Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä pidetään kehitysvammaisena henkilöä joka ei sitä ole?

Vierailija
30.07.2013 |

Täällä on outo kehitysvammaisena pitämisen meininki. Esim jos omaa jonkun diagnoosin, niin täällä tullaan suunnilleen kehitysvammasena pitämään. Esim minä joka oon tehny kaikkea sitä, mitä muutkin ihmiset on tehnyt, en ole ollut koskaan minkään kehitysvammaisten erityishuollon asiakas ja oon pärjänny siinä missä muutkin pärjäävät, niin tullaan sanomaan noin tyhmiä ja alkeellisia juttuja tyyliin:

"hyvä että tiedät ettei vauvaa voi ottaa ilman lupaa syliin."

"hyvä että pärjäät tavallisella työpaikalla"

jne

Tulee mieleen että kehitysvammasenako täällä pidetään?

minulla on ollu kavereina ja ystävinä ihan tavallisia ihmisiä eikä mulla oo niitten kanssa ollu mitään niitä ongelmia joita vois kuvitella olevan keharien tai vaikeesti autistien yms kanssa.

kuka ääliö täällä käy minulle kommentoimassa niinku olisin joku kehitysvammainen tai lapsi?

jos tulisit kuule tänne niin tietäsit että en todellakaan ole niin avuton kuin mitä luulet. jos olisin semmonen niin olis minun omaisetkin jo heivanneet minut autettua asumista tarjoavaan pienryhmäkotiin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä diagnoosi sulla on, mutta et itsekään vaikuta kovin miellyttävältä kun nimittelet kehitysvammaisia kehareiksi ja yrität selitellä, etteivät "keharit" ja autistit olisi ihan tavallisia ihmisiä. Niinkuin sinä ilmeisesti katsot olevasi.

Kerropa sitten, miten sä määrittelet "tavallisen ihmisen" ja kerro kenellä on oikeus määritellä kuka on tavallinen,  ja kuka ei ole sellainen?

Vierailija
2/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:06"]

En tiedä mikä diagnoosi sulla on, mutta et itsekään vaikuta kovin miellyttävältä kun nimittelet kehitysvammaisia kehareiksi ja yrität selitellä, etteivät "keharit" ja autistit olisi ihan tavallisia ihmisiä. Niinkuin sinä ilmeisesti katsot olevasi.

Kerropa sitten, miten sä määrittelet "tavallisen ihmisen" ja kerro kenellä on oikeus määritellä kuka on tavallinen,  ja kuka ei ole sellainen?

[/quote]

en yleensä käytä edes sanaa kehari, mutta käytän täällä sen takia kun tekin käytätte sitä sanaa. tavallinen ihminen on ihminen joka elää normaalia elämää. epänormaali on se joka elää laitoksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh huh taas..

Vierailija
4/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt tätä avausta?

t: kehitysvammaisen äiti

Vierailija
5/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:06"]

[/quote]

en yleensä käytä edes sanaa kehari, mutta käytän täällä sen takia kun tekin käytätte sitä sanaa. tavallinen ihminen on ihminen joka elää normaalia elämää. epänormaali on se joka elää laitoksessa.

[/quote]

No, minä en ole kyllä ikinä ajatellut noin. Enkä usko, että muutkaan täällä, sä yleistät.

Mun paras ystävänikin asuu tällä hetkellä laitoksessa. Mielenterveysjuttujensa takia.

Vierailija
6/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:13"]

[/quote]

mulla ei ole kehitysvammadiagnoosia mutta joku täällä palstalla vinoilee ja vänkäilee mulle niinku olisin joku lapsen asteella oleva. ja OLETTAA esim kirjoitustyylini perusteella minun olevan joku semmonen joka ei osaa omatoimisesti tehä mitään muuta kuin käydä ehkä kusella vaan ja siinä kaikki.

Vierailija
7/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:16"]

[/quote]

mulla ei ole kehitysvammadiagnoosia mutta joku täällä palstalla vinoilee ja vänkäilee mulle niinku olisin joku lapsen asteella oleva. ja OLETTAA esim kirjoitustyylini perusteella minun olevan joku semmonen joka ei osaa omatoimisesti tehä mitään muuta kuin käydä ehkä kusella vaan ja siinä kaikki.

[/quote]

Voitko linkata jonkun esimerkin, että pysyn kärryillä?

Vierailija
8/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:16"]

[/quote]

[/quote]

Voitko linkata jonkun esimerkin, että pysyn kärryillä?

[/quote]

Juu, en minäkään ymmärrä. Että laita linkkiä näihin keskusteluihin, niin voidaan ottaa kantaa onko näin .

Vierailija
9/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap = se vauvojen hoitamisesta haaveileva omien sanojensa mukaan asperger. Kirjoittelee tänne ja esirukouksia-nimiseen blogiin outoja juttuja.

Vierailija
10/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:33"]

Ap = se vauvojen hoitamisesta haaveileva omien sanojensa mukaan asperger. Kirjoittelee tänne ja esirukouksia-nimiseen blogiin outoja juttuja.

[/quote]

On mennyt sitten totaalisesti ohi, vaikka palstailen säännöllisesti.

Vierailija
11/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

sekin on mahdollista että oon joku muukin kuin asperger kun joskus minun jutut on hyvin epätyypillisiä aspergerille. vaikutan ennemminkin joltakin muulta kuin aspergerilta. ja tiiän sen itsekin. sain as diagnoosin kun olin 7v mut sen jälkeen ei oo alettu mitään diagnoosia antamaan uusiksi yhtään mistään.

Vierailija
12/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger?

Vierailija
13/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 22:43"]

[/quote]

sekin on mahdollista että oon joku muukin kuin asperger kun joskus minun jutut on hyvin epätyypillisiä aspergerille. vaikutan ennemminkin joltakin muulta kuin aspergerilta. ja tiiän sen itsekin. sain as diagnoosin kun olin 7v mut sen jälkeen ei oo alettu mitään diagnoosia antamaan uusiksi yhtään mistään.

[/quote]

Jos kirjoitat tuollalailla, etkä edes vastaa kysymyksiin joita sinulle esitetään, niin ei kyllä mikään ihme jos susta ei pidetä.

Vierailija
14/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se oli se sun diagnoosi? Jos se ei ollut kehitysvamma, niin eihän se sitten ollut...

Vierailija
15/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotan vaan kun täällä on yks tyyppi joka irvailee mulle koko ajan enkä ees muista millä sivuilla ja mitä aiheita ja miten oon otsikoinu ne aiheet joihin se on tullu irvailemaan mulle ja vittuilemaan.

Vierailija
16/18 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä sinä kirjoitat oikeasti aika huonosti. Ja näin anonyymisti keskustelupalstalla se vaikuttaa väistämättä siihen, millainen käsitys sinusta muille keskustelijoille muodostuu. Esimerkiksi täällä palstailee myös yksi heikkolahjaiseksi itseään nimittävä henkilö, joka kirjoitttaa "diagnoosiinsa" nähden todella hyvin.

Mikä sitten on se sinun virallinen diagnoosisi tuon aspergerin lisäksi? 

Vierailija
17/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene avautumaan asiasta sine blogiisi, ehkä siitä on enemmän hyötyä kuin täällä paasaamisesta...

Vierailija
18/18 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh tuota blogia... Tietääkö tämä Kirsi Viitanen -henkilö että hänen elämäänsä tuolla noin revitellään? Pitäisikö häneen tai hänen edunvalvojaansa (entiseen sellaiseen?) ottaa yhteyttä?