Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy, miksi miesystäväni ei muuta kanssani yhteen.

Vierailija
30.07.2013 |

On kilometrikorvaukset (työmatkan), olen siis halvempi kuin 45 cent/km.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se varmasti oikea syy? Millainen suhde muuten on?

Vierailija
2/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisitko sinä muuttaa hänen kanssaan yhteen? Tee vaikka kansalaisaloite kilometrikorvausten poistamiseksi. Tai ole onnellinen, parempi asua itsekseen kuin vastentahtoisen kumppanin kanssa. 

Jos mies tahtoisi asua kanssasi ei rahalla olisi asian kanssa mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan hyvin tiiviisti yhdessä, tehdään paljon asioita; matkustellaan, vietetään arkea lasten kanssa (molemmat ollaan siis toisella kierroksella), suhde on tuntunut todella hyvältä. 

Otin puheeksi, että jos muutettaisiin pikkuhiljaa yhteen kun tässä on jo oltu kohta kolme vuotta yhdessä, niin tuo on syy miksi mies ei halua muuttaa virallisesti yhteen.

Vierailija
4/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan oikea syy. Luulisi että kahden talouden pyörittämiseen menee kilometrikorvaukset moneen kertaan (huomioiden että niitä ei taida nykyään saada kuin 15 000 km asti).

Vierailija
5/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:42"]

Tahtoisitko sinä muuttaa hänen kanssaan yhteen? Tee vaikka kansalaisaloite kilometrikorvausten poistamiseksi. Tai ole onnellinen, parempi asua itsekseen kuin vastentahtoisen kumppanin kanssa. 

Jos mies tahtoisi asua kanssasi ei rahalla olisi asian kanssa mitään tekemistä.

[/quote]

;) Kansalaisaloite oliskin hyvä, syykin suorastaan ilmiömäisen oivallinen. Varmasti saisin samantien riittävän määrän allekirjoituksia.. :D

Mutta vakavasti puhuen, me lähes asutaan jo yhdessä; mies on paljon öitä täällä luonani jne. Kyse olisi virallistamisesta vain. Mutta tuo on syy, minkä sanoi että miksi ei.

Vierailija
6/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksette muuta sen miehen kämppään? Saisi pitää ne kilometrikorvaukset jne. Itseasiassa kaikkein järkevintä olisi, että myytte omat asuntonne ja ostatte yhteisen. Kokemuksesta voin sanoa, että järkevin ratkaisu.

Vierailija
7/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet tuollaisen miehen kanssa? Me ostimme yhteisen asunnon puolen vuoden seurustelun jälkeen.

Vierailija
8/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... entäs ne yhteenmuuttamisen tuomat säästöt?

Tekosyy, tai sitten olevinaan hyvä perustelu.

Vierailija
9/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla saa korvaukset kotoa? Ainakin minulla työmatkakorvaus alkaa työpaikalta ja päättyy sinne, kotimatkoja ei makseta.

Vierailija
10/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ei kodin ja työpaikan välisistä kilometreistä voi ottaa korvauksia!

Vierailija
11/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi miten pihi mies. Itse en muutttaisi yhteen tuollaisen kanssa.

Vierailija
12/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneet miehet on jumalattoman varovaisia. Itse olen seurustellut kohta 5 vuotta eronneen miehen kanssa ja nyt tuntuu siltä, että koskaan emme muuta yhteen. 40-vuotiaista miehistä 70 %:a on saanut suomalaisesta naisesta tarpeekseen ihan loppuelämäksi. Miksi yleensä pitää muuttaa yhteen?

Vierailija
13/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se saa verovähennyksiä kodin ja työpaikan välisistä matkoista? Silloin olet vielä halvempi, 29 senttiä/km.

Vierailija
14/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää asunto jossa mä asun, on 25 km:n päässä mun työstä ja puolivälissä miesystävän työmatkaa. Lisäksi mun lasten koulut on ihan vieressä. Periaatteessa muuttaminen ei olisi ongelma, mutta se että mä muutan lasten kanssa kauemmas työpaikastani ja tuplaisin työmatkan keston, on hölmö ajatuksen tasolla. Miehen ei tarvitsisi kuin tuoda tavaransa.

Miehen asuntoon ei mahduta, se on kaksio. 

Mä en itse halua omistaa asuntoa tai taloa, tosin en oo tuossa ihan ehdoton. En vaan koe tarpeelliseksi omistaa asuntoa enää. Tässä alueella missä nyt asutaan on hyvä olla ja kaupunki omistaa asunnot joten siltä osin on pitkäaikainen vuokrasopimuskin hyvällä asuntoalueella. Tässä on pääosin omakotitaloja ja omistusrivareita ja kaupunki sijoittaa ns. ongelmatapaukset ihan toiselle kaupunginosalle.

Toisaalta taas, jos muutettaisiin tuohon naapurikaupunkiin tulisi enemmän harrastusmahdollisuuksia, eikä lapsetkaan niin ajatusta vierasta. 

Mutta tuo syy... jotenkin tuli ihan hirveän halpa olo itelle. 

Vierailija
15/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 13:00"]

Millä alalla saa korvaukset kotoa? Ainakin minulla työmatkakorvaus alkaa työpaikalta ja päättyy sinne, kotimatkoja ei makseta.

[/quote]

Aaaa, sori, olin epäselvä mitä tarkoitin. Siis tuo veroilmoitukseen kirjattava työmatka. Mikä se nyt viralliselta nimeltään on. En tarkoita nyt erikseen maksettavia kilometrikorvauksia, ja juuri nyt tuli mieleeni että se verottajan katsoma kilometrikorvaus työmatkoihin taitaa olla vielä pienempi kuin toi 45 cent/km? 

Nyt alkaa ihan ohuesti jo vituttamaankin.

ap.

Vierailija
16/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 senttiä per kilometri.

Vierailija
17/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näillä polttoainehinnoillahan tuo 25 senttiä per kilometri on ihan omakustannushinta, riittääköhän edes?

Vierailija
18/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpö höpöjä puhuu, sanoisi suoraan ettei halua.

Vierailija
19/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten ongelma, jos mies ei ikinä haluakaan muuttaa yhteen? Jos vaikka ei vain enää halua asua naisen kanssa vaikka haluaisikin olla parisuhteessa.

Vierailija
20/22 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua enää asua miehen kanssa. Silti rakastan miesystävääni.

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 13:58"]

Onko sitten ongelma, jos mies ei ikinä haluakaan muuttaa yhteen? Jos vaikka ei vain enää halua asua naisen kanssa vaikka haluaisikin olla parisuhteessa.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme