8-vuotiaalle pojalle viikkoraha
vai taskurahaa kun pyytää?mun pojalla on paljon kavereita,joiden kanssa viettää aikaansa paljon ulkona.melkeen joka kerta kun heidät näen ni aina jollain tai useammalla on karkkia.tulee sellanen olo et mäkin haluan antaa pojalle pikkasen rahaa et hänkin saa ostaa herkkuja,mut toisaalta en taas halua et joka päivä sellasia syö.kerää itse panttipulloja ja ostaa niillä muutamalla kymmenellä sentillä karkkia,vois sanoa et joka päivä.
mitä te tekisitte,antaisitteko rahaa jos oma lapsenne pyytäisi,vai olisiko vain joku tietty päivä viikossa/kuukaudessa jolloin saisi rahaa?
Kommentit (7)
2: paljonko teillä on kk-raha? Meillä 9 vuotiaalla kk-raha on 10 €. Lisäksi saa 1-2 € karkkirahaa perjantaisin.
Kuukausirahojansa ja muita "tuloja" (isovanhemmilta saa toisinaan 10-20 €) poika säästää Lego-paketiin ja kohta onkin rahat kasassa :)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 17:11"]
2: paljonko teillä on kk-raha? Meillä 9 vuotiaalla kk-raha on 10 €. Lisäksi saa 1-2 € karkkirahaa perjantaisin.
Kuukausirahojansa ja muita "tuloja" (isovanhemmilta saa toisinaan 10-20 €) poika säästää Lego-paketiin ja kohta onkin rahat kasassa :)
[/quote] Meillä 11v tyttö ja sai itse sanoa summan kk-rahalle. No laitto kympin ja olin tyytyväinen. Isovanhemmilta tulee jonkunverran myös, mutta pientä kotityötä vastaan.
Kuukausirahaa ajattelin alkaa antaa sitten kun lapset menevät kouluun. Oppivat siinä hyvin käsittelemään rahaa, joka tulee vain kerran kuussa.
Kuukausirahaa ajattelin alkaa antaa sitten kun lapset menevät kouluun. Oppivat siinä hyvin käsittelemään rahaa, joka tulee vain kerran kuussa.
Meillä 4 lasta eikä kukaan ole koskaan saanut viikko- tai kuukausirahaa!!
Mutta ei ne kyllä ole luuhanneet kaupoillakaan yksinään 8 vuotiaina!!
Meillä lapset saavat kotityölistan mukaan rahaa: kun omat raksit täynnä, niin saavat aina 5 e täydestä listasta.
Ja se lista kestää välillä.. meillä tämä keskittynyt aluksi vain roskislistaan eli, kun on vienyt roskiksia tarpeeksi tulee 5 e..
Sitten kun alkavat oikeasti käymään kaupoilla voidaan sopia kuukausiraha summa..
No meillä on kuukausraha käytössä ja tulee sitä silloin tällöin myös annettua euro pari jos menevät kavereiden kanssa kauppaan. Keräilee myös pulloja ja niistä saaduilla rahoilla ostelee sit tikkarin tai jonkun muun pienen namin. Kaipa se olis viisainta opettaa siihen että rahaa tulee vaan tiettynä päivänä, niin oppis ehkä säästämään. Meillä ei oo kyl vielä oppinu :)