Onko täällä huonekasvi-ihmisiä?
Olisko joku kokeillut sellaista matkakastelijaa vakituisessa käytössä, miten toimii? Olen tosi huono pitämään huonekasveja hengissä mutta nyt taas sain jonkin kipinän ja ajattelin kokeilla sellaista lintua, jossa savitapin läpi tulee kukalle vettä niin paljon kuin tarvitsee automaattisesti. Ei siis kasteluhuolia kuin silloin tällöin ravinnevedellä kastelu? Vai voiko noita käyttää jatkuvasti?
Kommentit (3)
Miten olisi altakasteluruukut kukille? Niissä on yleensä tilavat vesialtaat ja kukat voivat itse annostella vedenoton juuristonsa avulla.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 15:45"]
Miten olisi altakasteluruukut kukille? Niissä on yleensä tilavat vesialtaat ja kukat voivat itse annostella vedenoton juuristonsa avulla.
[/quote]Osa mulla onkin altakasteluruukuissa, mutta eivät kaikki enkä kaikkiin samanlaista ruukkua haluakaan. ap
Olen reissutöissä ja joskus kasvit joutuvat olemaan pitkiä aikoja ilman hoivaa. Olen ratkaissut tämän niin, että lajit on sellaisia, jotka eivät vaadi paljoa. Kodinonni olisi ihana, mutta tiedän että se on mennyttä kahden viikon kuivan kauden jälkeen. Lisäksi viileä ja kostea sisäilma lyhentää kasteluväliä ja saviset ruukut auttavat pitämään kosteutta.