Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tekee sukututkimusta tulee vastaan aika erikoisia nimiä.

Vierailija
30.07.2013 |

Vaikka tuntuu että nykyään ihmiset laittaa lapsilleen aivan kummallisia itse keksimiään nimiä, mutta kyllä niitä erikoisia on ennenkin laitettu, ja hautausmaalla kun kulkee ja lukee nimiä, löytää kyllä varmasti lapselleen erikoisen nimen, eikä tarvi itse keksiä.

Esimerkiksi Sipi nimi on Jaakko Ilkan suvun miehillä yleinen. Menisi ihan hyvin nykyäänkin, mutta en ole koskaan kuullut että joku olisi sen niminen, joten on varmaan harvinainen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Sipi ihan kalenterissa oleva nimi. Ei siis voi oikeen erikoiseksi sanoa.

Vierailija
22/29 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nimi ei ruotsiksi ole todellakaan hassu, mutta repesin kerran kun näin hautausmaalla nimen Elin Blondina (Fagerlund).

Samoin jossain kirkonkirjassa oli Keminmaalla 1700-luvulla Pehr Pehrss. Puicko...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 20:28"]

Onhan Sipi ihan kalenterissa oleva nimi. Ei siis voi oikeen erikoiseksi sanoa.

[/quote]

Mun mielestä kaikki nimet joita en ole käytössä kuullut/nähnyt on erikoisia. Ja tuo nimi on siitä hauska että se on niinkin vanha, vaikka voisi olla ihan näitä uusia keksintöjä. ap

Vierailija
24/29 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoisoisäni nimi oli Erland.

Isoisoisoisoäitini  oli taas Vendela. Tuo Vendela kyllä kuulostaa minun korvaani kauniilta ja voisin hyvin harkita vaikka tyttäreni nimeksi.

Vierailija
25/29 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Vendelahan on Kaari Utrion kirjan nimi ja tietysti myös kirjan päähenkilön, ja on mun mielestä kauniinpi kuin moni nykyinen "keksityn" kuuloinen nimi.

Vierailija
26/29 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee muistaa myös Ilmari Kiannon lapset.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmari_Kianto#Kiannon_lapset

Vierailija
27/29 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 21:49"]

Kandee muistaa myös Ilmari Kiannon lapset.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmari_Kianto#Kiannon_lapset

[/quote]

Nuo kyllä voittaa kaikki! :D

Vierailija
28/29 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 19:26"]

Matti Eeferi,Hilma Hildeg, Aarne Leander, Euli Elisabet, Eino Efer, Maria Selinda, Elma Elvira, Helli Helena, Aune Aliisi, Ananias, Matti Vilhard, Veina Vilhelmiina, Milva Elisabet, Valfrid, Miilia, Vendla ja Leander. Nämä kaikki oli suomalaisella sukunimellä, ja muut perheenjäsenet normaaleja suomalaisia nimiä, joten ei pitäisi olla ruotsinkielisiä ihmisiä, ja ovat suomenkieliseltä paikkakunnalta. ap

[/quote]

Ihania nimiä, erityisesti Eeferi, Ananias ja Miilia

Vierailija
29/29 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulo Valfrid on mieheni isoisän isä, en tiedä olisinko laittanut omalle pojalle :) Tuo Sulo jotenkin tökkii, vaikka Sulo Vileeni oli ihan hauska ukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan