Vuokrat rästissä, mikä avuksi?
Mies jättänyt melkein 3 tonnin verran vuokria maksamatta, eikä ole kertonut minulle. Kaikki rahat mennyt herkkuihin ja tietokonepeleihin.
Hän itse on työtön, minä kotona 1v pojan kanssa. Asumistukea tulee, mutta en ole koskaan saanut aikaiseksi laittaa sitä suoraan menemään vuokranantajalle.. Joten nekin rahat on mennyt kauppaan, kun mies ei ole huolehtinut niitä eteenpäin.
Ja kyllä, näin se on meillä mennyt. Mies hoitaa laskut jne, minä kodin.
Kommentit (4)
Etkö ole yhtään ihmetellyt,miten teillä on ollut varaa kaikkiin herkkuihin ja peleihin? Teillä tuskin ihmeemmät tulot on, jos kerran tuilla elätte.
Keskustele vuokranantajan kanssa,miten voitte maksaa rästit ilman häätöä,osamaksulla? Tai yrität lainata summan jostain ja laitat sen asumistuen nyt ainakin suoraveloitukseen,sekä tietystit otat vastuuttomalta mieheltä talousasiat omille harteillesi!
etkai vaan aio jatkaa yhteiselämää tuollaisen miehen kanssa? en katselisi päivääkään noin itsekästä sikaa, joka laittaa omat herkkunsa ja pelinsä perheen edelle.
Onpa tilanne! Nyt olisi tärkeä maksaa HETI vuokrarästit. Jos saatte häädön ja luottotiedot menevät, uutta asuntoa on vaikea saada. Ettekä tietenkään saa nykyisestä asunnosta vuokratakuuta pois.
Ota yhteys vuokrantantajaan ja kysy voiko hän antaa vuokrille lisäaikaa ja minkä verran. Ja sitten selvität voitko saada jostain 3000 euron lainan, voivatko jommankumman vanhemmat auttaa jne. Ja tästä lähtien SINÄ hoidat teillä laskut ja raha-asiat. Koska teillä on lapsi, sosiaaliviranomaisiinkin kannattaa ottaa yhteyttä ja kysyä, voiko sieltä saada apua. Myös kirkon diakoniarahastosta voisi ehkä saada apua. Soita seurakunnan diakonille ja varaa aika. Mieti, onko teillä jotain, mitä voitte myydä ja saada näin rahaa. Nyt ei ole aikaa jäädä hautomaan asiaa vaan pitää ruveta nopeasti toimimaan.