Olenko aseksuaali? Millaiset on normaalit seksihalut?
En siis ole koskaan seurustellut vaikka tarjokkaita olisi ollutkin. Ihastuin viimeeksi teini-iässä ja sekin loppui ennenkuin oli alkanutkaan. En koe tarvetta läheisyteen saatikka seksiin, vaikka esimerkiksi hyvännäköinen mies televisiossa saattaa hieman kiihottaa, mutta tosielämässä en ole koskaan ajatellut kenenkään suhteen että haluaisin seksiä hänen kanssaan. Itsetyydytän silloin tällöin ajankuluksi.
Kysymys kuuluukin, enkö ole vain tavannut sitä oikeaa vai onko tämä olemassa oleva piirteeni, vai kenties ihan normaalia? En siis ole todellakaan kokenut koskaan sellaista että olisin ns. "kiimainen" tai rakastunut. En tiedä miltä se tuntuu.
Kommentit (11)
Yritätkö kiivetä puuhun latvasta käsin? Et ole tavannut sellaista miestä, joka olisi vienyt sinulta jalat alta. Anna toiselle osapuolelle mahdollisuus herätellä halusi. Ei petiin tarvitse hypätä heti kättelyssä. Kun rakkaus herää, herää kyllä halutkin. Ja eiköhän se mieskin tiedä, miten sinut herätellään, ellei ole täys tumpelo. Ennen sanottiin "Himot ne on hiirelläkin ja dundeet diakonissalla".
Minäkin oon miettinyt, että oonko ehkä aseksuaali. Oon tapaillut miehiä ja osa on ollut todella mukavia, mutta joka kerta ajatus siitä, että joutuisin harrastamaan seksiä kyseisen henkilön kanssa, on alkanut kuvottaa. Siihenpä ne jutut on sitten kaatuneetkin. Ehkä oon tapaillut vääriä tyyppejä tai en ole ollut niin rakastunut, että seksi olisi kiinnostanut.
Minusta sillä on enemmän merkitystä, sopiiko sinulle itsellesi ajatus, että olisit aseksuaali.
Jos ajatuksesi kiertävät koko ajan rataa "voi kamalaa en ole kiinnostunut muhinoimaan kenenkään kanssa mutta kyllä minä haluaisin olla mutta voi sentään kun en vielä ketään löytänyt" niin ei ehkä kannata kirjata itseään aseksuaaliksi.
Kommenttisi mukaan et vaikuta noin neuroottiselta. Ei sinun tarvitse lukita itseäsi mihinkään muottiin. Voit olla tänään aseksuaali ja huomenna et. Tärkeämpää on, ettet estä itseäsi tekemästä asioita, joista voisit pitää.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:27"]
Minusta sillä on enemmän merkitystä, sopiiko sinulle itsellesi ajatus, että olisit aseksuaali.
Jos ajatuksesi kiertävät koko ajan rataa "voi kamalaa en ole kiinnostunut muhinoimaan kenenkään kanssa mutta kyllä minä haluaisin olla mutta voi sentään kun en vielä ketään löytänyt" niin ei ehkä kannata kirjata itseään aseksuaaliksi.
Kommenttisi mukaan et vaikuta noin neuroottiselta. Ei sinun tarvitse lukita itseäsi mihinkään muottiin. Voit olla tänään aseksuaali ja huomenna et. Tärkeämpää on, ettet estä itseäsi tekemästä asioita, joista voisit pitää.
[/quote]
Hyvä pointti. En ole neuroottinen enkä koe "tilaani" ongelmaksi, tällä avauksella tarkoitin lähinnä sitä että onko naisilla normaalisti sitten miten vahvat halut ylipäätään. AP
Minua halutta n. 1-4 kertaa kuussa eli aika harvoin. Ja olen 25v. Ei lapsia.
nuorempana olin paljon himokkaampi :D
Sinkkuaikoina, kun mulla ei ollut miestä, en ollut koskaan ns kiimainen tai tuntenut olevani seksin puutteessa. Mutta nyt kun mies on, ollut jo 15 v, haluan ja tarvin seksiä parisen krt/vk. Ja nautin siitä suuresti.
Tarkoitan siis sanoa että minun mielestäni on normaalia ettei nainen ole mitenkään kiimainen tms. jos ei ole rakastunut. Mutta jos on rakastunut/ihastunut niin kyllä silloin kaipaa toisen lähelle fyysisesti.
Minä nyt olen huono vastaamaan tähän kun monet sanovat että minulla on normaalia suuremmat halut. Ainakin mitä olen ystävien kanssa jutellut, niin heille iskee vain harvoin sellainen "nyt on pakko saada seksiä ja kunnolla" olo, mikä minulla on miltei päivittäin. Masturboin melkein joka päivä, yleensä kuitenkin vain silloin kun tiedän miehellä on esim. pitkä päivä ja hän tulee myöhemmin kotiin (eli minä en jaksa valvoa seksin takia niin pitkään)..
Se normaalin raja on muutenkin aika häilyvä. Joillekin riittää kerta viikossa, jotkut, kuten minä, haluamme joka ikinen päivä. Joo, minut on täällä haukuttu jo ties miksikä nymfomaaniksi ja lutkaksi, mutta omasta mielestäni minulla on aivan normaalit halut. =D Rakkauden kanssa haluilla ei ole ollut ikinä mitään tekemistä keskenään, olen harrastanut yhdenillansuhteita ja minulla on ollut muutama ns. fuckbuddy, jotka ovat olleet kavereitani ja joiden kanssa olen harrastanut seksiä silloin kun en halunnut etsiä yhdenillan uttua. Sinkkuna siis olin seksuaalisesti aivan yhtä aktiivinen kuin nyt naimisissa ollessanikin. Minulle normaali määrä seksiä viikossa on joka päivä.
Teoriassa kuitenkin kuulostat aseksuaalilta. He kuitenkin pystyvät kiihottumaan, mutta eivät vain koe seksiä kiinnostavaksi, toisin kuin frigidit, jotka eivät kiihotu. Useinhan aseksuaalit kuitenkin harrastavat seksiä puolisoidensa kanssa, koska puoliso sitä haluaa, mutta he itse eivät saa siitä mitään irti. Ja moni aseksuaali haluaa fyysistä läheisyyttä, halauksia jne. mutta ei sitä seksiä.
Anteeksi ot: Jotenkin tuo "Itsetyydytän sillointällöin ajankuluksi" oli aika hauska. Tuli sellainen mielikuva että istut sohvalla ja ajattelet että onpas tylsää, mitähän sitä tekisi, no, jos vaikka vähän masturboisin. =D
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:17"]
Minäkin oon miettinyt, että oonko ehkä aseksuaali. Oon tapaillut miehiä ja osa on ollut todella mukavia, mutta joka kerta ajatus siitä, että joutuisin harrastamaan seksiä kyseisen henkilön kanssa, on alkanut kuvottaa. Siihenpä ne jutut on sitten kaatuneetkin. Ehkä oon tapaillut vääriä tyyppejä tai en ole ollut niin rakastunut, että seksi olisi kiinnostanut.
[/quote]
Kuulostat enemmänkin frigidiltä kuin aseksuaalilta. Siis jos se seksi ihan kuvottaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:16"]
Yritätkö kiivetä puuhun latvasta käsin? Et ole tavannut sellaista miestä, joka olisi vienyt sinulta jalat alta. Anna toiselle osapuolelle mahdollisuus herätellä halusi. Ei petiin tarvitse hypätä heti kättelyssä. Kun rakkaus herää, herää kyllä halutkin. Ja eiköhän se mieskin tiedä, miten sinut herätellään, ellei ole täys tumpelo. Ennen sanottiin "Himot ne on hiirelläkin ja dundeet diakonissalla".
[/quote]
Et taida tietää mikä on aseksuaali?
haluatko kuitenkin lapsen?