohva ei ollut edes uudenveroinen, kankaassa näkyi kyllä käytön jälkiä, mutta olisin mielestäni saanut sen puhdistettua ja puunattua hienoon kuntoon. Mutta joku muu ostaja ehti kuitenkin ensin.

Jonkun muun mielestä tuo olisi ollut "loppuun piereskelty" sohva, josta sietäisi hävetä pyytää 500 euroa. Minulle ja sille toiselle ostajalle se kuitenkin kelpasi.

Vierailija
318/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rehellisesti miettiä mitä itse maksaisit vaikkapa käytetystä siististä sohvasta. Sillon voisi olla, että joku sen ostaisikin.

Vierailija
319/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sekaroituiset koirat pitää saada maksutta. niitä ei ole useimmiten terveystutkittu. eikä aina edes suku tiedossa.

rahastavat vaan. sekarotuisten pentujen teettäjät.

Jos koirani jostain syystä saisi vahinkopennut (hyvin epätodennäköistä), niin en ikinä antaisi niitä ilmaiseksi! Saattaisin ensin kyllä tarjota pentuja ilmaiseksi tutuille tai luotettaviksi tietämilleni sukulaisille, jotka ovat harkinneet koiran hankkimista pitkään.

Tuntemattomalle en ikinä antaisi koiraa ilmaiseksi, enkä 50 eurolla. Hinta pitäisi kyllä olla sellainen, että kukaan ei hetken mielijohteesta helposti tekisi hankintaa.

En myöskään myisi koiraani ensin pitkään juttelematta ostajan kanssa. Koira ei ole käytetty "tavara".

Voin antaa vanhan sohvani ilmaiseksi sillä ajatuksella, että pääsen siitä eroon. Eläimiin ei voi samaa ajatusmallia soveltaa.

Vierailija
320/376 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä, että esim koirista pyydetään ihan kunnon hinta. On ihan tutkittu että kun koirasta joutuu maksamaan ja kunnolla, niin siitä pidetään paremmin huolta. Nämä ilmaiset koirat saavat huonoa kohtelua usein. Sama pitäisi olla kissojen kohdalla

Ei kukaan ehdota ilmaiseksi, vaan kohtuuhinnalla.  Koira 500-800, kissa 120-200 (jotkut harvinaiset pennut toki hieman enemmän.)

MIksi sinun mielestäsi kissan arvo on vain neljäsosa koiran arvosta?

Kyllä se näin vain on. Samalla tavalla kun hevonen on yleensä kalliimpi kuin koira ja hamsteri yleensä halvempi kuin kissa. Miksi? En osaa sanoa. Kissoja on varmaan tarjolla enemmän kuin koiria.