Mies ei suostu antamaan makuuhuonetta 5v poikamme käyttöön.
Asumme pienessä ns.rintsikassa jossa 2 huonetta ja keittiö. Olen pyytänyt miestä remontoimaan yläkertaan 2 huonetta jo 7v ajan mutta ei kuulemma kerkiä,jaksa yms olisin tilannut kirvesmiehen mutta ei anna tilata. Nyt haluaisin että jättäisi makuuhuoneen pojalle mutta haluaa nukkua parisängyssä siellä ja lapsella ei ole huonetta.Mitä teen?
Kommentit (64)
Annapa nyt ap mulle perustiedot, kun en sua pelkän aloituksen perusteella tunne, vaikka osa näyttääkin tuntevan:
- oletteko naimisissa, onko avioehtoa? Jos olette, eikä avioehtoa ole, on melko samantekevää, kenen nimissä talo on. Se jää erossa miehelle, mutta mies joutuu maksamaan sinulle tasinkoa. Joten tuskin se äijä susta eroa ottaa vaan siksi, että olet omatoiminen ja nostat talon arvoa.
- onko poika yhteinen vai edellisestä liitostasi? Jos on edellisestä, mies taitaa haluttomuudellaan viestiä kateutta ja mustasukkaisuutta aiemmasta elämästäsi, eikä tilanne taida miksikään muuttua millään puheella - silloin suosittelen vakavasti sitä eroa, koska miehesi ei lakkaa sortamasta poikaa ikinä. Jos taas kyse on yhteisestä lapsesta, taustalla on muita syitä, vaikkapa arvovaltaa ja ylipäätään valtakamppailua, mikä sekin on ikävää, ja vaatii selvittelyä.
Kaiken kaikkiaan vaikuttaa, että olette pahasti pariterapian kannalla. Sinä "et uskalla" tehdä päätöksiä, koska pelkäät miehen kohtuutonta ja järjetöntä reaktiota (kukaan ei eroa tuollaisen takia, jollei ole päässä vikaa) ja mies taas vetkuttaa ja kieltää järkevät yritykset ratkaista arkinen ongelma.
Keskustelu- ja päätöksentekojärjestelmänne ei nyt vaan TOIMI oikein millään tasolla.
Ollaan naimisissa ei ole avioehto ja lapsi on yhteinen eikä mies ikinä suostuisi pariterapiaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:22"]
Ollaan naimisissa ei ole avioehto ja lapsi on yhteinen eikä mies ikinä suostuisi pariterapiaan.
[/quote]
Mene sinne itse. Mies tulee perässä kyllä, kun tulee uteliaaksi kuulemaan, mitä sinä kerrot terapeutille. Parisuhdeterapiaan saa ajan niinkin, että ainakin alussa siellä käy vain toinen puoliso. Olet selvästi avun tarpeessa!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:13"]
Hommaudu ap ammattiauttajalle. Elämänasenteessasi on jotakin sellaista vikaa, josta voi olla häiriötä lapsesi kehitykselle.
[/quote]
No en usko.